قوانین اصلی موفقیت، چیزی فراتر از صرفا چند ایده خوب هستند. این قوانین توسط افراد موفق در طول ادوار تاریخ مورد استفاده قرار گرفته اند. در این مقاله موفق شو، یکی از مهم ترین قوانین را با شما به اشتراک می گذارد. این قانون می تواند به شما در طول مسیر شخصیتان برای دستیابی به موفقیت کمک کند.  به ثبات قدم و پیشرفت بی پایان متعهد شوید!

در کشور ژاپن  کلمه ای که پیشرفتبی پایان و ثبات قدم را به بهترین شکل توصیف می کند، عبارت کایزن است . کایزن نه تنها یکی از فلسفه های کاربردی و عملی در کسب و کارهای مدرن ژاپن است، بلکه یکی از حکمت های کهن در میان جنگجویان قدیمی این کشور نیز به شمار می رود. امروزه این فلسفه حکیمانه به یکی از مانتراهای بسیار رایج، در میان میلیون ها انسان موفق تبدیل شده است. افراد موفق، در حوزه کسب و کار، هنر و یا ورزش، به پیشرفت های پیوسته و مداوم معتقد و متعهد هستند. شما نیز اگر می خواهید موفق باشید، باید این پرسش ها را از خود بپرسید:

  • چطور می توانم کار خود را بهتر کنم؟
  • چطور می توانم این کار را به شکل بهینه تری انجام دهم؟
  • چطور می توانم بیشتر از انجام این کار منتفع شوم؟
  • چطور با عشق بیشتری این کار را انجام دهم؟

تغییراتی با سرعت بالا که می توانند افکار را مختل کنند

در دنیای امروز، برای آنکه بتوانیم با سرعت بالای تغییرات تنها منطبق شویم، باید بر روی توسعه و گسترش توانمندی های خود متمرکز باشیم. تقریبا به صورت ماهانه، تکنولوژی های جدید به بازار معرفی می شوند. سرعت کشف و معرفی فناوری های جدید حتی بیش از این مقدار است. دایره لغات ما با معرفی یا از بین رفتن ترند های جدید به دنیا، تغییر می کند. ما نیز بدون هیچ گونه توقفی، هر روز موارد جدیدی را در مورد خودمان، سلامتی مان و ظرفیت و توانایی تفکر انسان، درک می کنیم.

پیشرفت برای زیستن لازم است. ولی برای موفقیت درست مانند افراد موفق، به راه حل های متفاوت تری برای رشد نیاز است. هر گاه که شما برای ارتقای مهارت های خود، تغییر رفتارتان و یا بهبود کسب و کار و یا زندگی خانوادگیتان مصمم شوید و با قدم های کوچک و قابل کنترل مسیر تغییر را آغاز کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که در طولانی مدت موفق شوید.

انجام کارهای زیاد با سرعت سبب خستگی شما (یا هرکس دیگری که در این پیشرفت درگیر است) می شود. همچنین می تواند سبب شکست و بی نتیجه ماندن تمام تلاش های شما شود. در نتیجه، ممکن است این باور در شما ایجاد شود که موفقیت سخت و یا حتی غیر ممکن است. زمانی که با قدم های کوچک و قابل دسترس آغاز کنید، می توانید به شکل راحت تری مسیر را مدیریت کنید. در نتیجه این باور را در خود به وجود آورید که پیشرفت و دستیابی به موفقیت برایتان امکان پذیر است.

در خصوص اینکه می خواهید چه چیزی را بهبود ببخشید، تصمیم بگیرید

در محل کار، ممکن است هدف شما بهبود بخشیدن کیفیت محصول یا سرویس کسب و کارتان، برنامه خدمات مشتری و یا استراتژی های تبلیغاتی تان باشید. ممکن است بخواهید مهارت های کامپیوتری خود را بهبود ببخشید. سرعت تایپ کردن خود را بالا ببرید. یا اینکه مهارت های ارتباطی و بازاریابی خود را گسترش دهید.

در محیط خانه، ممکن است شما بر روی بهتر کردن مهارت فرزند پروری خود کار کنید. یا تمایل داشته باشید تا توانایی های ارتباطی خود را بالا ببرید. ممکن است بخواهید در آشپزی تبحر کافی کسب کنید. در همین راستا، ممکن است شما بر روی ارتقای سلامتی و تناسب اندام، دانش خود در زمینه مدیریت و سرمایه گذاری پول و یا حتی نواختن پیانو متمرکز باشید. شاید شما بخواهید آرامش درونی خود را با کمک مدیتیشن، یوگا و یا عبادت افزایش دهید.

