بی‌شک هرکاری به ابزار مخصوص خود نیاز دارد. بالطبع، بازاریابی نیز از این قائده مستثنا نیست. چنانچه در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید و یا مایلید محصولات و خدمات خود را به بهترین نحو به بازار معرفی کرده و به فروش برسانید مطالعه این متن خالی از لطف نخواهد بود. ما در این مقاله شما را با چندین ابزار بازاریابی محبوب و فوق کاربردی که مورد تأیید بسیاری از بازاریابان حرفه‌ای و موفق در سرتاسر می‌باشد آشنا خواهیم ساخت.

همانطور که تنها با یک تخته چوب و چند عدد میخ نمی‌توان یک خانه ساخت، بازاریابی نیز بدون برخورداری از ابزارهای ضروری آن امکانپذیر نیست، خواه بازاریابی سنتی باشد یا دیجیتال. در دیجیتال مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ که موضوع اصلی مقاله حاضر می‌باشد نیز به یک مجموعه از ابزارهای بازاریابی مختلف نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای مناسب دیجیتال مارکتینگ،  به بهترین شیوه کسب و کار مورد نظر را توسعه و ارتقا بخشید.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

شاید بهتر باشد برای آشنایی با برترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، نظر بازاریابان عرصه‌های مختلف حرفه‌ای را در خصوص دو سوال ذیل جویا شویم:

  1. به چه دلیلی این ابزار را انتخاب کرده‌اید؟
  2. این نرم افزار، به طور خاص چه تأثیر مثبتی بر کسب و کار یا برند شما داشته است؟

جالب است بدانید که علیرغم تعدد ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، پاسخ مشترک بسیاری از پاسخ دهندگان عبارت بود از دو ابزار سئو و SEM و استراتژی تولیدگری.

اگر بحث برایتان جالب شد، لیست زیر را که به تعدادی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین ابزارهای بازاریابی آنلاین اشاره دارد مطالعه نمایید. البته پیش از این که به طور خاص به اسامی این ابزارها بپردازیم، بهتر است با استراتژی‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. چرا که هر استراتژی بازاریابی مستلزم ابزارهای خاص خود می باشد. به طور کلی، در عالم دیجیتال مارکتینگ از این استراتژیها استفاده می‌شود:

  1. تحلیلی
  2. اتوماسیون بازاریابی و شخصی سازی
  3. طراحی، فضای مجازی و ویدیو مارکتینگ
  4. ابزارهای گوگل
  5. جستجوی کلیدواژه، SEO و SEM
  6. تولیدگری
  1. ابزارهای تحلیلی دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای تحلیلی دیجیتال مارکتینگ

  • میکس پنل یکی از ابزارهای تحلیلی پرکاربردی است که به بازاریابان دیجیتال دیدی عمیق و گسترده‌تر از تحلیلهای صورت گرفته ارائه می‌دهد. میکس پنل در کنار ابزار گوگل آنالیتیکس می‌تواند گزارش کاملی از مراحل مختلف عملکرد مشتریان اعم از انتخاب تا خرید به دست دهد.
  • هات جار یکی دیگر از ابزارهای تحلیلی بازاریابی محبوب حرفه‌ای‌هاست. این برنامه به واسطه بازخورد مناسبی که در مورد رفتار کاربر در سایت ارائه می‌دهد؛ شما را قادر می‌سازد تا دلیل بروز رفتارهای مختلف کاربر را شناسایی کنید. در نتیجه، شما با برقراری شرایط لازم در پاسخ به این رفتارها، حداکثر اثربخشی و بهینگی را برای سایت و درنتیجه برند خود به ارمغان آورید.
  1. ابزارهای بازاریابی مورد نیاز در اتوماسیون بازاریابی و شخصی سازی

اتوماسیون بازاریابی و شخصی سازی

فرم هاب اسپات

یکی از مزایای این ابزار بازاریابی رایگان بودن و دسترسی نامحدود به نسخه رایگان آن می‌باشد. فرم هاب اسپات این امکان را به شما می‌دهد تا به تعداد دلخواه فرم‌هایی با موضوعات مختلف تهیه کنید. شما می‌توانید فرم‌های دلخواه خود را به طور رایگان با Hubspot CRM همگام سازی نموده و به آسانی، با دیگر ابزارهای ایمیل مارکتینگ مرتبط سازید.

