در این پست با زندگی نامه تام کروز آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

بخش اول زندگی نامه تام کروز

تولد: ۳ جولای ۱۹۶۱

نامزد: نازنین بنیادی (سابق)، پنه لوپه کروز (سابق)

سن: ۵۹ سال

نماد تولد: سرطان

مشهور به: توماس کروز ماپوتر چهارم

متولد: سیراکیوز، نیویورک، ایالات متحده

شهرت: بازیگر

به نقل از تام کروز چپ دست

قد تام کروز: ۱۷۰ سانتی متر

خانواده:

همسر / همسر سابق: کیتی هولمز، میمی راجرز، نیکول کیدمن، پنه لوپه کروز، کیتی هولمز (ازدواج. ۲۰۰۶ ؛ طلاق ۲۰۱۲)، میمی راجرز (ازدواج. ۱۹۸۷ ؛ طلاق ۱۹۹۰)، نیکول کیدمن (ازدواج. ۱۹۹۰ ؛ طلاق. ۲۰۰۱ )

پدر: توماس ماپوتر سوم

مادر: مری لی فایفر

خواهران: Cass Mapother، Lee Ann Mapother، Marian Mapother

فرزندان: کانر کروز، ایزابلا جین کروز، کروز سوری

بیماری ها و ناتوانی ها: نارساخوانی

بنیانگذار / هم – بنیانگذار: پروژه سم زدایی کارگران نیویورک، محصولات کروز/ونگر

بخش دوم زندگینامه تام کروز

تام کروز کیست؟

تام کروز یکی از بازیگران و تهیه کنندگان مطرح آمریکایی است که بیشتر به خاطر بازی در فیلم «ماموریت غیر ممکن» که در آن نقش مامور مخفی، اتان هانت، را بازی میکرد شناخته شده است. او یکی از بزرگترین ستاره های سینمایی در ایالات متحده به حساب می آید و زمانی جزء پردرآمدترین بازیگران هالیوود در سال ۲۰۱۲ بود. در زندگی نامه تام کروز می خوانیم که او در نیویورک متولد شد و دوران کودکی فقیرانه همراه با پدری بدخو را گذراند، اما هیچ چیز نتوانست او را از تبدیل شدن به یکی از مشهورترین بازیگران جهان باز دارد. در ادامه این پست بیشتر با زندگی نامه تام کروز آشنا خواهید شد.

تام‌کروز در دوران نوجوانی رویای کشیش بودن را در سر داشت. اما سرنوشت چیز دیگری برای او در نظر گرفته بود. او ابتدا در سن ۱۹ سالگی نقش کوچکی در فیلم «عشق بی پایان» را به عهده گرفت. در آن زمان بود که  دریافت از استعداد طبیعی برای بازیگری برخوردار است. بنابراین تصمیم گرفت با جدیت بازیگری را به عنوان یک حرفه دنبال کند. او پیش از این که اولین نقش اصلی خود را در کمدی رمانتیک «تجارت پرمخاطره» به عهده بگیرد، در بسیاری از نقش های فرعی ظاهر شده بود. از آن پس تام کروز جذاب و خوش قیافه تبدیل به یکی از سرشناس ترین ستارگان هالیوود شد. محبوبیت او هنگامی که نقش مامور مخفی در فیلم ماموریت غیر ممکن را به عهده داشت به اوج خود رسید.

