تایگر وودز  بهترین گلف باز آمریکا در قرن بیست بود. نام اصلی وی الدریک وودز وودز بود. تایگر وودز در  ۳۰ دسامبر  سال ۱۹۷۵ در شهر سیپرز  ایالت کالیفرنیا ایالات‌متحده آمریکا چشم به جهان گشود او موفقیت‌های زیادی در گلف به دست آورد به‌عنوان‌مثال می‌توان به قهرمانی در مسابقات مسترز سال ۲۰۰۱ اشاره کرد. تایگر در سال ۲۰۰۰ مبدل به یک گلف باز حرفه‌ای شد.

او برای چشیدن طعم شیرین موفقیت بسیار تلاش کرد. در ادامه موفق شو قصد دارد تا در اطلاعاتی را در مورد زندگینامه تایگر وودز به شما ارائه دهد.

زندگینامه تایگر وودز

 

در اوایل تایگر وودز تنها یک گلف باز آماتور بود که به‌تدریج به یک بازیکن حرفه‌ای بدل شد. شاید  بتوان کسب مقام اول مسابقات مسترز   در سال ۱۹۹۷ به‌عنوان اولین آفریقایی – آمریکایی  را برای تایگر یک موفقیت  بزرگ به‌حساب آورد. مسترز یکی از معتبرترین میادین ورزش گلف در دنیا است. او با غلبه بر حریفان در مسابقات مسترز ۲۰۰۱ توانست به‌طور پیاپی چهار بار عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد. میادینی که وی در آن موفق به پیروزی شد شامل مسترز انگلیس، آمریکا، اوپن و PGA بودند.

پدر تایگر وودز تباری آفریقایی –آمریکایی داشت و مادرش هم زنی تایلندی بود. شاید بتوان گفت که وودز استعداد ذاتی در ورزش گلف داشت. خیلی زود او دست به گلف شد.  او در سن دوسالگی در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد. وی در فاصله ۴۸ متری توانست در سن سه‌سالگی توپ را وارد نه سوراخ کند. یکی دیگر از موفقیت‌های تایگر وودز  در سال ۱۹۹۱ به دست آمد. وی  در سن 15 سالگی توانست عنوان جوان‌ترین قهرمان آمریکا را کسب کند. همچنین در مسابقات قهرمانی نوجوانان آماتور در طی  سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ عنوان قهرمانی را  آزان خود کرد. وودز در سال ۱۹۹۴ توپ خود از چهار سوراخ عبور داد تا مجدداً عنوان قهرمانی مسابقات جوانان آماتور را برنده شود. وی سه قهرمانی پیاپی در این تورنمنت را به دست آورد. تایگر موفقیت‌های زیادی را در زمین گلف  کسب کرد.

تحصیلات تایگر وودز

تایگر وودز در سال ۱۹۹۴ در دانشگاه استنفورد ثبت‌نام کرد. وی در سال ۱۹۹۶  توانست عنوان قهرمانی در دانشگاه را به دست آورد. او پس از ادعای کسب سومین عنوان قهرمانی مسابقات آماتور برای همیشه دانشگاه را ترک کرد. تایگر وودز در سال ۱۹۹۶ در ۸ رویداد ورزشی P.G.A به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای در گلف  و تازه‌کار در  PGA Tour’s Rookie of Year شناخته شد.

زندگی حرفه‌ای تایگر وودز

تایگر وودز و گلف

سرعت فوق‌العاده تایگر وودز در باشگاه به‌قدری بود که وی به‌سرعت پله‌های موفقیت را طی کرد. تایگر وودز به خاطر قدرت ذهنش  شهرت داشت. به‌زودی تایگر وودز به یک حریف ترسناک برای هم رقیبان و یک  بازیکن  محبوب بین هواداران مبدل شد. وی در مسابقات مسترز ۱۹۹۷ آگوستا، جورجیا موفق شد باقدرت ضربه ۲۸۰ بیش از ۷۲ سوراخ را باز کند و توپ را درون آن‌ها اندازد. وی با ۱۲  دور موفقیت‌آمیز یکی از مهم‌ترین تورنمنت‌های  گلف را به پایان رساند و از رقبا بافاصله‌ی زیادی پیشی گرفت.

در ۲۳ ژوئن سال ۲۰۰۰  وودز  به‌عنوان پنجمین بازیکن  تاریخ گلف و همچنین جوان‌ترین آن‌ها انتخاب شد. او جوایز اوپن و گرند اسلم  را کسب کرد. وی حضور موفقیت‌آمیزی در چهار تورنمنت اوپن ایالات‌متحده ، اوپن انگلیس، آماتور آمریکا و قهرمانی آماتور انگلیس  به دست آورد. وودز در این سری مسابقات تنها با ۸ ضربه ساده پیروزی به دست آورد. در بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ وی توانست  مسابقات برگشت را با ۱۹  ست در مسابقات مسترز برنده شود.

