کانر مک‌ گرگور ایرلندی یکی از ستاره های بزرگ در هنرهای رزمی ترکیبی است. وی عنوان قهرمانی در دو رده سبک وزن و سنگین وزن را به طور همزمان دارد. موفق شو قصد دارد در این مقاله زندگی نامه کانر مک گرگور، این ورزشکار رزمی موفق و پرآوازه را به صورت اجمالی بررسی کند.

زندگی نامه کانر مک گرگور: کانر مک گرگور کیست؟

کانر مک‌ گرگور کودکی خود را در یک محله بدنام سپری کرد. اما به بزرگترین ستاره در هنرهای رزمی ترکیبی (MMA)) تبدیل شد. وی پس از پیوستن به “مبارزه قهرمانی نهایی” (UFC) در سال 2013، توانست به قهرمانی سنگین وزن دست پیدا کند. او در سال 2016 قهرمانی دو وزن مختلف را با پیروزی در وزن سبک کسب کرد. کانر مک‌ گرگور همچنین در یک مسابقه بسیار معروف و جنجالی با فلوید مبارزه کرد. او در سال 2019 خود را بازنشسته کرد و MMA را ترک کرد. اما در ژانویه 2020 با پیروزی و موفقیت چشمگیر به میدان مبارزه بازگشت.

 دوران کودکی کانر مک‌ گرگور

در زندگی نامه کانر مک گرگور می خوانیم که او فرزند تونی و مارگارت مک گرگور است. او در 14 جولای سال 1988 در شهر دوبلین، کشور ایرلند، متولد شد. او در منطقه نه چندان مناسب کرومولین، که بیشتر ساکنان آن طبقه کارگر بودند، بزرگ شد. او پیش از آنکه برای تخلیه خشم خود به بوکس علاقه مند شود، به فوتبال عشق می ورزید. کانر مک‌ گرگور از سن 11 تا 17 سالگی عضو باشگاه بوکس کرملین بود. همچنین توانست در آن دوران عنوان “قهرمانی آماتور دوبلین” را از آن خود کند. در اواخر نوجوانی، کانر مک‌ گرگور آموزش خود در رشته هنرهای رزمی ترکیبی را زیر نظر جان کاوانا آغاز کرد.

او در همین زمان یک شغل پاره وقت به عنوان لوله کش کارآموز را پیدا کرد. والدین کانر با این شغل مخالف بودند و او را تشویق می کردند تا برای آرزوی خود، یعنی تبدیل شدن به یک مبارز حرفه ای، تلاش کند. در نتیجه این امر وی شغلش را ترک کرد.

زندگی نامه کانر مک گرگور: حرفه MMA

جنگجویان قفس

کانر مک‌ گرگور اولین بازی حرفه ای خود را در 8 مارس 2008 انجام داد. این بازی تبلیغی برای جنگجویان قفس در شهر لندن بود و او در این بازی شکست خورد. او دو بازی اول خود را واگذار کرد. اما پس از آن، در تمام مبارزات پیروز شد و توانست شهرت زیادی را کسب کند. او توانست دو عنوان قهرمانی سنگین وزن و سبک وزن را در سال 2012 کسب کند.

UFC

در سال 2013، قرار داد کانر مک‌ گرگور در UFC توسط رئیس وقت، دانا وایت، امضا شد. وی در اولین بازی خود در آپریل توانست با نمایش ناک داون در دور اول تعجب و تشویق همه را جلب کند. موفقیت و برد های وی در جولای 2015، در مقابل چاد مندز و برای کسب عنوان قهرمانی سنگین وزن، ادامه داشت. دسامبر همان سال، وی توانست خوزه آلدو را با ثبت رکورد ناک داون در 13 ثانیه شکست دهد. بدین ترتیب عنوان قهرمانی سنگین وزن را از آن خود کند.

مک گرگور در برابر  دیاز 1 و 2

زمانی که قهرمان سبک وزن، رافائل اندخوس، به خاطر مصدومیت خود از مسابقات مارس 2016 کناره گیری کرد، کانر مک‌ گرگور توانست در رده بندی وزنی یک پله بالاتر برود تا با ناتی دیاز 170 پوندی مبارزه کند. کانر مک‌ گرگور توسط دیاز بزرگ شکست خورد. وی مغلوب فن قفل گردن دیاز شد. بدین شکل، نتوانست به پانزدهمین پیروزی پی در پی خود دست پیدا کند. در مسابقه بازگشت در آگوست همان سال، کانر مک‌ گرگور با شروع طوفانی خود دیاز را غافلگیر کرد. این بار این مک گرگور بود که پیروز مسابقه شد. با تصمیم اکثریت داوران، کانر مک‌ گرگور عنوان قهرمانی کلاسیک این مبارزات را دریافت کرد. این امر سبب سرخوردگی دیاز شد. این پایانی برای فعالیت های حرفه ای دیاز بود.

