لوگو جدید BMW بزرگ ترین تغییر در نام تجاری این شرکت از زمان معرفی نماد آن در سال 1917 به شمار می رود. این شرکت همانند بسیاری از شرکت های دیگر تلاش کرده است تا از طرح های مدرن برای طراحی یک لوگو مینیمال فوق العاده مسطح برای برند خود استفاده کند. اما همین امر نیز باعث شهرت شناخته شده این شرکت قربانی تلاش آن برای مدرن شدن آن شده است. در این مقاله از موفق شو به بررسی لوگوی جدید BMW خواهیم پرداخت.

در لوگو جدید دو تغییر عمده اتفاق افتاده است. مورد اول تا حد زیادی مثبت است: BMW در حال بازگشت به عقب است. یک طراحی ساده که جلوه های سه بعدی و سایه گذاری بسیار دقیقی را که در سال 1997 ارائه شده بود را با طرحی که شبیه به لوگو ساده این شرکت که در سال 1963 از آن استفاده می کرد، جایگزین نمود.

لوگو جدید BMW

تغییر دوم اما منفی است و آن حذف حلقه بیرونی سیاه رنگ به منظور ایجاد یک پس زمینه شفاف و واضح است.

جنس تیمر، معاون ارشد بخش مشتریان و برند تجاری می گوید لوگو جدید برای ارائه شفافیت و وضوح بیشتر طراحی شده است اما در واقع نتیجه که ما مشاهده می کنیم آن چیزی که به دنبال آن بوده اند، نیست. مطمئنا مفهوم سدان i4 برنز رنگ BMW کاملا جالب به نظر می رسد اما رنگ سفید آن، این چنین نیست. افکت بخش های دیگر وضوح پایین تری دارد و بیشتر شبیه این است که یک تیم خلاق قبل از خروجی گرفتن از نتیجه نهایی به صورت تصادفی پس زمینه را پاک کرده اند.

دلیلی که می توان برای نبودن پس زمینه های شفاف برای متون سفید رنگ لوگوی شرکت های مختلف عنوان کرد این است که در بسیاری از صفحه ها و علائم موجود هنوز از زمینه های سفید و ساده استفاده می شود چرا که این کار باعث می شود متون راحت تر خوانده شوند. حلقه سیاه از روی لوگو حذف شده و ما لوگویی را می بینیم که خوانایی عبارت BMW در آن بسیار دشوار شده است.

علاوه بر این، شفافیت باعث شده است که تجزیه لوگو از فاصله دور کاری دشوار باشد. در چنین شرایطی شما ممکن است یکبار حلقه بیرونی را با حروف BMW ببینید و سپس در ادامه دیسک داخلی آبی و سفید را نیز به عنوان یک واحد جدا ببینند.

لوگو جدید BMW

مطمئنا BMW تنها شرکتی نیست که در چند سال گذشته در این مسیر پایین آمده است. GoDaddy، Yahoo، Google، Facebook، Airbnb، Volkswagen و خیلی از شرکت های دیگر نیز تغییرات مشابه ای را در طراحی لوگو خود ایجاد کرده اند.

BMW اعلام نکرده است که چه زمانی باید انتظار داشته باشیم که لوگو جدید روی محصولات این شرکت به نمایش گذاشته شود. اما به زودی باید منتظر استفاده از این لوگو روی محصولات جدید این کمپانی باشیم.