پروف

آیا برایتان پیش آمده است که بخواهید در رستورانی که صفی از مشتریان بیرون در انتظار غذا –هرچند ممکن است غذایش چنگی به دل نزند- هستند غذا میل کنید؟ خب شاید واقعا” غذای خوبی سرو می‌کند. چرا که اگر چنین نبود، وجود چنین صف طول و درازی بی‌معنی می‌شد. بنابراین، وجود این صف اثباتی است بر کیفیت بالای غذای این رستوران. در بازاریابی، این مفهوم را اثبات اجتماعی می‌نامند.

منظور از این مفهوم میزان تأثیرپذیری ما از دیگران در هنگام تصمیم گیری است. به عبارتی، وقتی برندی از اثبات خاصی برخوردار باشد و افراد زیادی در صف خرید و تهیه آن باشند، این ترس در دیگر افراد به وجود می آید که مبادا با عدم خرید آن برند از بقیه جا مانده و بازنده میدان شوند. کار ابزار پروف این است که با ایجاد حس ترس از بازندگی در میان مخاطبین، نظر مثبت آنها را به نفع خرید محصول و خدمات شما منحرف سازند.

پرسیست آی کیو

این ابزار فهرستی از مشتریان احتمالی را تهیه کرده و راه دستیابی به آنان از طریق تلفن یا ایمیل را در اختیار شما قرار خواهد داد. عملکرد معمول این ابزار بازاریابی به این صورت است که با تهیه و ارسال یک ایمیل پیش فرض به مخاطبین، بازخورد آنان را نیز به خوبی گزارش خواهد کرد. در واقع، این ابزار یک ابزار خودکار بوده و از نظر زمانی بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

به عبارتی دیگر، شما می‌توانید ضمن ارسال ایمیل های متنوع، از ارسال خودکار ایمیل‌های پیش فرض و دریافت گزارش نتیجه آنها خاطر جمع باشید. البته این ابزار عمدتا” در مورد کمپین‌های حسابداری پرکاربرد تر است؛ چرا که شما از نقطه نظرات مشترک میان مخاطبین خود آگاه بوده و می‌توانید ایمیلی با محتوای مشترک و عمومی برایشان ارسال نمایید.

مارکتو

مارکتو ابزاری است با دو هدف ساده:

الف: مطرح سازی برند

ب: تبدیل شدن به گزینه خرید اول

مارکتو ابزار بازاریابی خوبی است که می‌توانید برای سنجش امور خودکار، بررسی وضعیت لندینگ پیج و نهایتا” میزان تغییر عقیده مشتریان به کار بندید.

اکتیو کمپین

این برنامه شما را قادر می‌سازد تا به آسانی به مجموعه‌ای از ایمیل های پاسخ را بر اساس نوع فعالیت پاسخ دهندگان در وبسایت خود دست پیدا کنید. شما با استفاده از این ابزار به طرز شگرفی در زمان صرفه جویی خواهید کرد، به ویژه زمانی که تعداد زیادی از افراد در جریان بازدید از سایت شما:

کتاب های الکترونیکی شما را دانلود کرده باشند.

برای شرکت در وبینارها یا کنفرانسهای رایگان ثبت نام کرده باشند.

و یا فرم های موجود در وبسایت را تکمیل کرده باشند.