قهرمان مسابقات رده بندی

کانر مک‌ گرگور با بازگشت به رده سبک وزن ها، توانست عملکرد چشمگیری را نشان دهد. او با شکست ادی آلوارز در نوامبر 2016، توانست به طور همزمان به قهرمانی سبک وزن و سبک وزن UFC برسد.

از دست دادن عنوان و شکست در برابر نورماگومدوف

روابط کانر مک‌ گرگور با UFC در یک دوره زمانی متشنج شد. علت آن عدم حضور موثر وی در هشت ضلعی ریاست UFC بود. این موضوع سبب شد تا رئیس این نهاد در اوایل 2018 عناوین قهرمانی سنگین وزن و سبک وزن را از وی بگیرد. کانر مک‌ گرگور در اکتبر 2018، تقریبا دو سال پس از آخرین مبارزه خود در UFC، به میدان مبارزه بازگشت تا عنوان خود را از حبیب نورماگومدوف پس بگیرد. پس از موفقیت نورماگومدوف در راند چهارم، دعوایی میان این دو مبارز شکل گرفت. در نتیجه آن، مک گرگور 6 ماه از انجام مبارزات محروم شد.

بازنشستگی و بازگشت در مبارزه ای مقابل سرونی

در تاریخ 26 مارس 2019، کانر مک‌ گرگور از طریق توییتر شخصی خود اعلام کرد که از ورزش کناره گیری می کند. این در حالی بود که این ورزش و عملکردش در MMA سبب شهرت وی شده بود. کانر مک‌ گرگور در این زمان 21 پیروزی و 4 باخت را در کارنامه خود داشت. با این حال، در اواخر سال 2019، وی بار دیگر اعلام کرد که در ژانویه 2020 به میادین باز خواهد گشت. بازگشت کانر مک‌ گرگور تصمیم درستی بود. زیرا وی توانست در 40 ثانیه اول سرونی آمریکایی را ناک اوت کند. این دومین برد سریع کانر مک‌ گرگور در زندگی حرفه ای وی و اولین پیروزی اش پس از سه سال بود.

زندگی نامه کانر مک گرگور: قد و سبک جنگ

کانر مک‌ گرگور در حالت ایستاده 1.75 متر قد و 74 کیلوگرم وزن دارد. این مشخصات معمولا سبب برتری وی در مقابل حریفانی است که با آن ها مسابقه می دهد. او بیشتر به عنوان یک پر وزن (145 پوند) و سبک وزن (155 پوند) مسابقه می دهد اما گاهی برای مسابقه در وزن های سنگین تر، وزن خود را تا 170 پوند نیز افزایش می دهد. کانر مک‌ گرگور در رشته های مختلفی، از جمله کاپوئرا، ته کو دو و کاراته آموزش دیده است. وی با تکیه بر تکنیک های مبارزه جوجیتسوی برزیلی، موفق به دریافت کمربند قهوه ای شده است. با این حال، وی به خاطر قدرت مشت زنی خود، به ویژه در تکنیک قلاب چپ که حریفان زیادی را شکست داده است، معروف است.

لباس نه چندان معروف!

کانر مک‌ گرگور با شروع فستیوال تبلیغاتی برای مبارزه اش با فلوید می ودر در تابستان 2017، لباسی پوشید که توجه همگان را جلب کرد. وی با یک کت و شلوار زنانه در این فستیوال ظاهر شد. بررسی های دقیق تر نشان دادند که خطوط ایجاد شده بر روی کت و شلوار، پیام نامناسبی را منتقل می کند. کمتر از دو هفته پس از این فستیوال، سازنده لباس دیوید اگوست، اعلام کرد نسخه محدودی از این لباس نه چندان محبوب را منتشر خواهد کرد. بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت این برند، این کت شلوار سه تکه دست ساز، چیزی در حدود 6500 دلار قیمت داشته و ساخت آن 12 تا 15 هفته طول می کشد.

 خالکوبی

خالکوبی کانر مک گریگور

کانر مک‌ گرگور در کنار قدرت جنگی و اظهارات جنجالی، به واسطه خالکوبی های بیشماری که بر روی بدن خود حکاکی کرده است، شهرت دارد. او اعلام کرده است که اولین خالکوبی اش را در سن 20 سالگی و پس از مصرف مشروبات الکلی در پاشنه پای چپش انجام داده است. این خالکوبی یک عبارت عربی است. به طور کلی، بیشتری خالکوبی های کانر مک‌ گرگور مربوط به زمان انتقال او به UFC است و در سال 2013 انجام شده است.

در این میان می توان به خال کوبی بزرگ یک گوریل تاجدار که بر روی سینه اش نقش بسته است و یا ببری که میان نام مستعار و نام خانوادگی اش بر روی شکمش نقش بسته است، اشاره کرد. کانر مک‌ گرگور همچنین نقش یک صلیب بالدار را در پشت گردن خود حک کرد است. یک بوته از گل های رز، نوشته ها و شکل های انسانی نیز پشت، بازو و بخش های دیگر بدن وی را پوشش می دهند.

 دستگیری

کانر مک‌ گرگور دو روز پیش از ایونت UFC223، یعنی در آپریل 2018 و در مرکز بارکلیز، واقع در بروکلین نیویورک، جنجال آفرید. او در پایان یک رویداد رسانه ای به همراه جمعی از طرفداران خود شروع به خراب کاری کرد. وی یک کامیون اسباب بازی را به سمت یک اتوبوس پرتاب کرد. در نتیجه این امر آسیب هایی به خودرو وارد و برخی از مبارزان UFC مجروح شدند. این اتفاق سبب شد تا دو نفر مبارزات آینده خود را لغو کنند. وایت این حادثه را “نفرت انگیزترین رویداد در تاریخ UFC” نامید. او اعلام کرد که مبارز ایرلندی تلاش کرده است تا با ارسال یک پیام متنی علت این حادثه را توجیه کند. او اختلافات موجود میان کمپ های مبارزاتی خودش و نورماگومدوف را علت اصلی این حادثه اعلام کرده است.

کانر مک‌ گرگور همان شب خود را به NYPD معرفی کرد. کانر به خاطر سه مورد حمله و یک فقره شرارت جنایی دستگیر شد. در ماه مارس 2019، او بار دیگر به اتهام سرقت مسلحانه و شرارت های جنایی در میامی فلوریدا دستگیر شد. طبق گزارش های ارائه شده توسط پلیس، وی به هنگام خروج از باشگاه بدنسازی به یکی از طرفداران خود سیلی زده و گوشی تلفن همراه وی را ربوده است. کانر در ادامه از محل متواری شده است. او همان روز به زندان میامی احضار شده و با ارائه وثیقه آزاد شد.

در تاریخ 26 مارس و درست در همان روزی که وی بازنشستگی خود از MMA را اعلام کرد، پلیس اعلام کرد که مک گرگور در ایرلند به اتهام تجاوز جنسی تحت تعقیب است. این اتهام در دسامبر 2018 و در دوبلین رخ داده بود. در نهایت منجر به دستگیری مک گرگور شد. وی ماه بعد از زندان آزاد شد و تحقیقات به زمانی بعد موکول شد.

 فیلم کانر مک گرگور: یک بدنام

فیلم کانر مک گریگو

در پاییز سال 2017 فیلم ” کانر مک‌ گرگور:یک بدنام” منتشر شد. بدین شکل طرفداران MMA فرصتی پیدا کردند تا پشت صحنه هایی از این مبارز ایرلندی را ببیند. این مستند شامل چهار سال فیلمبرداری از پشت صحنه مبارزات وی بود. همچنین صعود وی از مبارزات جنگجویان قفس در اروپا تا تبدیل شدن به بزرگترین ستاره ورزشی دنیا را به تصویر می کشد. در این فیلم بخش های مهم زندگی حرفه ای وی، مانند ناک اوت کردن خوزه آلدو، از دست دادن عنوان قهرمانی و تلاش برای شکست دیاز نیز به تصویر کشده شده اند. در این فیلم بر بخش های دیگر زندگی شخصی کانر از جمله روابطش با دوست دختر خود، Devlin و شوخی هایش در دیدار با آرنولد شوارتزنگر نیز پرداخته شده است.

زندگی نامه کانر مک گرگور: زندگی شخصی

بسیاری از اطرافیان کانر مک‌ گرگور می دانند که عامل اصلی موفقیت های این مبارز UFC دوست دختر کانر، یعنی دِولین است. گزارشات رسیده از دوبلین نیز حاکی از آن است، زمانی که زندگی حرفه ای کانر در  MMA رو به رشد بود، دِولین و کانر بارها در کلاب های مختلف این شهر با یکدیگر ملاقات داشته اند. دولین در اوایل زندگی حرفه ای کانر مک‌ گرگور، که شرایط مالی چندان بسامان نبود در کنارش ماند. دولین پس رشد وی در مسابقات، از شغل منشی گری خود استعفا داد تا در سفر ها در کنار کانر باشد و به او کمک کند.

دولین یکی از اعضای کلیدی تیم کانر مک‌ گرگور است. او به کانر در تمریناتش کمک می کند، رژیم غذایی وی را زیر نظر دارد و با حضورش به آرامش بیشتر کانر کمک می کند. در پنجم ماه می 2017، وی کانر جک مک‌ گرگور را به دنیا آورد و مادر بودن را نیز به تمام مسئولیت های خود اضافه کرد. در آگوست 2020 این زوج نامزدی خود را اعلام کردند. آنها همچنین در ژانویه سال 2019 صاحب یک دختر به نام کوریا و در ماه می 2021 صاحب یک پسر به نام ریان شدند.