فوتبال به عنوان محبوب ترین ورزش در دنیا شناخته می شود. مجله فوربز در لیست سالانه خود 100 ورزشکار پردرآمد را معرفی کرده که تعداد فوتبالیست ها در این لیست از ورزشکاران دیگر بیشتر است. در ادامه این مطلب از موفق شو پنج بازیکن گران قیمت فوتبال سال 2018  معرفی شده اند.

قبل از اینکه به سراغ جزئیات دریافتی های این بازیکن ها بپردازیم، به نکاتی مختصر از حقوق آنها توجه کنید.

  1. لیونل آندرس مسی بازیکن فوتبال آرژانتینی است. این مهاجم بارسلونا پردرآمدترین بازیکن فوتبال است که در سال 2018، 111 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.
  2. کریستیانو رونالدو، با دریافت 108 میلیون دلار که 61 میلیون دلار بابت حقوق و 47 میلیون دلار بابت تمدید قرارداد از رئال مادرید دریافت کرد، دومین بازیکن پردرآمد فوتبال است.
  3. نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور سومین بازیکن پردرآمد فوتبال است که 90 میلیون دلار درآمد دارد.
  4. گرت بیل، که برای رئال مادرید بازی می کند، با کسب 28.6 میلیون دلار بابت حقوق و 6 میلیون دلار جهت تمدید قرارداد، در رده چهارم این لیست قرار دارد.
  5. پل پوگبا که در خط میانی(هافبک) منچستر یونایتد بازی می کند ، پنجمین بازیکن پردرآمد فوتبال است که 29.5 میلیون دلار درآمد دارد.

لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل آندرس مسی بازیکن آرزانتینی فوتبال است. این مهاجم باشگاه بارسلونا پردرامدترین بازیکن فوتبال است که 111 میلیون دلار درآمد دارد. این میزان درآمد، شامل 84 میلیون دلار حقوق و پاداش و 27 میلیون دلار در صورت تمدید قرار داد می‌باشد. او دومین ورزشکار پردرامد دنیا است.

زمانی که او 13 ساله بود، باشگاه بارسلونا هزینه درمان مسی را متقبل شد، از همین رو به اسپانیا نقل مکان کرد. وی سرانجام موجب قهرمانی این باشگاه شد. او در سال 2012 رکورد بیشترین گل زده سال را از آن خود کرد. قسمت جالب ماجرا این است که در نوامبر 2017 طی قراردادی توافق شد که مسی تا فصل 2020-2021 با این باشگاه بماند. در این قرارداد حقوق و پاداش 80 میلیون دلاری برای مسی تعیین شد.

درکنار حقوق و پاداش، مسی قرارداد مادام العمری برای همکاری با آدیداس امضا کرد. همچنین همکاری هایی با شرکت پپسی، نوشیدنی گاتورید و هوآوی دارد. یک پارک با نام تجارب مسی قرار است در سال 2020 در نانجینگ چین افتتاح شود. قیمت مورد انتظار برای هر بلیط پارک تجارب مسی که دارای نمایشگاه هایی با مضمون فوتبال و اجراهای زنده  است، 41 دلار تخمین زده شده است.

مسی شهر کاستیدفلس اسپانیا را خانه خود معرفی کرد. مسی سرانجام با سه فرزند ازدواج کرد.

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو

فوربز، کریستیانو رونالدو را به عنوان دومین فوتبالیست پردرآمد و سومین ورزشکار با درآمد بالا در سال 2018 معرفی کرد. رونالدو 61 میلیون دلار حقوق و پاداش از رئال مادرید و 47 میلیون دلار در صورت تمدید قرارداد دریافت می کند ، که در کل 108 میلیون دلار درامد می شود. این ورزشکار پرتغالی مهاجم تیم رئال مادرید و تیم ملی پرتغال است.

اگرچه تیم رونالدو زود از دور رقابت های جام جهانی 2018 خارج شد، اما وقتی خبرهایی مبنی بر انتقال وی به یوونتوس طی قراردادی 4 ساله منتشر شد، نام او دوباره به تیتر خبرها تبدیل شد. هزینه نقل و انتقال رونالدو 140 میلیون دلار بوده و دستمزد خالص سالانه رونالدو 35 میلیون دلار گزارش شده است. با این حال به نظر می رسد دستمزد ناخالص او برای فصل 2018-2019، 64 میلیون دلار خواهد بود.

در سال 2017 ، رونالدو در 43 بازی 44 گل به ثمر رساند و مفتخر به کسب پنجمین توپ طلا شد. او همچنین پنجمین عنوان قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد.

جالب است بدانید که رونالدو قرارداد تبلیغاتی مادام العمری با نایکی به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرد. البته قراردادهای تبلیغاتی دیگر وی، شامل ای ای اسپورتس (EA Sports)، هربالایف  (Herbife) و امریکن توریستر(American Tourister)  است.

نیمار

نیمار

نیمار داسیلوا سانتوس جونیور ، که به صورت اختصار فقط نام او خوانده می شود، سومین بازیکن پردرآمد فوتبال است که 90 میلیون دلار درآمد دارد. از این مقدار، 73 میلیون دلار حقوق و پاداش و 17 میلیون دلار از تمدید قرارداد دریافت می کند. در آگوست سال 2017، نیمار با پاری سن ژرمن قرارداد 5 ساله امضا کرد.

این مهاجم برزیلی با اسپانسرهای جهانی از جمله نایکی، ردبول و مک دونالد همکاری می کند. او اولین بازیکن فوتبال بود که کفش ورزشی ایر جردن(Air Jordan) خود را توسط نایکی ساخت.

گرت بیل

گرت بیل

گرت بیل با درآمد 34.6 میلیون دلاری، به عنوان چهارمین بازیکن پردرامد فوتبال معرفی شد. او 28.6 میلیون دلار از طریق حقوق و پاداش، به همراه 6 میلیون دلار برای تمدید قرارداد دریافت می کند.

این مهاجم رئال مادرید اصالتا اهل ولز است. در ماه مه سال 2018 ، بیل دو گل از جمله یک ضربه قیچی برگردان به ثمر رساند تا تیمش را برای سومین بار پیاپی، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا  کند. در اکتبر سال 2016 ، او تمدید قرارداد با این باشگاه را تا ژوئن 2022 امضا کرد. بیل تا سال 2020 با آدیداس قرارداد همکاری تبلیغاتی دارد.

انتقال گرت بیل از تاتنهام هاتسپر به رئال مادرید در سال 2013 جزو 10 مورد گران ترین نقل و انتقالات باشگاه های فوتبال بود.

پل پوگبا

پل پوگبا

پل پوگبا پنجمین بازیکن پردرآمد فوتبال است که 29.5 میلیون دلار درآمد دارد و این رقم شامل 25 میلیون دلار است که وی از طریق حقوق و پاداش می گیرد و 4.5 میلیون دلاری که وی از تمدید قرارداد کسب می کند.

پوگبا اصالتاً فرانسوی است و در تیم منچستریونایتد در پست هافبک بازی می کند. طبق قرارداد پنج ساله وی حداقل 20 میلیون دلار حقوق سالانه به او پرداخت می کنند. پوگبا با آدیداس قرارداد 10 ساله همکاری دارد.