اگر انگیزه خود را برای رفتن به محیط کار از دست داده اید یا احساس می کنید که در کار خود کم کاری می کنید، این احتمال وجود دارد که به افسردگی در محیط کار دچار شده اید. در ادامه برخی از دلایل این اتفاق را با یکدیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

عوامل افسردگی در محیط کار

افسردگی در کار

1. تناسب اشتباه

اگر شما احساس می کنید که بیشتر از آنچه که باید کار می کنید و نباید تا این اندازه برای کر زمان بگذارید، احتمال دارد احساس افسردگی کنید.

2. احساس گرفتار شدن

این احساس زمانی در شما شکل می گیرد که کاری را انجام دهید که به آن علاقه ای نداشته و امکان رها کردن آن را نیز ندارید. ممکن است احساس کنید که تنها به خاطر پرداخت اجاره خانه یا گذراندن زندگی مجبورید در این مکان کار کنید. در هر صورت این موضوع می تواند به شما آسیب برساند.

3. داشتن احساس گناه به خاطر مسئولیت های پدرانه یا مادرانه

شاید شما به عنوان یک پدر یا مادر دوست بخواهید با فرزندان خود وقت بگذرانید. اما مجبور هستید تا برای تاممین رفاه خانواده تلاش کنید و حفظ تعادل میان کار و زندگی کار دشواری است.

4. مشکلات مالی

اگر مبلغ پرداختی به شما پایین باشد، این احتمال وجود دارد که انواع استرس و نگرانی در شما ایجاد شود. این احساسات می تواند در نهایت به افسردگی منجر شود.

5. خواسته های غیرمنطقی

ممکن است در محیط کار از شما بخواهند بیش از حد کار کنید. اگر این اتفاق رخ دهد، ممکن است در روند زندگی شخصی شما اختلال ایجاد شود. از بین رفتن این تعادل می تواند به احساس افسردگی در افراد منجر شود.

6. خشونت در محیط کار

زورگویی و خشونت در محل کار یک مشکل بسیار بزرگ است و باعث بدتر شدن اوضاع در محیط کار می شود. اگر قرار باشد کارتان باعث شود که احساس کوچک بودن یا بی ارزشی کنید، این امر بهه راحتی منجر به افسرده شدن شما خواهد شد.

7. روحیه پایین

اگر تلاش ها و سختکوشی های شما نادیده گرفته شود، روحیه شما افت کرده و این موضوع به شدت در افسردگی شما در محیط کار اثر می گذارد.

چگونه با احساس افسردگی در محیط کار مقابله کنیم؟

مقابله با افسردگی

در ادامه برخی از استراتژی هایی که در این زمینه می توانند به شما کمک کنند، اشاره خواهیم کرد:

  1. هر زمان که احساس افسردگی داشتید، بتوانید آن را تشخیص دهید

افسردگی با داشتن یک روز بد در محیط کار متفاوت است. اگر در هنگام کار کردن همش خواب آلود هستید، گریه می کنید یا نمی توانید با هیچکس تعامل داشته باشید، احتمالا به افسردگی دچار شده اید.

  1. از حمایت همکاران خود برخوردار شوید

اگر شما در محیط کار با شخصی احساس راحتی می کنید، سعی کنید با او درباره اتفاقاتی که در حال افتادن است صحبت کنید. حرف زدن به شما کمک می کند تا بتوانید درک بهتری درباره مشکلات پیش رو داشته باشید.

  1. از افراد متخصص کمک بگیرید

زمانی که به هر دلیلی از نظر جسمی بیمار می شوید، از یک پزشک برای درمان کمک می گیرید. در صورت داشتن احساس افسردگی نیز باید به همین شکل عمل کنید. با یک متخصص در این زمینه صحبت کنید.

  1. تصمیم بگیرید که می خواهید با مدیر خود صحبت کنید یا نه

همه افراد نمی توانند با رئیس خود بهترین ارتباط ممکن را داشته باشند. همین امر می تواند سبب شود که شما احساس افسردگی کنید. اگر برایتان مقدور است درباره این موضوع با آنها صحبت کنید. به طور قطع آنها خوشحال می شوند که بدانند شما چه احساسی دارید و چه تغییراتی می تواند به حل مشکلات شما کمک کند.

  1. از خودتان مراقبت کنید

در زمانی که احساس افسردگی می کنید، می توانید با مراقبت درست از خود این مشکل را رفع نمایید. به اندازه کافی غذا بخورید و هر شب 8 ساعت خواب لازم را داشته باشید. این اقدامات به بهبود شرایط روحی شما کمک بسزایی خواهند کرد.