موفق شو در این مقاله یک خبر بد شرکت اپل و 4 خبر کوتاه دیگر در حوزه فناوری که در هفته گذشته رخ داده اند را بررسی خواهد کرد. ممکن است این اخبار بر روی کسب و کار شما تاثیر بگذارند و برایتان مهم باشند.

خبر بد شرکت اپل برای برخی از صاحبان مک

در هفته گذشته، شرکت اپل اعلام کرده است که تمام مک های موجود در بازار قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل جدید این شرکت، یعنی macOS Monterey را نخواهند داشت. این خبر بد شرکت اپل توضیح می دهد که بر خلاف سایر دستگاه های قدیمی این برند، مانند ساعت های هوشمند یا آیپد و آیفون، تمام کامپیوترهای مک نمی توانند از نسخه به روز شده macOS، که پاییز امسال منتشر خواهد شد، پشتیبانی کنند. iMAC هایی هستند که از سال 2015 به این سمت ساخته شده است. این مدل ها می توانند نسخه جدید سیستم عامل مک را پشتیبانی کنند. همچنین iMac pro هایی که از سال 2017 به این سمت ساخته شده اند این قابلیت را دارا هستند. بر اساس خبر بد شرکت اپل، دستگاه هایی که از این نسخه به روز شده سیستم عامل نمی توانند پشتیبانی کنند عبارتند از: مک بوک های تولیدی پیش از 2015، MacBook Pro هایی که در اواخر سال 2013 و اواسط سال 2014 ساخته شده اند، MacBook Air هایی که در نیمه اول سال 2014 تولید شده اند و iMac هایی که از اواسط یا اواخر 2014 و همچنین اوایل 2015 ساخته شده اند.

چرا این خبر بد شرکت اپل برای کسب و کار شما مهم خواهد بود؟

ممکن است شما نیز مانند بسیاری از افراد تا به حال این امر را به تعویق انداخته باشید. اما با توجه به خبر بد شرکت اپل، حالا زمان آن رسیده است که برای تعویض و یا ارتقای سخت افزارهای کسب و کارتان (به ویژه دستگاه هایی که پیش از سال 2016 ساخته شده اند) بودجه ای را تعبیه کنید.

پول بیشتر فیس بوک به استریمرها

شرکت فیسبوک به آن دسته از تولید کنندگان محتوا که بیشتر استریم کنند، پول بیشتری را پیشنهاد می دهد!

در حال حاضر، اینستاگرام تلاش می کند تا ابزارهای جدیدی را برای کمک به تولید کنندگان محتوا طراحی کند. ابزارهایی که به وسیله آن افراد بتوانند درآمد بیشتری را از طریق فضای مجازی کسب کنند. پس از دستیابی به یک سری اهداف مشخص و دریافت امتیاز، اینفلوئنسرها می توانند از طریق فروش نشان های مخصوصی در استریم خود، پاداش و پول بیشتری را دریافت کنند. فیس بوک قرار است از طریق “چالش ستاره ها” خود این پاداش بیشتر را به استریمرها اهدا کند. در این چالش، تولید کنندگان محتوا با دستیابی به یک سری اهداف مشخص در استریم های خود و انجام کارهای از پیش تعیین شده، می توانند پاداش بیشتری دریافت کنند.

چرا این خبر برای کسب و کار شما مهم خواهد بود؟

برای کار آفرینان، صاحبان کسب و کار و تولید کنندگان محتوا این یک فرصت طلایی برای کسب درآمد بیشتر خواهد بود. همچنین صاحبان کسب و کارهای کوچک تر که حاضر هستند محتوای بیشتری را بر روی فیس بوک به اشتراک بگذارند، می توانند از این فرصت استفاده کنند. اگر استریم کردن و تولید این شکل از محتوا را دوست دارید، همین امروز دست به کار شوید.

افزایش واردات رایانه های شخصی در آمریکا

ضمن سقوط برند اپل از جایگاه نخست، در سه ماهه نخست سال جاری، واردات رایانه های شخصی در آمریکا 73 درصد افزایش یافت!

گزارش جدید Canalys نشان می دهد که خرید رایانه شخصی در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، رشد 73 درصدی را تجربه کرده است. این به معنای خرید و فروش 34 میلیون رایانه شخصی در کل کشور است. برند اپل در این مدت زمان عملکرد خوبی داشته است. فروش این شرکت 36 درصد افزایش یافته است. با این حال، برنده این بازار رقابتی برند HP است. این برند رشد 122.6 درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد بوده است. همچنین توانسته است تعداد 11 میلیون واحد رایانه شخصی را به فروش برساند. این گزارش همچنین نشان می دهد که معمولا برند اپل در سه ماهه اول سال رشد ضعیفی دارد، اما آنچه که برند HP در این دوران تجربه کرده است، چشمگیر می باشد. شرکت سامسونگ  رشد 116 درصدی و شرکت Lenovo رشد 92.8 درصدی را تجربه کرده اند. 

