آیا تا به حال به عنوان یک کارآفرین در زندگی خود دچار یاس و ناامیدی شده اید؟ اگر حتی برای یک روز به عنوان کارآفرین فعالیت کرده باشید، بدون شک این احساس مشترک را تجربه کرده اید. به عنوان صاحب یک کسب و کار باید بدانید که حتی اگر یک روز دچار این دو حس منفی شده اید، تنها نیستید. خوشبختانه موفق شو اینجاست تا به شما کمک کند. در ادامه سه راه حل کلیدی را معرفی می کنیم که به شما کمک می کنند تا تمرکز عمیق و انگیزه خود را دوباره بدست آورید.

1.شما قدرتمند ترین فردی هستید که می تواند به شما کمک کند!

اگر راه میانبری وجود داشته باشد که بتواند تجارت شخصی شما را به یک کسب و کار بزرگ و قابل توجه تبدیل کند، آن راه این است: شما قدرتمند ترین فردی هستید که می تواند به شما کمک کند. از خودتان بپرسید:

  • چه مشکلی را تا به حال حل کرده ام؟
  • تا به حال چه چالشی را پشت سر گذاشته ام؟
  • تا به حال چه مسیری را پیموده ام؟

افرادی که از محصولات و یا خدمات کسب و کار شما استقبال می کنند، به احتمال زیاد افرادی هستند که به شما شباهت بسیار زیادی دارند. شما قبلا جای این افراد بوده اید. نیازها و چالش های آن ها را درک می کنید. همچنین راه حل رفع این چالش ها، با استفاده از خدمات و محصولات خود را به خوبی بلد هستید. این موضوع، اولین و مهم ترین عامل شتاب شما به سمت موفقیت در زمان ساخت یک برند یا تجارت شخصی می باشد. شما در گذشته چه شخصی و ویژگی هایی داشتید؟ حالا با توجه موقعیت فعلی خود، چگونه می توانید به آن شخص کمک کنید؟

2. تمرکز سطحی در کسب و کار، نتایج سطحی به همراه دارد!

داشتن چندین منبع درآمد یکی از بدترین توصیه ها به کارآفرین های تازه کار است. چرا؟ چون این اتفاق می تواند به کاهش سطح تمرکز افراد منجر شود. کاهش سطح تمرکز نیز نتایج سطحی به همراه دارد. در مقابل، قدرت، نتیجه تمرکز عمیق است. درست مانند جریان آب متمرکزی که با فشار خود می تواند شیشه را شکسته و عبور کند. شما  تنها به یک منبع درآمد نیاز دارید. اما باید تمام تمرکز عمیق خود را معطوف به این منبع درآمد کنید و کنترل آن را به دست بگیرید.

حال به مدل تجارت فعلی خود نگاهی بیندازید. در کدام بخش از این مدل فعلی، تکانه بیشتری را تجربه می کنید؟ سریع ترین راه برای دسترسی به نقدینگی کدام است؟ بیشتر کارآفرینان موفق توانسته اند از طریق پیدا کردن یک منبع درآمد کاربردی، به موفقیت برسند. تنها پس از آنکه کسب و کارشان رشد کرد و به حد تعادل رسید، این افراد به سراغ سایر منابع متنوع رفتند. نسبت به وسوسه داشتن درآمد از چندین راه مختلف آگاه باشید. تنها یک راه را انتخاب کنید و تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا بتوانید از طریق آن به سود مورد نظرتان دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید که تمرکز، قدرت شماست.

3.شکیبایی و بخشش را به خود هدیه کنید.

کارآفرینان معمولا به یک یا دو دلیل دچار احساس یاس و ناامیدی می شوند. اولین دلیل این است که آن ها معمولا زمان کافی را در یک حوزه صرف نمی کنند. کارآفرینی فرایندی طولانی و طاقت فرساست. شاید کارآفرینان جوان به نظر برسند، اما به اندازه افراد مسن، تجربه و فشار کاری را تجربه می کنند. این افراد ممکن است از نوجوانی در ملا عام سخنرانی کنند. این بدان معناست که در 30 الی 40 سالگی ممکن است بیش از 20 سال تجربه کار داشته باشند. هیچ جایگزینی برای زمان وجود ندارد. به همین دلیل است که کارآفرینان باید به خود صبر و شکیبایی را هدیه کنند.

دلیل دوم ناامیدی غالب کارآفرینان نیز در این است که آن ها به اندازه کافی تعاملات اجتماعی ندارند. یا اینکه با افراد جدید ارتباط برقرار نمی کنند. به عنوان یک کارآفرین تا جایی که می توانید به مکان های جدید (چه حضوری و چه انلاین) بروید. برای افراد بیشتری به صورت مجانی سخنرانی کنید. شما می توانید در لایو های اینستاگرامی شرکت کنید یا اینکه در کلاب هاوس و پلتفرم های مشابه سخنرانی کنید. اما توجه داشته باشید که اگر تمام مدت برای 500 نفر واحد و یکسان سخنرانی کنید، کسب و کار شما هیچ گاه رشد نخواهد کرد. این درست مانند زمانی است که در اتاق نشیمن خانه خود نشسته باشید و سعی کنید خدمات و محصولاتتان را بارها و بارها به اعضای خانواده تان بفروشید. شما باید از نقطه امن خود خارج شوید و با همسایه ها و افراد جدیدتری روبرو شوید.

در نهایت نیز، اگر انگیزه خود را از دست داده اید، نگران نشوید، چرا که افراد زیادی هستند که با این احساس دست و پنجه نرم می کنند. این احساس کاملا برای کارآفرینان طبیعی است. کلیدی رهایی از آن، استفاده از این حس به عنوان یک راهنما است. چه چیزی درست کار نمی کند؟ و شما در کدام بخش از کسب و کارتان بیشتری دچار تکانه و کرختی هستید؟ جرقه های جدید فکری و ردپاها را، فارغ از درجه اهمیتشان دنبال کنید؛ شاید آن ها دریچه های جدیدی را به روی شما باز کنند!