همه ما می‌خواهیم پولمان را پس‌ انداز کنیم و برخی از ما در این کار نسبت به بقیه موفق‌تر هستیم اما بدانید این کار سختی نیست زیرا همه می‌توانند آن را یاد بگیرند. به همین منظور ابتدا باید در مورد اهمیت پس­ انداز و اینکه چرا پس­ انداز نمی‌کنیم، گفتگو کنیم. برخی افراد معمولاً یا به‌طور ذاتی پس‌ انداز می‌کنند. افراد دیگری هم اصلاً پس‌انداز نمی‌کنند. کسانی که به‌طور ذاتی این کار را انجام می‌دهند لازم است این مطلب را مطالعه کنند. با خواندن این مطلب می‌توانند روش‌های موفقیت مالی بیشتری یاد بگیرند. کسانی هم که این کار را انجام نمی‌دهند، خواندن این مطلب برای آن‌ها خسته‌کننده نخواهند بود. این مطلب به شما کمک می‌کند تا پول خود را برای چیزهای باارزش صرف کنید.

اهمیت پس انداز

خیلی از ما در مورد اهمیت پس‌ انداز، اشتباه فکر می­کنیم. گاهی اوقات پس انداز کردن، به کاری خسته‌کننده تبدیل می‌شود. گاهی به‌عنوان یک هزینه اضافی به نظر می‌رسد؛ کاری که توانایی انجام آن را ندارید. گاها به چیزی تبدیل می‌شود که مانع دستیابی به خواسته‌هایتان است؛ اما ما اغلب، از یاد می‌بریم که این کار لذت‌بخش است.

شما می‌توانید بخشی از پولتان را برای آینده‌ی خود ذخیره کنید. مهم­ترین علت شما برای پس انداز، می‌تواند برآورده کردن آرزویتان باشد. این آرزو ممکن است خرید چیزی، تجربه کردن یا انجام کاری باشد. افزایش میزان پس انداز و رسیدن به خواسته­ هایتان بسیار سرگرم­ کننده است.

پس چرا پس‌انداز کردن را مهم نمی‌دانیم؟ چه دلیلی وجود دارد که خیلی از ما این کار را انجام نمی‌دهیم؟ زیرا رابطه بین پس‌انداز و رؤیا را درک نمی‌کنیم.

به همین دلایل ما قصد داریم کاری انجام بدهیم که کسی انتظار آن را ندارد. در ادامه ما در مورد این رؤیا صحبت خواهیم کرد. بخشی از کتاب انگیزشی “چگونه در سال 2021 پس انداز کنید ” را برای شما آماده کرده‌ایم؛ که به درک شما از اهمیت پس انداز کمک می‌کند.

رابطه بین پس‌انداز و رؤیا

همه ما برای انجام ندادن این کار بهانه‌ها و دلایل زیادی داریم. در زیر رایج‌ترین دلایل را آورده‌ایم:

  • شما درآمد کافی ندارید تا بتوانید پس‌انداز کنید.
  • هزینه‌های شما بیشتر از درآمد شما است.
  • بدهی دارید.
  • شما در خانواده پول‌داری بزرگ‌شده‌اید و اهمیت پس انداز را نمی‌دانید.

اهمیت پس انداز کردن

آیا این دلایل برای شما آشنا نیستند؟ هرماه برای تأمین مخارج خود تلاش می‌کنید؟ نمی‌توانید پولی کنار بگذارید؟ آیا شما پس‌ انداز می‌کنید؟ حتی اگر در شرایط مالی خوبی نباشید؟ در ادامه دقیق‌تر به توضیح هریک از این دلایل می‌پردازیم:

یکی از دوستان در خانواده پول‌داری بزرگ‌شده بود. والدین او هیچ‌وقت در مورد اهمیت پس‌ انداز، با او صحبت نکردند؛ بنابراین او هیچ‌وقت نگران این کار نبود. او بعد از فارغ‌التحصیلی به‌عنوان یک نویسنده موفق با حقوق خوب، شروع به کارکرد؛ اما پس از گذشت چند سال با مشکل مواجه شد. او پس اندازی نداشت و به خاطر بیماری‌اش هزاران دلار بدهکار شد.

او تا زمانی که دوباره‌کار خود را شروع می‌کرد، نمی‌توانست این بدهی را پرداخت. او به‌گونه‌ای دچار مشکل شده بود و تمام افکارش این بود که چگونه بدهی‌اش را پرداخت کند. می‌توان گفت ناآگاهی او از پس‌انداز کردن باعث شده بود که به‌سختی بیفتد. او دوست نداشت هرگز این اتفاق دوباره برایش تکرار شود. این‌گونه به اهمیت پس‌ انداز پی برد.

بسیاری از مردم اهمیت پس انداز را نمی دانند

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید و این کار را انجام نمی‌دهید بدانید که شما تنها نیستید. 47 درصد از آمریکایی‌ها فقط کمتر از 1000 دلار برای شرایط اضطراری ذخیره می‌کنند. انجام ندادن این کار نشان از عدم آمادگی و نظم نداشتن است.

چگونه پس انداز کنیم

اگر شما در شرایط نرمالی هستید و مشکلی ندارید، باز هم انجام این کار اهمیت دارد. زندگی فرانشیب­های زیادی دارد. ممکن است یک فوریت پزشکی، آسیب‌های طبیعی، از دست دادن شغل و درآمد به زندگی شما آسیب بزند؛ بنابراین پس‌انداز کردن امری اختیاری نیست. قطعاً شما در برخی مواقع به پول نیاز پیدا می‌کنید. پس اکنون زمان آن است که این کار را شروع کنید.

برای دست‌یابی به آرزوهای خود پس‌انداز کنید

پس‌انداز نکردن باعث می‌شود تا به آرزوهای خود دست نیابید؛ به‌عبارتی‌دیگر اگر این کار را انجام نمی‌دهید، درواقع برای رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهای خود تلاشی نمی‌کنید. شما با پس­ انداز بر روی اهداف خود متمرکز می‌شوید و در یک جهت گام برمی‌دارید. عدم انجام این کار باعث می‌شود از آرزوهای خود دور بمانید.

داشتن رؤیا و آرزو برای زندگی مالی شما ضروری هستند. رؤیاها سبب می‌شود چیزهای باارزش را ببینید. به‌این‌ترتیب انگیزه پس‌انداز در شما تقویت می‌شود. تا زمانی که سخت تلاش نکنید نمی‌توانید کاری را انجام دهید. زمانی هم که خودتان مایل به انجام کاری باشید هیچ‌کس نمی‌تواند مانع شما باشد.

اگر می‌خواهید در دوران بازنشستگی نیز زندگی خوبی داشته باشید بهتر است فقط 15 درصد از درآمد ماهانه خود را کنار بگذارید. اگر می‌خواهید با فقر مواجه نشوید سعی کنید هزینه‌های خود را کاهش داده و بخشی از درآمد خود را خرج نکنید. اگر قصد دارید نگه‌داری فرزندی را بر عهده بگیرید لازم است مقداری از درامد خود را برای او نگه‌دارید.

پس‌انداز کردن یکی از راه‌هایی است که شمارا در مسیر موفقیت یاری می‌کند. برای آشنایی با دیگر نکات مؤثر در موفقیت با سایت موفق شو همراه باشید.