اگر در سکون باشید، عقب می مانید. این سخن، امروزه بسیار صدق می کند.

مصرف کنندگان در مورد کالاها اطلاعات زیادی دارند و معمولاً مطابق با ارزش های خود خرید می کنند. بعلاوه، عصر دیجیتال که همواره در حال تکامل است، برای دستیابی به مصرف کنندگان، مسیر کاملاً جدیدی را آغاز کرده است. اگر ترندهای بازاریابی اخیر و فناوری های جدید را در نظر نگیرید، در معرض خطر از دست دادن مشتریان و جذب آنها به رقبای تان قرار خواهید گرفت.

هنگام برنامه ریزی استراتژی بازاریابی خود برای سال 2023، در نظر گرفتن روش های نوآورانه و چگونگی تاثیر اضافه کردن روش های جدید به روش های بازاریابی شما، بسیار ارزشمند است. در این مقاله ما قصد داریم تا نگاهی به برخی از بروزترین ترندهای بازاریابی بیندازیم. چگونگی ترکیب کردن یک یا چند مورد از این ترندها ممکن است به شما در جلب توجهی که به دنبال آن هستید کمک کند.

فرهنگ اینفلوئنسر همچنان در حال افزایش است

رسانه های اجتماعی نفوذ بسیار زیادی دارند. بنابراین، آن دسته از مشاغلی که می توانند از قدرت این رسانه ها استفاده کنند، می توانند به طور شگفت انگیزی در مقابل رقبای خود برتری پیدا کنند. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از اینفلوئنسرها (افرادی که دنبال‌کنندگان زیادی در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر یا تیک تاک دارند) است. به صورتی که از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند و برای شما تبلیغ کنند.

لزومی ندارد که برای نتیجه دادن تلاش هایتان با یک سلبریتی مشهور شریک شوید. اینفلوئنسر هایی که دسترسی به انواع مشتریان (مصرف کنندگانی که خریداران محصولات شما هستند) شما دارند، اغلب برای یک کسب ‌وکار ارزشمندتر هستند.

influencer marketing

یک ریل در در شبکه های اجتماعی ارزش هزار کلمه را دارد

محبوبیت روزافزون اینستاگرام، یوتیوب و تیک تاک نشان می‌دهد که بهترین راه برای جلب توجه مصرف‌کنندگان این است که به آن‌ها محتوای ویدیویی ارائه کنیم. تعداد کاربرانی که از ریل های فیس بوک استفاده می­کنند )به طور ویژه ای بین ژوئیه و اکتبر سال 2022 حدود 220 میلیون افزایش یافته است. انتظار می رود تعداد 732 میلیون کاربر تیک تاک همچنان افزایش یابند.

کاربران ممکن است متن را نادیده بگیرند، اما برای تماشای یک ویدیو مکث می کنند. شما می توانید با استفاده از ریلز یا ویدیوهای کوتاه در پست‌های رسانه‌های اجتماعی و در وب‌سایت خود، در زمان کوتاه تر، اطلاعات بیشتری را ارائه دهید.

از محتوای تولید شده توسط کاربر بهره ببرید

هنگامی که مشتری به صورت آنلاین خلاصه ای از کسب و کار شما پست می کند یا چیزی را که شما در رسانه های اجتماعی پست کرده اید به اشتراک می گذارد، این محتوای تولید شده توسط کاربر محسوب می شود. هنگامی که فردی خارج از کسب و کار شما محصولات شما را تحسین می کند، می تواند تاثیر بیشتری بر مخاطبان شما داشته باشد. نسبت به اینکه خودتان این کار را انجام دهید.

در فیدهای شبکه های اجتماعی خود، از این ترندهای بازاریابی استفاده کنید. به مشتریان خود پیشنهاد دهید که تصاویری از محصولات یا خدمات شما پست کنند. سپس پست ها را به پیج کسب و کار شما پیوند دهند. همچنین، شما می توانید مشتریان راضی را تشویق کنید تا خدمات شما را در سایت هایی مانند گوگل یا Yelp بررسی کنند.

ایمیل هنوز یک روش کارآمد تعامل با مشتری است

قدیمی بودن ایمیل به این معنی نیست که بخش مهمی از روش های بازاریابی دیجیتال شما نباشد. طبق تحقیقات نرم‌افزار توسعه‌دهنده بازاریابی  HubSpot، برای هر دلار هزینه شده، میانگین بازگشت سرمایه برای بازاریابی ایمیلی 36 دلار بوده است. پیش بینی ها نشان می دهد که تا سال 2025، 6/4 میلیارد کاربر روزانه ایمیل، وجود خواهد داشت. ایمیل روشی برای ارتباط مستقیم با مشتریان فعلی است. با شخصی‌سازی ایمیل مطابق با خریدهای قبلی مشتریان، شانس بیشتری برای جذب آنها دارید.

 

ایمیل مستقیم همچنان تأثیرگذار است

از ترندهای بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. اما برنامه 2023 شما نباید مطلقاً به بازاریابی دیجیتال وابسته باشد. یکی از فرم های اولیه بازاریابی کسب و کار به مصرف کننده، ایمیل مستقیم است که در سال 2023 همچنان به تأثیرگذاری خود ادامه خواهد داد. آخرین داده های خدمات پستی ایالات متحده نشان می دهد که 73 درصد از کل خانواده ها روزانه ایمیل های خود را چک می کنند.

این روش اثبات شده و واقعی برای دسترسی به مصرف کنندگان در مکانی که آنها زندگی می کنند، هنگامی که با فناوری جدید ادغام شود، با ارزش تر می شود. این کار به شما اجازه می دهد تا مشتریان خاصی را که ممکن است از کسب و کار شما حمایت کنند، مورد هدف قرار دهید. برای مثال، اگر شما مدیر یک مدرسه یا مهدکودک را هستید، باید خانواده های دارای فرزند را هدف قرار دهید. کسب و کارهای محلی با استفاده از کمپین های بازاریابی جدید در جهت تشویق ساکنان جدید برای تبدیل شدن آنها به مشتریان خود، بسیار موفق عمل کرده اند.

email marketing

برای داشتن یک رویکرد چند کاناله استراتژی ها را ترکیب کنید

هنگام انتخاب استراتژی برای برنامه بازاریابی 2023 خود، به یاد داشته باشید که برای ارائه یک برند، به صورت با دوام، باید همه این استراتژی ها با یکدیگر همکاری کنند. اولین گام برای این کار، تعریف واضح مخاطبان و اهداف شماست. کسب و کارهایی که تلاش می‌کنند تا همه مردم را مخاطب قرار دهند، گاهی اوقات در تاثیر گذاری بر مخاطبان ناتوان می مانند.

در مرحله بعد، تمام جزئیات کار خود را با تیم بازاریابی در میان بگذارید. آنها باید دقیقاً هدف شما را دریابند تا بتوانند پیام شما را به مخاطبان منتقل کنند. هنگام تنظیم برنامه بازاریابی خود، آن را تقسیم بندی نکنید. اگر این برنامه به طور صحیح کار کند، باید با یک روند چرخه ای نشان داده شود.