آشنایی با سبک زندگی و نگرش افراد مشهور دنیا یکی از دغدغه‌های افراد در جستجوی خوشبختی است. سایت موفق شو یکی از جامع‌ترین سایت‌هایی است که به زندگی و رموز موفقیت بیش از صدها شخصیت برتر دنیا پرداخته است. برای آشنایی با یکی دیگر از این افراد، سایت موفق شو را دنبال کنید.

زیگ زیگلار یکی از مشهورترین افراد دنیا است که در سال 1926 در آلاباما متولد شد. نام واقعی این فرد هیلاری هینتون زیگلار بود اما او نام مستعار زیگ زیگلار را برای خود انتخاب کرد که از نام حیوان خانگی‌اش در دهه 1930 در می سی سی پی اتخاذ شده بود. وی در این ایالت در شهر جکسون به کالج رفت و در دانشگاهی در کارولینای جنوبی ثبت‌نام کرد.

فروتنی او و حتی اولین شغل وی به‌عنوان فروشنده، هرگز مانع نگرش مثبت او نشد و نتیجه آن شهرت و سعادت را به همراه داشت. زیگلار در ابتدا فروشنده فوق‌العاده‌ای بود و به دنبال آن در نویسندگی نیز شهرتی به دست آورد و بعدها به‌عنوان سخنران انگیزشی عالی شناخته شد. کارهای او باعث شکل‌گیری راهنمایی‌هایی در مورد کمک به خود و مثبت اندیشی شد که ریشه در اعتقادات مذهبی داشت و بدین ترتیب وی فلسفه‌های شخصی‌اش را ارائه داد.

زیگلار در 28 نوامبر 2012 به خاطر ذات‌الریه درگذشت. زیگلار در طول 40 سال فعالیت خود به‌عنوان سخنران، ذهن بسیاری از مردم از جمله روسای جمهور آمریکا و بسیاری دیگر از رهبران بزرگ جهان را تغییر داد. وی بیش از پنج میلیون مایل در راه بیدار کردن جهانیان سفر کرد و همچنین با ارائه مشاوره به 500 شرکت، به کسب‌وکار آن‌ها کمک شایانی نمود.

سال‌های اول زندگی زیگ زیگلار

ازدواج و همسر زیگ زیگلار

زیگ زیگلار فرزند دهم از دوازده فرزند لیلا وسکوت و جان سیلاس زیگلار، در کشور قهوه درجایی در جنوب شرقی آلاباما به دنیا آمد. وی بیشتر سال‌های کودکی‌اش را در شهر یازو می سی سی پی گذراند، شهری که خانواده وی در سال 1931، هنگامی‌که پدرش مدیر یک مزرعه شده بود، به آن نقل‌مکان کرده بودند. در این دوران، زیگ کودک پنج‌ساله‌ای بود. یک سال بعد پدر و خواهر کوچک‌ترش را از دست داد. پدرش به خاطر سکته مغزی درگذشت؛ بنابراین شرایط بسیار سختی در انتظار خانواده زیگلار با درآمد ناچیز و تعداد افراد خانواده زیاد بود. مادر او به‌تنهایی وظیفه مراقبت از خانواده را بر عهده داشت. زیگلار در زندگی‌نامه خود از زحمات مادرش با عنوان “یک زن قابل‌توجه” یاد می‌کند. مادر وی تأثیر بسیار بالایی در حفظ ارزش‌ها و روحیه زیگ داشته است.

شاید او همان کسی بود که به زیگ یاد داد تا ثروت‌اندوزی به دست خودش را بیاموزد و درنتیجه سبب گردید پس از خدمت به نیروی دریایی ایالات‌متحده در طول جنگ جهانی دوم، به‌عنوان یک V-12 در برنامه آموزشی کالج نیروی دریایی در دانشگاه کارولینای جنوبی خدمت کند. هنگامی‌که وی در کلمبیا سکونت می‌کرد، به‌عنوان یک فروشنده پاره‌وقت مشغول به کار شد و در شرکت آلومینیومی WearEver، مهارت و تاکتیک‌های لازم برای فروش را کسب نمود.