میلیر لایت

میلر لایت یک پلتفرم ایمیلی است که عمدتا” برای دسترسی به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته برای دسترسی به کاربردهای بیشتر این ابزار باید هزینه بپردازید. مضاف بر این، شما با استفاده از این ابزار بازاریابی می‌توانید ظرف مدتی بسیار کوتاه، تعداد زیادی ایمیل از پیش تعیین شده ارسال نمایید.

آنلس

همانطور که می‌دانید شخصی سازی محتوای سایت بر اساس رفتارهای مشخص مخاطبین کار جالب و در عین حال پیچیده‌ای می‌باشد. یکی از ابزارهایی که می‌تواند در این مسیر یاریتان کند نرم افزار آنلس است که بر اساس عواملی چون رفتارها، زمان، آب و هوا، و موقعیت جغرافیایی محتوای شخصی سازی شده مخصوص مخاطبین شما را ارائه می‌دهد.

زوهو

زوهو یک نرم افزار چت زنده است که به طور رایگان می‌توانید در سایت خود به کار ببرید. از ویژگیهای قابل توجه این نرم افزار می‌توان به پاسخ‌های از پیش تعیین شده، دیدگاه بازدیدکنندگان، ردیابی آنی، و … اشاره کرد. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از زوهو حداکثر ارتباط را با مخاطبین خود برقرار سازید.

میل چیمپ

این ابزار یکی از ابزارهای فوق ضروری است که هر بازاریاب خبره‌ای باید از آن استفاده کند. البته به شرطی که مایل باشد به سرعت به ارتقای کمپین ایمیلی و سطح قابل توجهی از مشتریان دست یابد. این ابزار نه تنها با سهولت و بهینگی بیشتری به کمپین سازی می‌پردازد، بلکه می‌توان لندینگ پیجهای جذاب تری را با استفاده از آن خلق کرد.

لید فیدر

این ابزار شیوه کار جالب و بی حاشیه‌ای دارد؛ و به آُسانی و مستقیما” آی پی بازدیدکنندگان را به شرکت مربوطه پیوند می‌دهد. همچنین به سرعت شما را از ورود برندها و شرکتهایی که از سایت شما دیدن کرده‌اند آگاه ساخته و اطلاعاتی نظیر صفحات بازدیدی آنها و یا تاریخ بازدیدشان را در اختیار شما قرار خواهد داد.

آلباکروس

این ابزار که بدون هیچ تجربه و تبحر فنی به راحتی قابل استفاده است این امکان را به شما خواهد داد تا بازدیدکندگان سایت خود را شناسایی و ردیابی کنید. شما می‌توانید از طریق آلباکروس به سادگی با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کرده و به داده ها و محتواهایی دست پیدا کنید که مورد استقبال بسیاری از بازدیدکنندگان شما قرار گرفته است.

  1. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده در طراحی فضای مجازی و ویدیوها

ابزار ویدیو مارکتینگ

کاناوا

نرم افزار کاناوا یک ابزار طراحی رایگان است که به شما کمک می‌کند تا ظرف مدتی کوتاه، تصاویر گرافیکی حرفه‌ای خلق نمایید. به علاوه، شما می‌توانید با افزودن تصاویر، آیکون های مختلف و همچنین لوگوی برند خود به کیفیت این تصاویر گرافیکی افزوده و حالتی سفارشی به آن ببخشید. استفاده از کاناوا بسیار ساده است و تقریبا” همه مردم عادی توانایی کار با آن را خواهند داشت. شما می‌توانید از این ابزار برای طراحی اینفوگرافی‌ها یا گیف‌های داخل وبسایت یا پست های فضای مجازی بهره‌مند گردید. به طور کلی می‌توان از این ابزار برای طراحی و توسعه محتواهای گرافیکی جذاب و برند محوری استفاده کرد که دو مزیت اصلی دارند:

الف: برقراری تعامل با مخاطبین صفحات و شبکه‌های مجازی برند شما را تسهیل می‌کنند.

ب: به راحتی در گوگل ایمیج قابل جستجو و دستیابی می‌باشند.

