وقتی نوبت به سرمایه گذاری می رسد، همه ما دچار اشتباهاتی می شویم. خوشبختانه اکثر این اشتباهات، جزئی و به راحتی قابل کنترل هستند. اما 4 اشتباه بزرگ در سرمایه گذاری وجود دارد که تنها شناختن آنها می تواند صدها هزار دلار به ارزش خالص دارایی شخصی شما اضافه کند. بهترین قسمت ماجرا این است که برای اجتناب از این اشتباهات، لازم نیست متخصص باشید.

اشتباه اول و دوم سرمایه گذاری: شروع نکردن

 

اولین مورد از اشتباهات سرمایه گذاری، شروع نکردن آن است. تعداد قابل توجهی از افرادی که تمایل به سرمایه گذاری دارند، به سادگی می ایستند و یکی از بزرگترین اقدامات ثروت ساز که در دسترس شهروندان متوسط است را از دست می دهند. اکثر مردم  به اندازه کافی پس انداز یا سرمایه گذاری نمی کنند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، باید همین حالا سرمایه گذاری را شروع کنید.

دومین مورد از اشتباهات سرمایه گذاری، داشتن قصد سرمایه گذاری اما صبر کردن بیش از اندازه برای شروع کردن آن است. بسیاری از ما، سرمایه گذاری را با یک مجموعه همیشگی از (تا زمانی که) ها به تعویق می اندازیم. تا زمانی که فارغ التحصیل شویم؛ تا زمانی که شغل بعدی را به دست بیاوریم. تا زمانی که آن جت اسکی را بخریم.

تنها یک مسئله را درمورد سرمایه گذاری به یاد داشته باشید. سرمایه گذاری باید دارای قدرت خارق العاده زود شروع کردن باشد. یک سرمایه گذار متوسط می تواند تنها با چند سال زودتر شروع کردن، به راحتی یک برتری حرفه ای را به دست بیاورد. هر یک روز ارزشمند است. وقتی پای سرمایه گذاری به میان می آید، بهترین زمان برای شروع، دیروز و بهترین زمان بعدی، امروز است.

اشتباهات سرمایه گذاری

اشتباه سوم سرمایه گذاری: ترس از شکست

 

سومین مورد از اشتباهات سرمایه گذاری که در بسیاری از سرمایه گذاران دیده می شود، ترس از شکست است. هر سرمایه گذار، سال های افت را تجربه کرده است و حتی بزرگترین سرمایه گذاران جهان، سهامی را انتخاب می کنند که به نتیجه دلخواه آنها ختم نمی شود. سرمایه گذاری بلند مدت به پرتاب آزاد در بسکتبال، بسیار شبیه است. مایکل جردن که می توان گفت بهترین بازیکن بسکتبال محسوب می شود، در دوران حرفه ای خود، توپ را فقط کمی بالاتر از 80 درصد از خط پرتاب آزاد پرتاب می کرد.

به احتمال زیاد شما مایکل جردن دنیای سرمایه گذاری نیستید. لازم است که توقعات واقع بینانه ای داشته باشید و از همین الان بدانید که قرار است تعدادی از پرتاب ها را به خصوص در سال اول که تازه کار هستید، خراب کنید. اجازه ندهید ترس از پسرفت، بازی شما را خراب کند.

اشتباه چهارم: توقع سریع ثروتمند شدن

 

صبور بودن را تمرین کنید. اگر این خلق و خو را ندارید که به اصول کار ترکیبی اجازه دهید جادوی خودش را انجام دهد، احتمالا سرمایه گذار موفقی نخواهید شد. زمانی از وارن بافت، استاد سرمایه گذاری پرسیده شد علیرغم توضیحات بی شمار و موشکافانه ای که راجع به فلسفه سرمایه گذاری او داده شده است، چرا تنها تعداد کمی از مردم توانسته اند مانند او موفق شوند؟ بافت می گوید: دلیل این مسئله، کنترل کردن احساسات است. مردم می خواهند سریع به پول برسند. اما پول این گونه به دست نمی آید. ساده بگویم هیچ راهی برای سریع ثروتمند شدن در بازار سهام وجود ندارد. وقتی یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاران در تاریخ آمریکا می گوید: (پول این گونه به دست نمی آید)، عاقلانه ترین کار این است که به حرف او گوش دهید.

آیا شما هم در بازی هستید؟ اگر نیستید، همین امروز با ایجاد کردن حساب کاربری در یک کارگزاری، شروع کنید. اگر یک سرمایه گذار با تجربه هستید، این کار را ادامه دهید و به طور منظم سرمایه گذاری کنید. کلید سرمایه گذاری صحیح، شروع کردن و ادامه دادن است. به زمان اجازه دهید که جادوی خودش را نشان دهد. برای لذت بردن از آینده ای پر از ثروت، لازم نیست جردن یا بافت باشید.