افراد شرکت‌کننده در دوره‌های NLP همیشه خواهان دستیابی به منابع غنی و در دسترس هستند. برنامه‌ریزی عصبی-شناختی علمی است که محتوای آموزشی یک کارگاه توانایی پرداختن به تمام جنبه‌های آن را ندارد. برای آشنایی عمیق با مفاهیم این علم کتاب بهترین گزینه است. متأسفانه امروزه نویسندگان زیادی کتاب‌های را درزمینهٔ برنامه‌ریزی عصبی –شناختی در سایت‌های معروفی مانند آمازون برای فروش قرار می‌دهند که محتوای آموزشی آن بسیار ضعیف است. موفق شو در این مقاله به معرفی ده عنوان از برترین کتاب‌های در مورد NLP می‌پردازد تا شاید راه گشای دانشجویان این علم می‌باشد.

ویژگی‌های برترین کتاب‌های NLP

انتخاب هرکسی بستگی به نیاز وی دارد. در مورد کتاب‌های NLP این موضوع صدق می‌کند. اینکه شما به دنبال چه محتوای آموزشی هستید نکته‌ی مهمی است. کتاب‌های توسط موفق شو در ادامه به شما معرفی می‌شوند علاوه بر کامل و جامع بودن کاملاً تخصصی هستند. هیچ‌کدام از کتاب‌های NLP جنبه بازاری ندارند.

1- کتاب راهنمای NLP دوتز

کتاب راهنمای NLP دوتز در زمره جدیدترین محصولات فرهنگی در این حوزه به شمار می‌رود. در این کتاب محتوای آموزشی این دوره‌ها در غالب داستان‌های واقعی به مخاطب ارائه می‌شود. این ویژگی در تسهیل فهم مفاهیم علم برنامه‌ریزی عصبی –شناختی بسیار مفید است. مخاطب کتاب دوتز با درگیر شدن در داستان در ذهن خود راهکار ارائه می‌دهد و می‌تواند آن‌ها با مطالب ارائه‌شده در کتاب مقایسه کند و بیشتر با نقاط ضعف خود آشنا شود آن‌ها را برطرف کند. موفق شو مطالعه این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کند.

2- کتاب NLP قلب ذهن شما

کتاب NLP قلب ذهن شما

کتاب NLP قلب ذهن شما توسط استیو وکانیرا آندرسون تدوین و تألیف شده است. این کتاب معرف تکنیک‌های مبتدی برنامه‌ریزی عصبی –شناختی می‌باشد. نویسندگان این مجموعه به‌خوبی توانسته‌اند مفاهیم ابتدایی علم برنامه‌ریزی عصبی –شناختی را به مخاطب ارائه دهند.در این کتاب به تکنیک‌های موفقیت به‌صورت مستقیم اشاره‌شده است. در پایان هر قسمت هم تمرین‌های مفیدی وجود دارد. صرف مطالعه این تکنیک‌ها کارآمد نخواهد بود. برای کسب موفقیت باید دانسته‌ها را به مرحله اجرا درآورد.

این کتاب قلب شما گزینه‌ی مناسبی برای پزشکان، روانشناسان و بازاریابان است زیرا علاوه بر نگاه بالینی چگونگی استفاده از جملات در یک مکالمه را هم آموزش می‌دهد. دانستن این موارد در کسب موفقیت نقش زیادی دارد.

3- دایره المعارف NLP

دایره المعارف NLP یکی از جامع‌ترین منابع موجود درزمینهٔ علم برنامه‌ریزی عصبی – شناختی است. این مجموعه دارای محتوای آموزشی بسیار ارزشمندی است. به گزارش موفق شو با خرید این کتاب دیگر نیازی به شرکت در سمینارهای NLP ندارید زیرا برگزارکنندگان این برنامه‌ها اطلاعات همین کتاب را به بهایی گزاف به شما می‌فروشند محتوای آموزشی این دایره المعارف در هیچ منبع دیگری نمی‌توانید پیدا کنید.

برخلاف دیگر منابع برنامه‌ریزی عصبی –شناختی این کتاب روندی داستان گونه ندارد و تنها لیستی از تکنیک‌ها به همراه توضیحی مختصر و کامل به مخاطب ارائه می‌دهد. محتوای آموزشی این دایره المعارف بیشتر مناسب پزشکان می‌باشد.