تیوب بادی

اگر در یوتیوب فعالیت دارید، تیوب بادی ابزار خوبی است که می‌تواند در مدیریت کانال‌ها و همچنین گزارش سازی‌ها به شما کمک کند. عملیات تهیه فایل پشتیبان در تیوب بادی بسیار ساده‌تر از یوتیوب می‌باشد. در واقع، می‌توان ادعا کرد که تیوب بادی به تنهایی می‌تواند وظیفه چند ابزار دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده در رده بندی تحلیل ها و گزارش ها را انجام دهد. به علاوه، تیوب بادی کمک می‌کند تا به راحتی بتوانیم کانال های مورد بازدید مشتریان خود را شناسایی کرده و ببینیم که آیا به واژگان مربوط به برند ما امتیازدهی می‌کنند یا خیر.

آپفلوئنس

اگر یک بازاریاب دیجیتال هستید و قصد دارید از نیازهای اینفلوئنسر مارکتینگ آگاه شوید، استفاده از این نرم افزار به شما توصیه می‌شود. البته آپفلوئنس تنها یکی از چندین نرم افزار SaaS مربوط به بازاریابی اینفلوئنسری است. اما نقطه تمایز این بازار با رقبای خود در این است که به دلیل ماهیت حرفه‌ای خود، می‌تواند شما را از یک بازاریاب ساده به یک آژانس حرفه‌ای بازاریابی بدل سازد. از این ابزار می‌توان برای ایجاد کمپینهای بازاریابی و مشاهده بازخوردهای اینفلوئنسرها استفاده نمود. مهم نیست در چه عرصه‌ای به بازاریابی بپردازید، در هر حالت این نرم افزار به کارتان خواهد آمد.

بافر

بافر یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی پرطرفدار است که معمولا” برای برنامه‌ریزی پست های موجود در پلتفرمهای مختلف فضاهای مجازی به کار می‌رود. استفاده از این ابزار بسیار آسان است. به طور مثال، شما می‌توانید یک تقویم محتوای هفتگی تهیه کرده و از بافر برای برنامه ریزی محتواها در روز شنبه استفاده نمایید. با این روش می‌توانید در آغاز هفته بعد از بازدهی و عملکرد پستهای صفحات مجازی خود در پلتفرم‌های گوناگون اطلاع یابید. بافر از نطر زمانی بسیار مقرون به صرفه بوده و این امکان را ایجاد می‌کند تا در آن واحد بتوانید پلتفرمهای مختلف مجازی خود را مدیریت و آنالیز نمایید.

آیکونو اسکوئر

این ابزار یک ابزار مدیریت اجتماعی است که به کاربران فضای مجازی و همچنین مشاغل مختلف کمک می‌کند تا به اطلاعات دقیقی در مورد محتواهای قابل اشتراک دست یابند. بدین ترتیب شما ضمن اینکه حضور پررنگی در فضای مجازی خواهید داشت، از دنبال کنندگان بیشتر و فعالتری نیز برخوردار خواهید گشت. از جمله اطلاعاتی که آیکونو اسکوئر در اختیارتان قرار می‌دهد می‌توان به پربازده‌ترین محتوا و بهترین زمان پست گذاری برای شما اشاره نمود.

به عنوان مثال، ممکن این است این ابزار نشان دهد که بهترین زمان برای انتشار پست ساعت 7 عصر روز شنبه بوده و شما می‌توانید در این بازه زمانی بیشترین تعداد لایک ها، نظرها و دنبال شدن را انتظار داشته باشید. همچنین، می‌توانید با این نرم افزار به راحتی عملکرد رقبای خود را مورد نظارت قرار داده و از اطلاعات دقیق و جامعی در خصوص محتوای فضای مجازی برند آنها دست یابید. آیا همه این مزایا در کنار هم، نشانه های یک استراتژی رسانه‌های اجتماعی همه فن حریف نیست؟

  1. ابزارهای گوگل

ابزارهای گوگل

گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

این دو ابزار که در راستای هم کار می‌کنند بهترین و قدرتمندترین ابزارهایی هستند که سئو و بهینه‌سازی جستجو را برای برند شما به ارمغان خواهند داشت. آنچه شما با بهره گیری از این دو ابزار خواهید دانست عبارتند از:

ترافیک سایت خود را از کجا تأمین نمایید.

شیوه جستجوی مشتریان احتمالی و رسیدن به شما

نحوه عملکرد برند خود در طول یک بازه زمانی مشخص

گوگل فرم

اگر کسب و کاری دارید که از بودجه چندان زیادی برخوردار نیست و یا چندان گسترده نیست می‌توانید از گوگل فرم برای دیجیتال مارکتینگ برند خود استفاده کنید. این ابزار به آسانی و به طور رایگان به شما کمک می‌کند تا داده‌های آنلاین را جمع آوری نمایید. از جمله مواردی که گوگل فرم به راحتی به یاریتان می‌شتابد عبارتند از:

بررسی رضایتمندی مشتریان

شناسایی مشکلات مشتریان

دستیابی به ایده‌هایی در مورد امکانات جدید

دستیابی به دیدی کلی از رقبای مستقیم

این اطلاعات به سرعت در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما می‎‌توانید این اطلاعات را به دو طریق تحلیل کنید:

تهیه یک گزارش بصری با استفاده از نمودارها و گراف‌های مختلف گوگل فرم

استخراج داده‌ها تهیه تحلیلی دقیق و جامع

گوگل دیتا استودیو

برای دستیابی به گزارش عملکرد برند، مشتریان و رقبا می‌توانید به راحتی از این نرم افزار بهره مند گردید. این ابزار عملکرد بسیار قوی ای دارد چرا که شما در استفاده از آن می‌توانید از پایگاههای داده مختلفی چون گوگل آنالیتیکس، سرچ کانسول، گوگل ادز، بینگ ادز، فیسبوک ادز و …. استفاده کرده و به درک کلی از شرایط کار خود دست یابید. معمولا” بازاریابان استقبال خوبی از گزارشهای گوگل دیتا استودیو می‌کنند؛ چرا که این گزارشها در قالبی ساده وقابل فهم، شمایی کلی از نحوه عملکرد کمپینهای بازاریابی‌شان ارائه می‌دهند. دو مزیت اصلی این نرم افزار عبارتند از:

خودکار سازی عملیات گزارش PPC و SEO با استفاده از یک ابزار واحد

دستیابی مشتریان به گزارشهای بهتر

گوگل آلرتس و گوگل ترندز

گوگل آلرتز یک ابزار بسیار ساده است که می‌توانید برای دستیابی به اطلاعات به روز رسانی شده در بازاریابی برند خود به کار بندید. به این ترتیب که یک کیلدواژه از پیش تعیین شده را تعریف کرده و از طریق ایمیل، با محتواهای جدید مربوط به آن آشنا شوید.

گوگل ترندز نیز همچون ابزار فوق الذکر کاربرد ساده و راحتی دارد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا به آسانی با ترندهای رایج در کسب و کار خود آشنا شده و پیش از سرمایه‌گذاری در یک کمپین، تصویر خوبی از آنچه قرار است ترند شود بدست آورید.

  1. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در حوزه جستجوی کلید واژه، SEO و SEM

ابزارهای سئو

موز پرو

یکی از برترین ابزارهای SEO موز پرو است. این ابزار دارای امکان ردیابی اصالت صفحه در قالب الگوریتم و همچنین ابزارهای SERP می‌باشد.