فارغ از نوع هدفی که در ذهن دارید، باید در ابتدا تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید بهبود ببخشید. سپس برای دستیابی به موفقیت مد نظر خود، چه قدم هایی را باید بردارید. شاید یک کلاس عصرانه در یک موسسه آموزشی در نزدیکی محل زندگیتان به شما کمک کند. اگر بتوانید زمان خود را به شکل بهینه ای برنامه ریزی کنید، ممکن است بتوانید به شکل بهتری به جامعه خود خدمت کنید.

برای آنکه بتوانید بر روی پیشرفت های بی پایان و مستمر متمرکز بمانید، هر روز از خود سوال های زیر را بپرسید:

  • امروز چگونه می توانم پیشرفت کنم؟
  • چه کاری را می توانم بهتر از قبل انجام دهم؟
  • کجا میتوانم یک مهارت جدید را یاد بگیرم یا ویژگی نیکوی جدیدی را در خود پرورش دهم؟

با طرح چنین پرسش هایی، شما می توانید از یک پیشرفت دائم العمر و بی پایان بهره مند شوید. مطمئن باشید که این راه در نهایت به موفقیت ختم می شود.

 

شما نمی توانید میانبر بزنید!

یکی از مهم ترین حقایق زندگی این است که پیشرفت های بزرگ به زمان احتیاج دارند. این موفقیت ها یک شبه به دست نمی آیند. امروزه بسیاری از افراد موفق این باور را در افراد به وجود آورده اند که بسیاری از محصولات و خدمات به صورت یک شبه به موفقیت دست پیدا کرده اند. این امر سبب شده است که بسیاری از افراد نیز در جستجوی کمال و موفقیت آسان و سریع باشند. از آنجایی که این اتفاق رخ نمی دهد، قالب افراد دچار ناامیدی و سرخوردگی می شوند. اگر روزانه نسبت به یادگیری یک مهارت جدید، متعهد شوید و هر روز کمی پیشرفت کنید، بدون شک در طولانی مدت به اهداف خود دست پیدا خواهید کرد.

استاد شدن در هر زمینه ای، به زمان احتیاج دارد. شما باید تمرین کنید، تمرین کنید و تمرین کنید! شما باید به واسطه استفاده مداوم از مهارت ها و تمرین، آن ها را اصلاح کنید. برای دستیابی به تجربه ای عمیق و وسیع که بتواند مهارت، آگاهی و بینش را برایتان به ارمغان بیاورد، باید سالها زمان صرف شود. هر کتابی که میخوانید، هر کلاسی که می گذرانید، هر تجربه ای که پشت سر می گذارید، مانند آجری است که می تواند زندگی حرفه ای و شخصی شما را بسازد. اگر در طول مسیر با موانع بزرگی روبرو شدید،تسلیم افکار منفی نشوید. افکاری مانند اینکه من برای این کار مناسب نیستم یا نمی توانم از پس این کار بر بیایم.

مطمئن شوید که تکالیف خود را به درستی انجام داده اید

مطمئن شوید که تکالیف خود را به درستی انجام داده اید و آمادگی کامل دارید. بازیگران معمولا مجبور هستند تمرین های زیادی را انجام دهند.

  • آن ها در کلاس های بازیگری شرکت می کنند.
  • به تئاترهای اجتماعی می روند.
  • در فیلم ها و سریال های تلویزیونی نقش های کوچکی را قبول می کنند.
  • کلاس های بازیگری بیشتری را پشت سر می گذارند.
  • بر روی فن بیان خود کار می کنند.
  • کلاس های لهجه را می گذرانند.
  • در کلاس های ورزش شرکت می کنند.
  • هنرهای رزمی یاد می گیرند.
  • مهارت اسب سواری را می آموزند.
  • نقش های کوچک بیشتری را قبول می کنند و غیره.

در نهایت، این افراد آمادگی کافی را برای درخشش و قبول نقش های اصلی و ماندگار را پیدا می کنند.

بازیکنان موفق بسکتبال یاد می گیرند چگونه با دست غیر مسلط خود توپ را پرتاب کنند.آن ها پرتاب های آزاد خود را ارتقا می دهند و بر روی پرتاب های سه امتیازی کار می کنند. هنرمندان، رشته های مختلف را امتحان می کنند. خلبانان در شبیه ساز های پرواز، خود را برای بدترین شرایط اضطراری در طول پرواز اماده می کنند. پزشکان به دانشگاه باز می گردند تا در خصوص روش های درمانی جدید آموزش ببینید و مدارک تخصصی دریافت کنند. تمامی افراد به پروسه های پیشرفت بی پایان متعهد و ثابت قدم هستند.

به خود متعهد شوید که در هر جنبه از زندگی خود، هر روز رشد کرده و بهتر شوید. با انجام این کار، خودسازی و دستیابی به موفقیت نهایی می تواند به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس در شما منجر شود و احساس بسیار دلپذیری را برایتان به همراه آورد.