در سال 1947، زیگ زیگلار به لانسستر نقل‌مکان کرد و پس از ترک تحصیل از کالج، شروع به فروش تجهیزات آشپزی به‌عنوان شغل تمام‌وقت کرد. زیگ زیگلار همچنین مشاوره‌هایی به P. C. Merrell، سرپرست تقسیم‌کار شرکت WearEver ارائه داد که باعث تغییر راه زندگی وی شد.

مربیگری فروش

زیگ زیگلار با افشای تاکتیک‌ها و راهبردهایی که باتجربه و عقل خود به دست آورده بود، مربیگری در زمینه فروش بی‌پروا را شروع کرد. کتاب صوتی، اسرار زیگ در مورد روش‌های مؤثر برای فروش عالی را ارائه می‌دهد و یک برنامه آموزشی کاملاً کارساز است. او ذکر می‌کند که ارزش‌هایش پایه و اساس توانایی‌هایش تلقی می‌شوند. زیگ زیگلار برنامه‌های آموزشی صوتی و تصویری را به بازار ارائه داد که سرانجام منجر به حضور موفق وی در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی رسانه‌های ملی و بین‌المللی گردید.

سخنرانی انگیزشی

سخنرانی زیگ زیگلار

زیگ زیگلار یکی از برجسته‌ترین مربیان فروش در جهان، تصمیم گرفت به افراد کمک کند تا استراتژی‌های مؤثر را تدوین کنند تا در زندگی خود از نظر حرفه‌ای و شخصی به موفقیت برسند؛ بنابراین نام زیگ زیگلار با یقین، پیشرفت و الهام هم‌آواز شد. نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست، فورچون، موفقیت، اخبار دالاس صبح و اسکوئر همگی زیگ زیگلار را به خاطر سخنان الهام بخشش توصیه می‌کردند. زیگ زیگلار همچنین در 20/202، به مدت 60 دقیقه نمایشی داشت که توانست قلب‌های بسیاری را با روحیه سرزنده و منحصربه‌فردش گرم کند. “How To Stay Motivated” یکی از استراتژی‌های او و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی صوتی و تصویری او محسوب می‌شود.

اولین کتاب وی در مورد کمک به خود، “تو را در بالا می‌بینم” بود که در دهه 1970 منتشر شد که بارها چاپ مجدد شد. زیگلار همچنین در بحث در مورد سبک زندگی آمریکایی، در کنگره ایالات‌متحده نقش داشته است. کمپانی زیگ زیگلار در دالاس بیش از 60 نفر کارمند دارد که تمام تلاششان را برای کمک به افراد در تحقق توانایی‌های ذهنی، جسمی و معنوی بکار می‌گیرند. در طول 30 سال گذشته، زیگ زیگلار به دلیل راهنمایی‌های الهام‌بخش خود، پیروان بسیاری از سراسر آمریکا به دست آورده است.

فلسفه زندگی زیگ زیگلار

زیگ زیگلار به خاطر قدرت اعتقاد به خدا و معنویات، علاقه وافری برای کمک به افراد داشت. اشتیاق اصلی او در مورد کمک به افراد دیگر به خاطر دستیابی به اهداف شخصی‌اش بود. زیگ زیگلار یک مسیحی بود و به نظر می‌رسد برخی از کارهای وی پیام‌های ظریفی در مورد خدا و مسیحیت دارند.