کمکی که این ابزار به شما می‌کند این است که تحلیل کاملی در مورد لینک سازی ارائه کرده و این اطمینان را به شما می‌دهد که کاربران بتوانند در سایتهای مختلف شما را پیدا کنند. با استفاده از این ابزار می‌توانید مروری کلی بر پیوندهای اینباوند و آوتباوند داشته باشید. همچنین این ابزار یک پرونده CSV برای استخراج تمام این لینکها در اختیارتان قرار خواهد داد. این پرونده حاوی گزارشی دقیق در موارد ذیل می‌باشد:

لینک های پیدا شده در آن دومین

اصالت دومین

اصالت صفحه

پیگیری شدن یا نشدن لینک ها

Moz ose

همانطور که می دانید لینک سازی یکی از بایدهای سئو است. شما نیز اگر میخواهید بقای عمر خود را در دنیای دیجیتال تضمین کنید لازم است که به طور دائمی، به لینک سازی بپردازید. Moz ose ابزار خوبی است که کمک می‌کند تا بتوانید به URL صفحه‌ای که در حال پیگیری آن هستید ورودی بدهید.

همچنین این ابزار گزارش کاملی از همه سایت هایی که در پاسخ به شما لینک داده‌اند را در اختیارتان قرار خواهد داد. شما با استفاده از این امکان می‌توانید تمامی اطلاعات پیرامون لینک سازی را به دست آورده و همچنین از دسترسی کاربران به شما در سایت های گوناگون کسب اطمینان نمایید. از مزایای دیگر این ابزار می‌توان به گزارش کاملی اشاره کرد که در مورد تمامی لینکهای اینباوند و اوت باوند URL مورد نظر به شما ارائه می‌نماید. همچنین در زمان استفاده از این نرم افزار شما با یک فایل CSV روبرو می‌شوید که تمامی لینکها را برایتان به نمایش می‌گذارد.

Ahrefs

با استفاده از این ابزار شما می‌توانید نگاهی دقیق به پروفایل پیوندهای سایتهای مختلف اعم از سایت رقبا تا محتواهای رده اول و کلیدواژگان مورد نظر آنان داشته باشید.از دیگر مشخصه‌های این ابزار می‌توان به گزینه جستجوی کلیدواژگان اشاره کرد. همچنین شایان ذکر است که تیم پشتیبان این ابزار رویکرد مسئولانه‌ای در رابطه با دیدگاه کاربران محصول خود دارند. به همین علت، فیلمهای آموزشی و مقالات خوبی را در زمینه نحوه استفاده از این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهند. یکی از مهمترین مزایای اچرفز این است که میتوانید از طریق آن به گزارش قابل استخراجی از بک لینکهای از دست رفته دست پیدا کنید.

SEMRush

این ابزار رایگان نیست اما شما به عنوان یک بازاریاب آنلاین می‌توانید برای حسابرسی شرایطی چون وضعیت کلی وبسایت خود، تحلیل ترافیک آن، و تحلیل رقبای یک صنعت/ گروه شغلی مشترک به راحتی از آن بهره‌مند گردید. ابزار جستجوی کلیدواژه SEMRush این امکان را به شما خواهد داد تا به راحتی به تولید کلیدواژه‌های مرتبط با قصد خرید مشتریان بپردازید. در این راستا، این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به کلیدواژه‌های پرتکرار محتواهایی پربازدید و با کیفیت تولید نمایید. بدین ترتیب، تولید محتوا بسیار آسانتر خواهد شد.

Screaming frog

اگر تا کنون عملیات سئوی سایت خود را شروع نکرده‌اید، استفاده از این نرم افزار شدیدا” توصیه می‌شود. همانطور که می‌دانید پیش از هرگونه لینک سازی یا تولید محتوا باید مطمئن شوید که آیا وبسایت شما اصلا” مطابق با استانداردهای موتورهای جستجو هست یا خیر. لازم به ذکر نیست که بهینگی سایت شما نقش بسیار مهمی در موفقیت و دیده شدن آن دارد. ابزار Screaming frog در واقع یک ابزار فوق قوی است که حجم انبوهی از اطلاعات را در زمینه‌های مختلف بهینه سازی سایت به شما ارائه می‌دهد. به طور مثال:

ساختار سایت

محتوای سایت

داده‌های چند رسانه‌ای مورد استفاده در سایت

همچنین از این ابزار می‌توانید برای کشف نواقص فنی، تعداد کلیک‌ها، و تحلیل داده و … استفاده نمایید.

