موفقیت در زندگی، همانند موج ­سواری موفق، در امواج خروشان دریا می­ باشد. یک نفر ایستاده، بر یک تخته نازک، در حال حرکت، در میان موج‌های سنگین آب، چیزی کمتر از مواجهه یک شخص با فراز و نشیب­ های زندگی ندارد.

به نظر شما، کلید موفقیت یک موج‌سوار چیست؟ چگونه می‌‌توان یک موج‌سوار خوب شد؟ و به‌طورکلی، چه شباهت­ هایی میان موج­ سواری موفق در دریا و موفقیت در موج­ سواری بر امواج زندگی وجود دارد؟ در این مقاله از سایت موفق شو ، رهنمودهایی برای موفقیت در موج ­سواری بر امواج زندگی ارائه خواهیم کرد.

رهنمودهایی برای موفقیت در موج ­سواری بر امواج زندگی

  • رویکردی مناسب با شرایط خاص خود، انتخاب کنید.

اولین شرط موفقیت یک موج ­سوار، انتخاب تخته موج ­سواری خوب است. او باید قبل از ورود به آب، با توجه به تجربیات خود، تخته­ ای متناسب با شرایط خود را انتخاب نماید.

رویکرد شما نیز، باید متناسب با شرایط خاص زندگی خودتان باشد. به تخته موج‌سواری دیگران، نگاه نکنید و تصور نکنید که آن تخته، شما را برای یک موج‌سواری موفق آماده می‌کند؛ و همچنین، به آنچه دیگران، در زمان موج‌سواری انجام می‌دهند، نگاه نکنید. شما باید، به شرایط و موقعیت کنونی زندگی خود توجه نمایید و رفتار مناسب را با توجه به تجربیات و اهداف خود، انجام دهید؛ و همواره در زندگی، این سؤال را از خود بپرسید که برای موفقیت در زندگی، به چه مهارت‌ها و توانایی­ هایی نیاز دارم.

  • عکس ­العمل مناسب و سریع، نشان دهید.

رهنمود برای موفقیت در زندگی

دومین شرط موفقیت یک موج­ سوار، توانایی بروز عکس ­العمل مناسب و سریع می­ باشد. لحظه‌ای که موج سنگین دریا به موج ­سوار، برخورد می‌کند، اگر نتواند، سریعاً عکس ­العمل مناسب را از خود نشان دهد، محکوم به شکست خواهد شد.

همه ما نیز گاهی اوقات، در فراز و نشیب زندگی واقعی خود، به مشکلاتی بر­می­خوریم که ممکن است به شکست منجر شود. انعطاف‌پذیری، این نیست که همیشه در اوج باشید و هیچ‌گاه سقوط نکنید. بلکه معنی واقعی آن، این است که در هنگام مواجهه با امواج خروشان زندگی، توانایی عکس ­العمل مناسب و سریع را داشته باشید و حتی در صورت عدم موفقیت، توان برگشت به موقعیت قبلی خود را داشته باشید.

  • به تنهایی حرکت نکنید.

شرط سوم، برای موفقیت یک موج ­سوار، این است که هیچ‌گاه به‌تنهایی موج­ سواری نکند. موج­ سواری به همراه دیگران، به موج­ سوار کمک می­ کند تا نحوه رفتار سایرین را در شرایط خاص ببیند و از آن‌ها بیاموزد. علاوه بر آن، موج­سواری در کنار دیگران، باعث ارائه بازخورد در مورد کار خود می­ شود؛ و در واقع، سایر موج­ سواران، نقاط ضعف و قوت را به او یادآوری می­ نمایند.

ما نیز، باید با مشاهده رفتار دیگران، در برخورد با مشکلات زندگی، از موفقیت‌ها و اشتباهات آن‌ها درس بگیریم؛ و همچنین سعی در حذف نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت خود نماییم.