جیم کری کمدین و هنرپیشه آمریکایی به خاطر بازی در فیلم های کمدی و دراماتیک از جمله «ایس چورا، کارگاه حیوانات» و «شوی ترومن» شناخته شده است. در ادامه شما را با زندگی نامه جیم کری بیشتر آشنا می کنیم.

جیم کری چه کسی است؟

آنچه در زندگی نامه جیم کری می خوانیم:

جیم کری، کمدین و هنرپیشه آمریکایی در ۱۷ ژانویه در نیومارکت، انتاریو، کانادا ۱۹۶۲ متولد شد. کری سپس به لس آنجلس مهاجرت کرد تا به فعالیت‌های کمدی خود ادامه دهد. جیم نهایتا در فیلم «رنگ های زنده» ظاهر شد. او توانست موفقیت بزرگی در گیشه به دست آورد. از جمله فیلم‌های موفق او می‌توان به «ایس ونتورا، کاراگاه حیوانات»، «ماسک» و نمایش تحسین برانگیز «شوی ترومن»، «مردی روی ماه» و «درخشش ابدی یک ذهن پارک» اشاره کرد. از فیلم های بعدی می توان «احمق و احمق تر« و« Kick Ass 2» را نام برد.

 بخش اول زندگی نامه جیم کری

اوایل زندگی و حرفه

جیم یوجین کری، کمدین و هنرپیشه آمریکایی در ۱۷ ژانویه ۱۹۶۲ در نیومارکت، انتاریو، کانادا به دنیا آمد. او در ابتدا در باشگاه استندآپ کمدی شروع به فعالیت کرد. در آن زمان تنها ۱۵ سال داشت. در سال ۱۹۷۹ شغل کارخانه خود را که در آن به عنوان یک سرایدار برای تامین مخارج خانواده خود کار می کرد ترک کرد و زندگی خود را به عنوان یک کمدین موفق در «بادی هکت» و «رودنی رنجرفیلد» آغاز کرد.

کری در سال ۱۹۸۳ به غرب به هالیوود رفت و در آنجا در یک فیلم تلویزیونی به نام «معرفی جانت» بازی کرد. حضور او در فیلم هایی مانند «کارخانه اردک» و «نمایش قانون غیرطبیعی» جیم کری منجر به ایفای نقش منظم او در سریال «رنگ های زنده» شد.

 فیلم های جیم کری

ایس کاراگاه حیوانات و ماسک

در زندگی نامه جیم کری فیلم های موفق زیادی قرار دارد. اولین نمایش موفق کری با حضور در فیلم Finders Keepers در سال ۱۹۸۴ رقم خورد. اما او تا زمانی که در نقش اصلی در کمدی ایس ونچورا، کاراگاه حیوانات بازی نکرده بود، موفقیتی به دست نیاورده بود. از آن زمان به بعد، مهارت های تقلید و ژست چهره کری باعث ادامه پیشرفت او شد. او در سال ۱۹۹۴ در سه فیلم ماسک، کاراگاه حیوانات و احمق و احمق تر بازی کرد. این موضوع سبب شد بیش از پیش شناخته شود. در سال ۱۹۹۵ در فیلم «وقتی طبیعت تماس می گیرد» و «بتمن برای همیشه» ایفای نقش کرد. به دنبال آن در سال ۱۹۹۶ در فیلم پسر کابل و در سال ۱۹۹۷ در فیلم دروغگو دروغگو ظاهر شد.

 فیلم نمایش ترومن و مردی بر روی ماه

جیم کری در فیلم نمایش ترومن در سال ۱۹۹۸ ساخته پیتر ویر بازی کرد. او توانست برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد شود. سپس یک چرخه نمایشی موفق را تجربه کرد. در ادامه با کارگردان افسانه‌ای، میلوس فورمن، با بازی کورتنی لاو در فیلم «بیوگرافی اندی کافمن، مردی بر روی ماه، در سال ۱۹۹۹ به همکاری پرداخت. او به خاطر بازی در نقش مرگ کافمن، موفق به دریافت دومین جایزه گلدن گلوب خود شد. اما او با وجود موفقیت در دریافت جایزه گلدن گلوب نامزد نتوانست جایزه اسکار را برنده شود. با این حال، هنوز هم کری عنوان یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود با دستمزد بیست میلیون دلار است.