4- دست آوردهای جدید NLP

محتوای آموزشی کتاب دست آوردهای جدید NLP درواقع نوعی راه میان‌بر است. شما با اجرای دستورالعمل‌های این کتاب و مطالعه محتوای آموزشی آن در عرض 21 روزبه موفقیت دست پیدا خواهید کرد. در دست آورد های جدید NLP به تکنیک‌های فراوانی برای موفقیت اشاره‌شده است. تمامی آن‌ها به‌صورت نمودار برای مخاطب توضیح داده‌شده است.

5- کتاب تبدیل قورباغه به شاهزاده با NLP

این کتاب در زمره اولین کتب درزمینهٔ برنامه‌ریزی عصبی –شناختی. بیشتر موضوعات این کتاب حول محور محتوای آموزشی سمینارهای علم برنامه‌ریزی عصبی –شناختی می‌چرخد. کتاب تبدیل قورباغه به شاهزاده با NLP برای همه اقشار مناسب است. در بعضی از قسمت‌های بیان تکنیک‌های مقداری پیچیده می‌شود، اما در کل این مجموعه نثر روان و قابل‌فهمی دارد.

6- هیپنوتیزم و NLP

کتاب برتر NLP

نویسندگان کتاب هیپنوتیزم و NLP خودشان از متخصصین به نام در علوم اعصاب هستند. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که هیپنوتیزم یک فن دروغین است که کارشناسان برای دریافت پول آن را انجام می‌دهند. در این کتاب به ماهیت هیپنوتیزم و ارتباط آن با علم برنامه‌ریزی عصبی –شناختی پرداخته می‌شود. تمرکز اصلی نویسندگان این مجموعه بیشتر بر روی معرفی سمینارهای مربوط به این حوزه تمرکز دارد.

7- بازنگری بر تکنیک‌های NLP

کتاب بازنگری بر تکنیک‌های NLP بیشتر به موقعیت‌هایی می‌پردازد که در آن افراد توانایی پذیرش و سازگاری را ندارند. درواقع نمی‌توانند ناخودآگاه خود را کنترل کند و این باعث عدم موفقیت آن‌ها می‌شود. البته رویکرد نویسندگان این مجموعه بیشتر بازاری است. محتوای آموزشی ارائه‌شده در کتاب بازنگری تکنیک‌های این علم قابل‌قبول است.

8- تحول در تفکر و حفظ آن

کتاب برتر NLP

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که بر روی یک تصمیم و یا فکر پافشاری می‌کنند؟ آیا شما از آن دسته افرادی هستید که به دنبال محرکی برای داشتن انگیزه هستند؟ تکنیک‌های NLP موجود در این کتاب می‌تواند به شما در جهت تغییر تفکر و حفظ آن کمک شایانی کند.

9- استعاره‌های زندگی از دیدگاه NLP

دیدگاه NLP در مورد استعاره‌های زندگی به این صورت است که افراد در مواجهه با موقعیت‌های مشابه سعی می‌کنند از تجربیات گذشته خود بهره بگیرند و با آن شرایط سازگار شوند. بیشتر محتوای آموزشی این مجموعه بر روی این فرآیند و بینش افراد استوار است. موفق شو مطالعه کتاب استعاره‌های زندگی از دیدگاه این علم به شما پیشنهاد می‌کند.

10- تحول در زندگی با NLP

به گزارش کارشناسان برنامه‌ریزی عصبی –شناختی برخی از جنبه‌های شخصیت انسان مانع از موفقیت وی در زمینه‌های مختلف می‌شود. این خصلت‌ها اگر به‌درستی شناسایی شوند می‌توانند توانایی‌های نهفته شمارا به کار بیندازند. در این کتاب محتوای آموزشی مناسبی در مرحله به خواننده ارائه‌شده است. ازنظر علم برنامه‌ریزی عصبی –شناختی بسیاری از مشکلات بشر ریشه در معنویت افراد دارد.

11-کتاب مسیر موفقیت با تکنیک‌های NLP

در کتاب مسیر موفقیت با تکنیک‌های NLP شما با اعتقادات دگم و موانع موفقیت که بیشتر در ذهن قرار دارد بیشتر آشنا می‌شوید و راهکارهایی را برطرف کردن آن‌ها فرامی‌گیرید.

درمجموع می‌توان گفت که تکنیک‌های برنامه‌ریزی عصبی –شناختی روش‌های گوناگون از داستانی تا لیستی به مخاطبان ارائه‌شده است. استفاده و مطالعه‌ی این محتوای آموزشی شمارا مسیرهای موفقیت آشنا می‌کند. موفق شو در این مقاله به معرفی کوتاه برخی از این منابع ارزشمند پرداخت.