به نظر می‌رسید که سخنان او مستقیماً از قلب او نشاءت می‌گیرند و در میان پیام‌هایش در مورد صداقت، سخت‌کوشی و فضیلت، زیگ شخصیتی دلگرم‌کننده داشت. به نظر می‌رسید شنونده خود را درک می‌کند و به او القا می‌کند که می‌تواند کار متفاوتی انجام دهد. سخنان او همیشه با این جمله پایان می‌یافت که “اگر شما این کار را انجام دهید، بله شما! منظورم شما هستید، مطمئنم شمارا در صدر خواهم دید” که طبیعتاً با گفتن همین جملات؛ احترام، عشق و تحسین به دست می‌آورد.

دستاوردهای زیگ زیگلار

قبل از اینکه زیگلار ناشر موردنظرش در لوئیزیانا را پیدا کند و با او به توافق برسد، ابتدا با 30 نشریه به تبادل اطلاعات پرداخت. بیش از 250 نسخه از کتاب او در همان چاپ اول به فروش رسید و تا امروز هم چاپ مجدد کارهایش ادامه دارد. وی بیش از سی جلد کتاب نگاشته است که ده مورد از آن‌ها در جمع پرفروش‌ترین‌ها قرار دارند و به بیش از 36 زبان در سراسر جهان ترجمه‌شده‌اند و از طریق وب‌سایت رسمی زیگلار و همچنین آمازون قابل‌دسترسی هستند. زیگلار همچنین کاراکتر تأثیرگذاری در سیستم سازمانی-اجرایی آمریکا بوده است.

جوایز زیگ زیگلار

در سال 2001، زیگ زیگلار جایزه نقره بوفالو را از Boy Scout of America کسب کرد که بالاترین جایزه در ایالات‌متحده در خدمت به جوانان است. انجمن ملی سخنرانان، جایزه Master of Influence در سال 1999 را به او اهدا نمود، همچنین جایزه Lifetime Member و جایزه Cavett در سال 2001 به زیگلار اعطاشده است. جایزه The Council of Peer توسط انجمن سخنرانان ملی نیز به زیگ زیگلار به‌عنوان نمادی از مهارت‌های بی‌همتا اهدا شد.

میراث زیگ زیگلار

زندگینامه زیگ زیگلار

“راه زیگلار” بعد از بازنشستگی او در سال 2010 همچنان ادامه پیدا کرد. شرکت Ziglar Inc نیز به پسرش به ارث رسید و حتی پس از مرگ وی، همچنان برای بسیاری از افراد راهی برای زندگی بوده است. سخنان وی برای مدت طولانی در قلب و ذهن مردم تأثیر گذاشته و سال‌ها به افراد انگیزه بخشیده است. زیگ زیگلار نام و چهره‌ای بی‌بدیل از الهام و سخت‌کوشی و دستیابی به تعالی است. او میراث واقعی آمریکا است.

نتیجه‌گیری

زیگ زیگلار از آلاباما شروع کرده به سمتمی سی سی پی و سپس به لنکستر نقل‌مکان کرد، ارزش‌هایی که مادرش در درون او تحریک کرده بود بر تمام‌کارهایی که انجام می‌داد، تأثیر می‌گذاشت. او الگویی برای دیگران بود. او با توانایی‌های کلامی عالی خود، به افراد بسیاری کمک کرد تا درون خود را بشناسند و به موفقیت برسند. زیگ زیگلار اعتقادات دینی و معنوی محکمی داشت و با شعار کمک به دیگران جلو می‌رفت. او قدرت بینایی و راه‌های اجرای ایده‌های افراد را درک کرد. او هرگز اجازه نمی‌داد امید به هر طریقی از بین برود و مثبت اندیشی برترین سلاح وی بود. اگرچه زیگلار درگذشته است، اما او میراثی را به‌جا گذاشت، میراثی که زندگی افراد بی‌شمار غمناکی را روشن کرد و به آنان الهام بخشید. سخنان وی به‌قدری پر از انرژی و شور است که مانند باد ذهن افراد را باانرژی خلاقانه جدیدی پر می‌کند. او به تعداد زیادی از جوایز گویندگی دست‌یافت و قبل از درگذشتش در سال 2012، عشق و شهرت زیادی کسب کرد.