کریستیانو رونالدوی 33 ساله جز بهترین فوتبالیست‌های جهان است که در خانه‌ای کوچک در شهر مادیرای کشور پرتغال متولد شده است. او ضمن بازی در تیم ملی پرتغال، 9 سال در تیم رئال مادرید اسپانیا به عنوان مهاجم بازی کرده است و اکنون قراردادی 4 ساله با باشگاه ایتالیایی یوونتوس دارد. به گفته مجله معتبر فوربس، رونالدو گران‌ترین بازیکن سال 2017 بود که در آن سال، 93 میلیون دلار درآمد داشت. یک سال بعد در سال 2018، او جای خود را به فلوید میواتر و لیونل مسی بخشید و پس از آنها در رده سوم لیست قرار گرفت. در آن سال، برنده پنجمین توپ طلا و موفق به کسب 108 میلیون دلار شد که مجموع دستمزد و جوایزش بود.

پس از آن خبرها حاکی از آن بود که یوونتوس برای عقد قرارداد با رونالدو و منتقل کردنش از رئال مادرید موافقت کرده است که مبلغ 117 میلیون دلار بپردازد اما هیچگاه جزئیات دقیق این اخبار منتشر نشد. از آنجا که رونالدو به عنوان بهترین بازیکن فیفا شناخته شده است، مقایسه‌های زیادی بین او و مسی انجام می‌شود. او با 451 گل در 438 بازی، بهترین گلزن تاریخ فوتبال است. همچنین به رئال مادرید کمک کرد تا از سال 2013 تا 2018 چهار عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند و او در پیروزی یورو 2016، کاپیتان تیم ملی پرتغال بود.

کودکی رونالدو

کودکی رونالدو

جالب است بدانید که با به دنیا آمدن رونالدو در مادیرای کشور پرتغال، بنظر می‌رسید که او یک آشپز یا باغبان شود. اما او در سن 11 سالگی از مادیرو به لیسبون نقل مکان کرد تا برای اسپورتینگ لیسبون بازی کند. در مقاله‌ای که در مجله The Players ‘Tribune منتشر شده است، در رابطه با آن روزهای خود می‌گوید که اغلب در خانه می‌ماند و والدینش فقط می‌توانستند هر چهار ماه او را ملاقات کنند و تنها فوتبال بود که او را از احساس تنهایی نجات می‌داد. در سن 17 سالگی، رونالدو با تیم اول اسپورتینگ لیسبون  اولین بازی خود را انجام داد و یک سال بعد، در سال 2003، با منچستر یونایتد قرارداد بست.

ضمن موفقیت‌های بی‌شمار او در دنیای ورزش، او را می‌توان یکی از پرطرفدارترین ورزشکاران در رسانه‌های اجتماعی دانست، چراکه آمار دنبال کنندگانش نسبت به سایر ورزشکاران بیشتر است. او 129 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

قراردادهای تبلیغاتی

زندگینامه کریستیانو رونالدو

رونالدو علاوه بر ورزش، علایق تجاری مخصوص به خود را هم دارد و با برخی کمپانی‌ها قراردادهای تجاری و تبلیغاتی بسته است. به طور مثال، یک قرارداد مادام العمر با شرکت نایکی به ارزش حدود 1 میلیارد دلار دارد. مایکل جردن و لبرن جیمز تنها ورزشکارانی هستند که در بین ورزشکاران معاملات مشابهی دارند.

وی همچنین با بسیاری از شرکت‌های دیگر از جملهHerbalife (HLF) ،KFC  ، American Tourister وTag Heuer معاملات و حمایت مالی داشته است. بی‌نظیرترین همکاری رونالدو شاید با مصر استیل باشد، شرکتی که در تلاش است سهم بازار را در مصر بدست آورد.

این ستاره فوتبال صاحب امتیاز لباس کودکان با نامCR7 نیز هست که توسط پسرش مدل شده است. همین طور او صاحب هتل‌هایی تحت عنوانCR7 است و گزارش شده است که قصد دارد رستوران‌هایی در برزیل نیز افتتاح کند. رونالدو صاحب دو برنامه تلفن هوشمند به نام‌های Kick’nRun  و CR7Selfie است و در پرتغال حتی یک موزه به نام Museu CR7 وجود دارد. به جرات می‌توان گفت که او یک مجموعه اتومبیل تمام عیار در لیست دارایی‌هایش دارد که شامل خودروهای لوکسی چون مازراتی، لامبورگینی، بوگاتی و… است. همینطور مالک چندین خانه و ویلا در مادریـد به ارزش بیش از 5 میلیون دلار است. اخیـراً وی در پرونـده‌ای متهـم به فرار مالیاتی به ارزش 14.7 میلیون یورو شده است.