«من، خودم و ایرن»، «چطور گرینچ کریسمس را دزدید» و «آفتاب ابدی»

در تابستان سال ۲۰۰۰ ، کری در یک نقش شخصیت دوگانه که هر دو عاشق یک زن بودند در فیلم «من، خودم و ایرن» ظاهر شد. در پاییز همان سال، او با پوشیدن لباس خز و آرایش بسیار در فیلم سینمایی منتخب  تعطیلات دکتر زئوس، “چگونه گرینچ کریسمس را دزدید”، به کارگردانی ران هاوارد بازی کرد. در سال ۲۰۰۳ در فیلم «بروس متعال» به همراه جنیفر آنیستون به عنوان شخصی با توانایی‌های خداگونه ایفای نقش کرد. در سال بعد، کری در کنار کیت وینسلت در فیلم «درخشش بی انتهای یک ذهن پاک» ساخته چارلی کافمن ایفای نقش کرد.

«سرگرمی با دیک و جین»،« احمق و احمق تر»

جیم کری نقش های کمدی متعددی را به عهده گرفت. از جمله فیلم سرگرمی با دیک و جین در سال ۲۰۰۵ ، سرود کریسمس در سال ۲۰۰۹ و آقای پاپر در سال ۲۰۱۱ . او همچنین در نقش پشتیبانی در فیلم «استیو کارل» و Kick Ass 2 در سال ۲۰۱۳ شرکت کرد. جیم کری در سال ۲۰۱۴ با جفت دنیلز در فیلم احمق و احمق تر هم بازی شد.

 شوخی

جیم کری در سال ۲۰۱۸ در یک نقش کوتاه در مجموعه کمدی شوخی شرکت کرد. داستان این سریال در مورد یک مجری تلویزیون مشهور کودکان به نام جفر، معروف به آقای پیکلز، است که زندگی خانوادگی او خیلی سریعتر از توانایی تحمل او به پیش می رود. پیش از این نمایش، کری در پشت صحنه شوتایم، به عنوان تهیه کننده اجرایی درام «من اینجا می میرم» به فعالیت پرداخت. پس از سه سال وقفه و دوری از موفقیت، کری در اوایل سال ۲۰۲۰ به بازی در نقش اقتباسی از دکتر رباتنیک شیطانی برگرفته از بازی محبوب ویدیوییSonic the Hedgehog. پرداخت.

 نقاشی

کری در حالیکه به عنوان یک ستاره روی صحنه در حال افول بود، به طور جدی سرگرمی نقاشی خود را دنبال کرد. در سال ۲۰۱۷ یک مستند ۶ دقیقه ای با نام «من به رنگ احتیاج دارم» را منتشر کرد. در آن مستند از علاقه خود به نقاشی و هنر صحبت کرد و کارهای تکمیل شده خود را به نمایش گذاشت.

در سال ۲۰۱۸ ، کری به دلیل توییت کردن پرتره شخصی که به سارا هاکبی سندرز، وزیر مطبوعات کاخ سفید، شباهت داشت مورد انتقاد قرار گرفت. او در کپشن عکس نوشته بود: «این پرتره متعلق به یک شخص به اصطلاح مسیحی است که تنها هدف او در زندگی دروغ گفتن برای ستمکاران است». سخنگوی او تایید کرد که این قطعه توسط کری طراحی شده است. اما هیچ گاه این مطلب را تایید نکرد که سندرز موضوع نقاشی بوده است.

بخش دوم زندگی نامه جیم کری

 زندگی شخصی و دختر

جیم کری دارای یک فرزند دختر به نام جین است که حاصل ازدواج او با ملیسا وومر از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۵ است. او برای مدت کوتاهی با بازیگر زن فیلم احمق و احمق تر،  لورن زیگلر ازدواج کرد. پس از آن وارد رابطه یکساله عاشقانه با بازیگر و مدل زن، جنی مک کارتی در فیلم من خودم و ایرن شد.

کاتریونا وایت، نامزد جیم کری در سال ۲۰۱۵ بر اثر مصرف بیش از حد دارو فوت کرد. بعدها آن را خودکشی اعلام کردند. خانواده وایت از کری به دلیل مرگ غیر قانونی شکایت کردند. هر چند که این اتهامات در نهایت رد شد.

در این مقاله شما را با زندگی نامه جیم کری آشنا کردیم. امیدواریم لذت برده باشید.