دوران کودکی و نوجوانی

کودکی تام کروز

تام کروز ماپوتر چهارم، فرزند مری لی و توماس کروز ماپوتر سوم در سیراکیوز نیویورک متولد شد. پدرش مهندس برق و مادرش معلم بود. تام کروز سه خواهر داشت. ‌در زندگی نامه تام کروز می خوانیم که او دوران کودکی دشوار و تقریباً فقیرانه ای را گذراند. پدرش مرد بدخویی بود که اغلب او را مورد ضرب و شتم قرار می داد. خانواده تام کروز با انتقال شغل پدر به نیروی ارتش کانادا به کشور کانادا مهاجرت کرد. چندی بعد پدر و مادر او از یکدیگر جدا شدند. تام کروز به همراه مادر و خواهران خود به ایالات ‌متحده بازگشت. ابتدا او در مدرسه در چندین نقش درام ظاهر شد. سپس مورد تشویق مربیان خود قرار گرفت که استعداد ذاتی بازیگری او را کشف کرده بودند. تام کروز در نوجوانی برای مدت کوتاهی با بورسیه تحصیلی کلیسا در یک مدرسه علمیه در سینسیناتی شرکت کرد. او قصد داشت به یک کشیش کاتولیک تبدیل شود.

 زندگینامه حرفه ای

تام کروز در دوران نوجوانی ایده تبدیل شدن به کشیش را کنار گذاشت و تصمیم گرفت تا در حرفه بازیگری به طور جدی تلاش کند. سپس به نیویورک نقل مکان کرد. وی اولین نقش کوتاه موفق خود در فیلم عشق بی پایان را در سال ۱۹۸۱ زمانی که یک نوجوان ۱۹ ساله بود به عهده گرفت. پس از بازی در چند نقش کوتاه در سال ۱۹۸۳ در یک کمدی رمانتیک به نام تجارت پرمخاطره به صحنه آمد. این فیلم به موفقیت بزرگی دست یافت. تام کروز جذاب و سرشناس در قلب میلیون ها دختر آمریکایی جای گرفت.

در سال ۱۹۸۶ او در فیلم درام اکشن «تاپ گان» حضور یافت. او نقش ستوان پیت، ماوریک میچل، یک خلبان جوان نیروی دریایی شرکت ناو هوایی USS را بازی کرد. این فیلم نیز با موفقیت چشمگیری همراه بود و شهرت او را به عنوان یک سوپراستار رقم زد.

سلسله موفقیت های تام کروز

تام کروز در ماموریت غیر ممکن

سلسله موفقیت های تام کروز تا اواخر دهه ۱۹۸۰ با بازی در فیلم هایی مانند «رنگ پول» (۱۹۸۶)، «کوکتل» (۱۹۸۸)، «مرد باران» (۱۹۸۸) و «متولد چهارم  جولای» (۱۹۸۹) ادامه یافت.

در اوایل دهه ۱۹۹۰ او با نیکول کیدمن، هنرپیشه آمریکایی که در سال ۱۹۹۰ با یکدیگر ازدواج کرده بودند به روی صحنه رفت. این زوج در فیلم هایی مانند «روزهای تندر» (۱۹۹۰)، «دور و دورتر» (۱۹۹۲) با یکدیگر همبازی شدند.

تام کروز با ایفای نقش در فیلم جاسوسی اکشن «ماموریت غیرممکن» در سال ۱۹۹۶ به موفقیت بی‌سابقه‌ای دست یافت. در این فیلم ماموریت او یافتن عامل جاسوسی است که او را به قتل هم تیم هایش متهم کرده بود. این فیلم با موفقیت بزرگی در گیشه روبه‌رو شد و چندین بار اکران شد.

تام کروز در اواخر دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ در فیلم هایی نظیر «چشمان کاملا بسته» (۱۹۹۹)، «آسمان وانیلی» (۲۰۰۱)، «گزارش اقلیت» (۲۰۰۲)، «آخرین سامورایی» (۲۰۰۳)، «وثیقه» (۲۰۰۴)، «جنگ دنیاها» (۲۰۰۵) و «شیرها برای بره ها» (۲۰۰۷) بازی کرد. برخی از فیلم های اخیر او «دوران راک» (۲۰۱۲)، «جک ریچر» ۲۰۱۲)، «فراموشی» (۲۰۱۳)، «لبه فردا» (۲۰۱۴) است.

او در سال ۲۰۱۵ در قسمت پنجم مجموعه ماموریت غیر ممکن ظاهر شد. در سال ۲۰۱۸،  نقش خود در ششمین قسمت فیلم، “Mission: Impossible – Fallout” را دوباره تکرار کرد.

تام کروز در سال ۲۰۱۷ در فیلم اکشن ترسناک «مومیایی» ایفای نقش کرد. این فیلم بازسازی فیلمی به همین نام در سال ۱۹۳۲ توسط فیلم بوریس کارلوف بود.

مطرح ترین آثار

فیلم درام جنگی «متولد چهارم  جولای» (۱۹۸۹) یکی از مطرح ترین فیلم های تام کروز است. او با بازی در نقش ران کوویچ، توانست برنده جایزه اسکار شود. این فیلم یک موفقیت مهم تجاری به حساب آمد.

تام کروز بیش از هر چیز به خاطر بازی در نقش مامور مخفی مجموعه سینمایی ماموریت غیر ممکن به شهرت دست یافته است. این فیلم مجموعه ای از صحنه های اکشن بسیار هیجان انگیز بر اساس مجموعه تلویزیونی به همین نام است. این مجموعه تلویزیونی هفدهمین سری فیلم های پر درآمد تاریخ با بیش از ۲ میلیارد دلار درآمده بوده است. این فیلم توانست جایگاه تام کروز را به عنوان یک سوپر استار در طی سال های متمادی حفظ کند.

جوایز و دستاوردها

تام کروز توانست سه جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر را به خاطر بازی در فیلم درام متولد چهارم جولای، فیلم سینمایی کمدی موزیکال «جری مگوایر» در سال ۱۹۹۷ و «مگنولیا» در سال ۲۰۰۰ از آن خود کند.

همچنین او جایزه منتورینگ به خاطر همکاری در منتورینگ ملی با سازمان مربوطه را در سال ۲۰۰۳ به دست آورد.

او همچنین جایزه دیوید دوناتلو را در سال ۲۰۰۵  به دست آورد. علاوه بر آن، او به دلیل فعالیت های خیرخواهانه از طرف مرکز سیمون ویزنتال جایزه بشردوستانه را دریافت کرد.

 فعالیت های خیرخواهانه

تام کروز که در دوران نوجوانی بر نارساخوانی غلبه کرده بود، به عضو هیئت مدیره پروژه آموزش و سوادآموزی هالیوود پیوست. او به دانش آموزان در خواندن و کسب موفقیت کمک کرد. وی در بسیاری از موسسات خیریه از جمله مرکز دیابت باربارا دیویس، بنیاد ایدز کودکان الیزابت گلاسر، بنیاد Friars، H.E.L.P و بنیاد خیریه جکی چان نیز فعالیت داشته است.

 زندگی شخصی و خانوادگی

تام کروز و همسرانش

تام کروز در ماه می ۱۹۸۷ با هنرپیشه جوان، میمی راجرز ازدواج کرد. راجرز تام کروز را با آیین ساینتولوژی آشنا کرد. تام به عنوان مدافع صریح کلیسای آیین ساینتولوژی سخنرانی می کرد. با این حال ازدواج آنها در فوریه ۱۹۹۰ پایان یافت.

تام کروز در دسامبر ۱۹۹۰ با هنرپیشه آمریکایی، نیکول کیدمن ازدواج کرد. آنها دو کودک را به فرزندی پذیرفتند، اما سرانجام این ازدواج نیز خاتمه یافت.

تام کروز در ۱۸ نوامبر ۲۰۰۶ برای سومین بار با کیتی هلمز ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک دختر بود. پس از پنج سال و نیم ازدواج هولمز در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۲ درخواست طلاق خود از تام کروز را مطرح کرد. جدا از ازدواج خود، تام با پنلوپه، بازیگر زن اسپانیایی و نازنین بنیادی بازیگر زن ایرانی بریتانیایی تبار وارد رابطه شد.

در این مقاله در مورد زندگی نامه تام کروز صحبت کردیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.