چرا این خبر برای کسب و کار شما مهم خواهد بود؟

بخشی از این آمار فروش به واسطه همه گیری کرونا ایجاد شده است. حالا برند ها تلاش می کنند تا این امر را جبران کنند. بخش دیگر این فروش به افراد و کمپانی ها مربوط می شود. زیرا پیش از بروز مشکلات آتی در چرخه تامین مواد اولیه، اقدام به خرید سخت افزارهای مورد نیاز خود کرده اند. این آمار فروش دلیل دیگری چون سرمایه گذاری برای تکنولوژِی دارد. بسیاری از شرکت های بزرگ یا کسب و کارهای کوچک پس اندازهایی پیش از کرونا داشته اند. سرمایه گذاری این پس اندازها در بخش تکنولوژی می تواند رشد مناسبی را به همراه داشته باشد.

تجهیز شدن مرورگر ویوالدی

مرورگر امن ویوالدی به امکانات جدیدی مانند ایمیل، تقویم، RSS و ابزارهای ترجمه مجهز شده است.

شرکت ویوالدی در هفته گذشته آپدیتی برای مرورگر اصلی وب خود ارائه داد. این آپدیت، که نسخه چهارم ارائه شده توسط شرکت است، مجهز به ابزار ترجمه می باشد. این به روز رسانی در حال حاضر بر روی دستگاه های اندروید، لینوکس، Mac و ویندوز قابل نصب است. ابزار مترجم این مرورگر به طور مستقیم در بدنه آن قرار دار د تا امنیت محتوا و کاربر تامین شود. همچنین تمامی محتوای ترجمه شده توسط این ابزار با استفاده از سرورهای یک کمپانی شخص ثالث در ایسلند، محافظت می شود.

چرا این خبر برای کسب و کار شما مهم خواهد بود؟

از مرورگرهایی مانند Edge ، Chrome یا Safari خوشتان نمی آید؟ شاید بهتر باشد یک مرورگر بسیار قوی و معروف تحت عنوان Vivaldi را در نظر بگیرید. این مرورگر در بدنه خود قابلیت پیام رسان و ارسال محتواهای متنی و تصویری را داراست. یک رایانش متفاوت دارد و امکانات دیگر این مرورگر در مقایسه با بسیاری از مرورگر های استاندارد موجود، بیشتر است. این مرورگر می تواند نظر شما را جلب کند. افراد بسیاری در جهان از طرفداران ویوالدی هستند.

هشدار مدیر عامل سابق مک دونالد

اد رنسی، مدیر عامل سابق مک دونالد، در خصوص دستمزد حداقل 15 دلاری، هشدار می دهد. وی بیان می کند این حداقل دستمزد عامل مهمی در تبدیل رستوران به یک صنعت رباتیک و خودکار است. در ماه مه، مک دونالد اعلام کرد قرار است حداقل دستمزد ساعتی مدیران خود را از 15 دلار به 20 دلار افزایش دهد. این شرکت همچنین قرار است حداقل دستمزد کارکنان خود را از 11 دلار به ساعتی 17 دلار افزایش دهد. در این اعلامیه همچنین آمده است که مک دونالد می خواهد در طول تابستان امسال بیش از 10000 کارمند جدید را استخدام کند. با این حال رنسی بیان کرده که مک دونالد، برای رشد دستمزد باید از هزینه های خود را بکاهد. برای این منظور، ناچار است از تکنولوژی های روز دنیا در زمینه مکانیزه کردن صنعت رستوران داری، کمک بگیرد.

چرا این خبر برای کسب و کار شما مهم خواهد بود؟

دستمزد بالا + قوانین بیشتر + افزایش خواسته کارکنان می تواند تنها یک نتیجه داشته باشد: جایگزین نیروی کار انسانی با تکنولوژی. این اتفاق در حال حاضر، نه تنها در مک دونالد، بلکه در سایر برندهای بزرگ نیز رخ می دهد. شرکت ها و رستوران های بزرگ و کوچکی هستند که بر روی سخت افزار، نرم افزار، بازوهای رباتیک، پهباد های داخلی، هوش مصنوعی و سایر تکنولوژی ها سرمایه گذاری می کنند. هدفشان این است که ضمن پایین نگه داشتن هزینه ها، بهره وری بالای خود را حفظ کنند.