SE Ranking

تیم طراحی و توسعه محتوای شما با استفاده از SE Ranking قادرند بهترین موضوعات و کلیدواژگان را جستجو و کشف نمایند. به علاوه با استفاده از این ابزار شما می‌توانید به دیدگاه روشنی در مورد محتوای سایتهای رقیب دست یابید. همچنین، با این روش خواهید دانست که کدام محتوای سایت شما مورد استقبال بیشتری قرار گرفته و پاسخگوی سوالات کاربران بوده‌است.

  1. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تولید محتوا

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تولید محتوا

ترلو

بی شک ترلو یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌هایی است که برای دیجیتال مارکتینگ به کمکتان خواهد شتافت. شما می‌توانید با استفاده از ابزار ترلو به آسانی، عملکرد هر پروژه را پیگیری کرده و نظارتی جامع بر تمامی مراحل انجام کار تیم خود داشته باشید.

از این ابزار می‌توانید در پس زمینه سرویس ایمیلی خود استفاده کرده و از این طریق، برعملکرد گیرندگان ایمیل خود نظارت داشته باشید. از مزایای این ابزار این است که برای استفاده لزومی به آموزش ندارد. بنابراین، شما بدون هیچ آموزشی می‌توانید به صورت آنی از این ابزار برای مقاصد دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید.

اسلک

اسلک یک پلتفرم اجتماعی است که در شرکت ها به کار می‌رود. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار به دپارتمان های مختلف شرکت خود نظارت داشته باشید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا تنها با به کارگیری یک نرم‌افزار بتوانید به همه مشتریان خود رسیدگی کنید.

Wordable

این ابزار از نظر زمانی بسیار مقرون به صرفه است. شما با استفاده از Wordable می‌توانید ظرف مدت چند ثانیه، اسناد موجود در گوگل داکس را در قالب وردپرس بارگذاری نمایید. در شرایطی که از وردپرس استفاده می‌کنید و یا بنا به ماهیت کسب و کار خود وقت زیادی را صرف نوشتن می‌کنید، بی شک این نرم افزار یکی از گزینه‌های اول شما خواهد بود.

بومرنگ

در ایمیل مارکتینگ ابزار بومرنگ به کمک شما خواهد شتافت. این نرم افزار ایمیل های صندوق ورودی خود را به صورت موقتی حذف کرده و در یک زمان دیگر، وجود آنها را با شما یادآور خواهد شد. بدین ترتیب، شما قادر خواهید بود تا اول کارهایی را که در حال انجام آن هستید به پایان رسانده و سپس به بررسی ایمیلهای ورودی بپردازید. در واقع، از این طریق میزان دقت و تمرکز کار شما افزایش خواهد یافت و شما با حداقل عوامل حاشیه‌ای و مختل کننده روبرو خواهید بود.

همانطور که مشاهده می‌کنید ابزارهای متعددی برای تسهیل کار فعالین در عرصه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. البته لازم به ذکر است که موارد مذکور تنها تعدادی از پرطرفدارترین نرم افزارهای مورد استفاده در دنیای دیجیتال مارکتینگ هستند. در هر صورت، شما می‌توانید بسته به ماهیت کسب و کار خود از یک یا چند مورد از این ابزارها بهره مند شده و بهینگی فرایند بازاریابی برند خود را تضمین نمایید. کلام آخر این که اگر به هر نحوی در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشارکت دارید و یا نگرانید مبادا از دیگر رقبای بازاریاب خود جا بمانید، یک بار دیگر این مقاله را مطالعه کنید و ابزار مورد نظر خود را انتخاب نمایید. بی شک، پشیمان نخواهید شد.