چرا برخی از کارآفرینان فرصت های شغلی بیشتری نسبت به دیگران دارند؟آیا به این دلیل است که کسب و کار آن ها پول بیشتری می سازد؟ آیا راز دیگری در میان است که بیشتر ما از آن آگاه نیستیم؟

گیلن سنفورد، بنیانگذار و رئیس هلدینگ eXp  و شرکت SUCCESS، این سوال را به شکل دیگری مطرح می کند. او به جای اینکه موفقیت را با پول ترکیب کند، توجه کارآفرینان تازه کار را به روابطشان جلب می کند. بنابراین سوال فوق را می توان به این شکل پرسید:

  • آیا شما برای رشد تجارت خود از روابطتان استفاده می کنید؟
  • یا تجارتتان را وسیله ای برای گسترش روابطتان قرار می دهید؟

برای بسیاری از مردم، گزینه اول صادق است. اما ملاقات افراد کلیدی، گسترش روابط و سپس رشد تجارت سخت ترین روش برای بدست آوردن فرصت های شغلی جدید است. روش دوم، یعنی استفاده از تجارت برای رشد شبکه ارتباطی، گزینه کارآمدتری است.

در ادامه این مقاله، موفق شو چهار راه را معرفی می کند. به کمک این راه ها می توانید کسب و کار خود را به آهنربای فرصت ها تبدیل کنید.

فرصت های شغلی

1.خود را با افرادی احاطه کنید که شما را به پیشرفت بیشتر تشویق می کنند.

بسیاری از کارآفرینان به واسطه جذب اطلاعات بیشتر، رشد می کنند. آنها کتاب های استفن کووی، داله کارنیژه و متخصصان دیگری که درک خوبی از کسب و کار دارند را مطالعه می کنند. خوب است که رازهای موفقیت را مطالعه کنید، اما به یادگیری عبارات متکی نباشید. این دروس را به صورت عملی اجرا کنید تا موفق شوید. اینجا جایی است که یک مربی زنده و تازه تنفس می تواند به شما کمک کند. هیچ چیز به اندازه تجربه یک دوره کاری زیر نظر مربی و متخصص مفید نیست. یک مربی کسب و کار خوب پیدا کنید تا با کمک او بتوانید رشد بیشتری را تجربه کنید.

سنفورد در این زمینه معتقد است:”وقتی کسی مرا تشویق می کند تا از قدرت خود، در بالاترین درجه استفاده کنم، نتایج خوبی کسب می کنم. مطالعه و دانش، اطلاعات زیادی را در ذهن من قرار می دهد. اما تشویق اطرافیان سبب می شود تا من با تمرکز بیشتری از این اطلاعات استفاده کنم و موفقیت بیشتری کسب کنم”.

 

راههای جذب فرصت های شغلی

 2.به جای یک نفر، کمک به هزاران نفر را مد نظر خود قرار دهید!

زیگ زیگلار یکبار گفت:” به افراد دیگر برای رسیدن به خواسته هایشان کمک کنید. اینگونه می توانید دستاورد های زیادی را در زندگی خود کسب کنید”. این یک توصیه عالی است. می توان از آن به دو شکل استفاده کرد. شما ممکن است در مسیر پیشرفت خود به دو یا سه نفر در زمینه های مختلف کمک کنید تا پیشرفت کنند. این فرایند زمان و انرژی زیادی از شما می گیرد. به عنوان راه حل دوم، شما می توانید بزرگ فکر کنید و زمینه ای بچینید. بدینوسیله به طور همزمان هزاران زندگی را تغییر دهید. سنفورد در این زمینه معتقد است:” اگر من بزرگ فکر نکنم، به چند نفر می توانم صدمه بزنم؟ شاید این خط فکری برایتان عجیب باشد. ما بیش 53000 کارمند در eXp داریم که در کنار سایر افراد مرتبط با مجموعه، به معنای سروکار داشتن با 300000 نفر در 5 سال است. به وسعت کارآفرینی توجه کنید. اگر بزرگ فکر نکنم ممکن است زندگی حرفه ای تمام 300000 نفر را دستخوش تغییراتی کنم. اثر این وسعت تفکر نه فقط برای شخص من، بلکه همه نمایندگان، کارگزاران، کارمندان و مشتریان مشهود است”.

3.جذب فرصت های شغلی: دنباله رو جریان پول نباشید!

داشتن پول زیاد رویای جذابی است. اما این حل کردن مشکل دیگران است که به شما کمک می کند تا پول بیشتری به جیب بزنید. گاهی این فرایند طولانی است. محصولات یا شرکت های خود را قبل از هر اتفاقی توسعه دهید. توجه داشته باشید که حتی پس از این سرمایه گذاری، ممکن است سرمایه شما کاملا باز نگردد. برای پشت سر گذاشتن پستی ها و بلندی ها و چالش های پیش رو، هدف شما باید بزرگ تر از سودتان باشد. سانفورد می گوید: “من با افراد موفقی صحبت کردم که تمرکزشان کسب درآمد است. من دوست ندارم در کنار آن افراد باشم. دوست دارم در کنار افرادی باشم که می خواهند تاثیر بگذارند. اگر پول محصول جانبی خدمات این افراد است (و نمی توان اهمیت آن را کتمان کرد)، من مشکلی با این قضیه ندارم”.  با کارآفرینانی ارتباط برقرار کنید که می دانند چگونه ارزش آفرینی کنند. کارآفرینانی که هدف آن ها صرفا افزایش سود نباشد.

 

راه جذب فرصت های شغلی

 

4.جذب فرصت های شغلی بیشتر: ایده های عالی را تقویت کنید

یک شخص می تواند به تنهایی یک کسب و کار را راه اندازی کند. اما یک تیم از افراد متخصص برای رشد سالانه آن لازم است. به ایده های کارمندان خود گوش کنید. اگر آن ها ایده جدیدی دارند و یا دوست دارند چیز های جدیدی را امتحان کنند، از آنها حمایت کنید. در مجموعه خود، نوآوری را به یک فرهنگ تبدیل کنید. در چارچوب این فرهنگ هیچ ایده ای بد نیست. می توان آنها را  در طی جلسات و هم فکری ها بررسی و هدایت کرد.

سانفورد می گوید: “مدیران بسیاری در زمینه  املاک و مستغلات وجود دارند که ایده کارگزاران و دلالان را در خصوص طراحی و مدیریت ایونت ها قبول ندارند. آنها سعی می کنند کنترل تمام شرکت ها را در دست بگیرند. من این رویکرد را درک نمی کنم. دغدغه من همواره توانمندسازی کارمندان و سیستم است. اینکه فاکتورهای اقتصاد جدید چیست؟ اگر به گوگل، توییتر و فیس بوک نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که اکثر شرکت های مدرن شیوه متفاوتی از مدیریت را دنبال می کنند. بسیاری از اقدامات موثر این شرکت ها، ناشی از تلفیق ایده های جدیدی است که مرتبا ظهور می‌کنند”. آیا شما نسبت به پیشنهادات کارمندان خود با دیدی باز پاسخ می دهید؟ در غیر این صورت، ممکن است خیلی ساده پیروزی بزرگ و مهمی را از کسب و کار خود دریغ کنید.