استارت آپ و راه اندازی یک شغل جدید نیازمند هزینه هایی است. در این مطلب می خواهیم به طور دقیق و با جزئیات تمام هزینه های یک استارت آپ را بررسی نماییم. برای شروع یک شغل جدید تنها اجاره یک واحد اداری و خرید مبل و وسایل آن نیست. تمام مراحل یک استارت آپ نیازمند هزینه هایی است که باید قبل از هر اقدامی اطلاعات کافی درباره ی آنها داشته باشید. بیشتر افراد قبل از شروع استارت آپ خود به این موارد توجه نمی کنند و این باعث شکست در شغل می گردد. سایت موفق شو اطلاعاتی کامل درباره ی هزینه های راه اندازی شغل در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

موارد مهمی که باید پیش بینی نمایید

  1. هزینه راه اندازی، که شامل تمام هزینه هایی است که در فرآیند استارت آپ باید پرداخته شود.
  2. هزینه های قبل از شروع، این هزینه ها برای تحقیقات لازم درباره ی استارت آپ و برنامه ی تجاری آن می باشد.
  3. هزینه های بعد از شروع، این هزینه ها برای تبلیغات کسب و کار و حقوق کارمندان صرف می گردد.
  4. ممکن است استارت آپ شما هزینه های خاصی را داشته باشد که سایر کسب و کارها این هزینه ها را ندارد شما باید این موارد را شناسایی کرده و در برنامه خود در نظر بگیرید.

هزینه های راه اندازی بر اساس نوع کار و استارت آپ متفاوت است. ممکن است هر شغل نیازمندی های متفاوتی را داشته باشد. به طور مثال کسب و کار های اینترنتی نیازمند اقدامات و هزینه های متفاوتی نسبت به افتتاح یک کافی شاپ و یا رستوران داشته باشد. اما اگر به طور کلی نگاه کنیم تمام استارت آپ نیازمند یک هزینه ضروری و مشترک می باشد.

هزینه های مشترک در تمام استارت آپ ها

هزینه راه اندازی استات آپ

برنامه استارت آپ

قبل از شروع هر شغلی باید برنامه ای برای اجرای آن وجود داشته باشد. تمامی مشاغل به این مورد نیازمند هستند. برخی بدون برنامه به جلو می روند و انتظار دارند سود خالص کسب و کار آن ها زیاد باشد اما بعد از گذشت مدتی مشاهده می کنند که سود به دست آمده کمتر بوده است. این مورد یکی از نتایج نبودن برنامه می باشد.

هزینه های تحقیق

قبل از شروع یک استارت آپ باید در مورد آن تحقیقات لازم انجام گیرد. برخی از شرکت ها و صاحبان مشاغل افرادی را برای تحقیقات استخدام می نمایند تا اطلاعات لازم را درباره ی استارت آپ خود به دست آورند. هزینه ی لازم برای افرادی که اقدام به تحقیق نمایند باید در دستور کار صاحبان همه مشاغل باشد.

هزینه های استقراض

برای استارت آپ های بزرگ و گسترده این هزینه می تون با فروش سهام تامین شود. معمولا با صدور سهام می توان سرمایه ای را به استارت آپ تزریق نمود.

در مورد کسب و کارهای کوچک که برای فروختن سهامی وجود ندارد می توان از وام ها و تسهیلات بانکی استفاده نمایند. باید قبل از شروع استارت آپ این هزینه ها را در نظر بگیرید.

هزینه های انواع مجوزها و بیمه

برای برخی از کسب و کارها نیاز به دریافت مجوزهای خاصی است که باید برای دریافت آنها هزینه هایی را پرداخت. برخی از مشاغل نیازمند مجوزهای اساسی هستند و بدون آن ها نمی توانند استارت آپ خود را راه اندازی نمایند.

بیمه نیز برای حفظ حقوق کارمندان، مشتریان و محافظت از دارایی های شخصی کارآفرین باید انجام گردد. در صورت وجود بیمه می توان در صورت وجود بدهی آن ها را پرداخت نمود.

هزینه راه اندازی استات آپ

هزینه های فنی

یک استارت آپ دارای هزینه های فنی متفاوتی است. به طور مثال هزینه طراحی وب سایت، نرم افزار های حسابداری، سیستم های اطلاعاتی و غیره از جمله این هزینه های فنی می باشد. برخی از شرکت ها برای صرفه جویی در هزینه این مورد را به سایر شرکت ها واگذار می نماید.

تجهیزات و لوازم

هر استارت آپ و کسب و کاری نیاز به تجهیزات و لوازم خاصی است. باید قبل از راه اندازی کار این موارد را شناسایی نمود و برای خرید آن ها هزینه هایی را در نظر گرفت.

وضعیت مالی و بودجه شما نقش مهمی را در این زمینه اجرا نماید. بر اساس بودجه مالی شما می توانید تجهیزات را خریده و یا اجاره نمایید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در اکثر مواقع خریدن بهتر از اجاره کردن است.

تبلیغات

برای ارتقا و بالا بردن یک استارت آپ باید اقداماتی را انجام داد. تبلیغات یکی از مواردی است که باعث ارتقا کسب و کار می گردد. به طور مثال با انتشار یک تبلیغات در روزنامه محلی می توانید استارت آپ خود را تبلیغ نموده و جذب مشتری نمایید. بازاریابی نیز نوعی تبلیغات است که در حال حاضر شرکت های اختصاصی برای آن به وجود آمده اند.

مخارج کارمندان

یک استارت آپ باید هزینه های اصلی را برای کارمندان خود در نظر بگیرند. حقوق، مزایا مخارجی هستند که باید به کارمندان تعلق گیرد. در صورت نا مناسب بودن وضعیت کارمندان ممکن است افراد روحیه پایینی داشته باشند و تلاش کافی را ننمایند و حتی ممکن است در مواقعی منجر به تبلیغات منفی درباره ی شرکت شما گردد. بنابراین باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشید.