شاید ارزش موفقیت‌های شما هرگز به‌ پای جف بزوس (صاحب رسانه، کارآفرین و سرمایه‌گذار اهل آمریکا در زمینه اینترنت و نیز مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون، بزرگ‌ترین شرکت خرده‌فروشی و کسب‌وکار آنلاین در جهان است؛ و در سال ۲٠١٨، به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته‌شده است.) نرسد؛ اما این به این معنا نیست که شما نباید تلاش کنید تا از بعضی موفقیت‌های او به‌ویژه در نحوه رفتار روزمره خود، الگوبرداری کنید. او انسانی بسیار موفق و یکی از طرفداران داشتن خواب کافی است و ادعا می‌کند که باعث بهبود توانایی‌های تصمیم‌گیری وی می‌شود. رعایت این نکته، شروعی خوب برای کسی است که مایل است از روز خود نهایت استفاده را داشته باشد.

از نظر روانشناسی، یکی از بهترین روش‌های تربیتی والدین،  عادت دادن فرزندان به داشتن خواب کافی و به‌موقع می‌باشد.

نحوه شروع روزی موفقیت‌آمیز

روز سرشار از موفقیت

بعضی از افراد مانند جغد شب هستند! آن‌ها تا نزدیکی‌های صبح بیدار می‌مانند. برای اینکه روز خود را با موفقیت و انرژی کافی به پایان برسانید، عادت کنید شب‌ها به‌موقع بخوابید.

همچنین، سعی کنید وقتی از رختخواب بیرون می‌آیید، اشتباهات زیان‌آوری که برخی افراد مرتکب می‌شوند را انجام ندهید. اولین مورد: شیرجه زدن به سمت تلفن همراه یا لپ‌تاپ، بلافاصله بعد از باز کردن چشم‌ها برای بررسی ایمیل و یا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی است. این امر نه‌تنها باعث می‌شود که شما یک فنّاوری حفره خرگوش (Rabit Hole به معنی علاقه به چیزهای بیهوده) به وجود آورید، بلکه باعث تلف شدن زمان گران‌بهای شما نیز می‌شود.

در مورد خوردن صبحانه به‌عنوان اولین وعده غذایی نیز باید بگوییم به‌جای اینکه از سوپرمارکت و یا رستوران غذاهای ناسالم و با قند و کلسترول بالا تهیه کنید، سعی کنید خودتان با مواد طبیعی یک وعده غذایی سالم تهیه کنید. بله به نظر می‌رسد گرفتن قهوه و شیرینی راحت‌تر از تهیه صبحانه در خانه است؛ اما فراموش نکنید یک وعده غذایی ناسالم ممکن است باعث ایجاد بیماری و مسمومیت غذایی شود. همچنین، غذاهای ناسالم می‌توانند ریتم خواب شبانه‌روزی شمارا خراب کنند و سلامتی شمارا در معرض خطر قرار دهند. عادت کنید که صبح خود را با تغذیه‌ای دل‌چسب و سالم آغاز کنید.

روز سرشار از موفقیت

می‌توانید برای داشتن روزی سرشار از موفقیت، کمی خلاقیت به خرج دهید. مثلاً، موسیقی ملایمی گوش کنید و همراه با آن به انجام کارهای روزمره خود بپردازید. یادتان باشد این کارها را به فرزندان خود نیز آموزش دهید تا با موفقیت و شادابی روز خود را آغاز کنند. یکی دیگر از عادت‌های مهم صبحگاهی این است که یک هدف روزانه برای خود، تعیین کنید. لازم نیست کار خیلی بزرگ و عجیبی انجام دهید، بلکه، هدف روزانه شما می‌تواند حتی غذا دادن به گربه‌ای گرسنه و یا هدیه دادن عشق، مهربانی و انرژی مثبت به اطرافیانتان باشد.

در ادامه موفق شو به شما نکات بیشتری برای داشتن روزی موفقیت‌آمیز و رؤیایی را معرفی می‌کند.

چگونه روز خود را با موفقیت به پایان برسانیم؟

  1. کارهای فردا را از شب قبل مدیریت کنید

قبل از رفتن به رختخواب، سریع، یک لیست از کارهایی که فردا باید انجام دهید تهیه کنید. لازم نیست به لیستتان خیلی طول‌وتفصیل بدهید. فقط در این حد که افکار خود را مرتب کنید و آنچه را که برای تحقق روزی سرشار از موفقیت نیاز دارید ذکر کنید.

  1. کارهای روتین صبح را پس از خروج از محل کارتان نیز ادامه دهید

روال کاری روزمره شما به‌محض اینکه پایتان را از دفتر کار بیرون  گذاشتید، متوقف نمی‌شود. سعی کنید زمانی خارج از وقت اداری به مذاکره و برقراری ارتباط با همکاران و کارمندان دیگر اختصاص دهید. این موضوع نه‌تنها باعث ایجاد رابطه دوستانه با همکاران می‌شود، بلکه نیاز شما به داشتن ارتباطات جمعی و مکالمه با اطرافیان را نیز برطرف می‌کند. همچنین تا پایان روز، به لیست کارهای خود در جهت کسب موفقیت وفادار بمانید.

  1. ایمیل‌ها را اولویت‌بندی کنید

ایمیل هم چیز خوبی است و هم بعضی مواقع بد و آزاردهنده! اگر حجم ایمیل‌ها بالا باشد بررسی همه آن‌ها بسیار وقت‌گیر و خسته‌کننده خواهد بود. می‌توانید زمان‌هایی که حجم ایمیل‌های ارسالی بالاست برای به حداکثر رساندن کارایی خود، ایمیل‌ها را اولویت‌بندی کنید. اگر هم بررسی ایمیل‌ها خیلی وقتتان را می‌گیرد، مشاهده آن را به حداقل برسانید.

  1. زمانی از روز را برای خلوت خود کنار بگذارید

خلوت خود

سعی کنید در کنار انجام کارهای روزانه، بین 5 تا 10 دقیقه را نیز به لذت بردن از علایق جذاب خود اختصاص دهید تا این‌گونه بتوانید انرژی خود را تجدید کنید. مثلاً می‌توانید آهنگ موردعلاقه‌تان را گوش کنید، ورزش کنید و هر کاری که به شما آرامش می‌دهد و روحتان را تغذیه می‌کند، انجام دهید. این کار باعث کاهش استرس و نگرانی‌های شما در طول روز می‌شود.