متأسفانه وودز در سال ۲۰۰۵ نتوانست هیچ موفقیت چشم‌گیری کسب کند. وی نتیجه ۱۰ تورنمنت  را به رقبای خود واگذار کرد. ناگهان بعد تعدد شکست‌ها ورق برگشت و تایگر وودز وودز توانست  برنده مسابقات مسترز بریتانیا شود. وی در سال بعد هم دوباره تسلط خود را بازیافت و توانست عنوان قهرمانی نه مسابقه را کسب نماید. به‌عنوان‌مثال می‌توان به برنده شدن جوایز  بریتانیا اوپن و PGA اشاره کرد. وی در سال ۲۰۰۷ برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی  کسب کرد. وودز در سال ۲۰۰۸ زانو خود را عمل کرد و بعد از دو ماه دوباره به میادین گلف بازگشت. وی  در اولین تورنمنت توانست در ایالات‌متحده برای سومین  مرتبه برنده شود. او این دوره از مسابقات گرند اسلم بسیار باشکوه تمام کرد، کاری که قبلاً تنها از عهده نیکلاس برآمده بود. وی پیروزی‌های چشم‌گیری در مسابقات ۱۸ دوره پلی‌آف به دست آورد. پس‌ازاین مسابقات درد زانوی تایگر تشدید شد و تنها  یک هفته قبل از اتمام  لیگ از میادین کناره‌گیری کرد. وی حراجی‌های پیشرفته‌تری روی زانوی خود انجام داد. تایگر مجدداً در سال ۲۰۰۹ به دنیای گلف بازگشت اما  بازهم مانند  سال ۲۰۰۴ هیچ موفقیتی کسب نکرد. او هرگز در این سال به مسابقات قهرمان صعود نکرد و دو قهرمانی PGA را هم در سال ۲۰۰۹ از دست داد.

رسوایی های تایگر وودز

زندگینامه تایگر وودز

سال ۲۰۰۹ اتفاقات خوشایندی برای وودز رخ نداد. به‌عنوان‌مثال می‌توان به‌تصادف اتومبیل وی در اورلاندو فلوریدا اشاره کرد. شرایط این تصادف به‌قدری مبهم بود که توجه بسیاری از رسانه‌ها جلب کرد. آن‌ها حتی در مورد زندگی خصوصی وی هم به تجسس پرداختند. نتیجه از جستجوگری این بود که تایگر در سال ۲۰۰۴ با زنی به نام نوردگان ازدواج‌کرده است. همچنین خیانت وی به همسرش هم مشخص شد که ضربات جبران‌ناپذیر را هم به اعتبار هم به  ۱۰۰ ها میلیون دلار سرمایه‌ی وی وارد کرد. تأثیر از رخدادها به‌قدری بود که به رسانه‌ها اعلام کرد برای وقت‌گذرانی با خانواده فعلاً از گلف خداحافظی می‌کند. وی در آوریل سال ۲۰۱۰ دوباره به میادین گلف بازگشت  گرچه  وودز در تورنمنت‌های  اوپن ایالات‌متحده توانست به رتبه‌های برتر دست یابد اما درمجموع حضورش بسیار ناامیدکننده بود. او پایین‌ترین امتیاز را در چهار دوره اخیر کسب کرد و همچنین پیروزی چشم‌گیری را هم‌کسب نکرد. واقعه دیگر اینکه وودز در آگوست  همان سال از همسرش نورد گران جدا شد.

ناکامی‌های تایگر وودز در سال 2011 در مسابقات گلف ادامه داشت. وی نتوانست در مسابقات رسمی PGA پیروز شود. بالاخره در سال 2012 او توانست به یک موفقیت دست یابد تا این دوران تمام شود. تایگر Arnold Palmer را برنده شد. پس از 30 ماه وی توانست طعم شیرین موفقیت دوباره احساس کند. وی در ژوئن همان سال هفتاد وچهارمین قهرمانی خود را در PGA کسب نماید. او نیکلاس را شکست داد و دومین برد برتر در این تورمنت را به دست آورد. تایگر در سال 2013 دوباره به مسابقات آرلوند پالمر دعوت شد. در این دوره هم برای هشتمین بار قهرمان شد. تایگر وودز برای مدت دو سال ونیم به خاطر بردهایش در رقابت‌های PGA رتبه نخست جهانی را کسب کرد؛ اما وی نتوانست مدال طلا را کسب کند. تایگر در همان سال پنج برد فوق‌العاده داشت که به وی کمک کرد تا همچنان در صدر باقی بماند. در عوض سال بعد فاجعه‌بار بود. وی به دلیل کمردرد شدید از شرکت در رقابت‌های PGA بازماند. وی تنها در 9 مسابقه این تورنمنت شرکت کرد. رقابت‌های وی تا سال 2015 ادامه داشت. وی در سال 2015 تنها در 11 رقابت حضور داشت. تایگر در سپتامبر فعالیت خود را تمام کرد تا برای یک عمل جراحی دیگر به بیمارستان برود. وی تمام فصل 2016 را از دست داد. تایگر وودز در سال 2017 به مدت 17 ماه در تورمنت PGA شرکت کرد. او تنها در این مسابقات بازی کرد.

تایگر وودز در ماه می  ۲۰۱۷  او به خاطر رفتار پرخطر در رانندگی و احتمال مصرف بیش‌ازحد دارو بازداشت شد. دوباره زندگی شخصی وی موردتوجه قرار گرفت. بعدها تایگر عنوان کرد این داروها زیر نظر متخصصین مصرف کرده است. او در ژانویه ۲۰۱۸ دوباره به رقابت‌های PGA بازگشت ولی این کل فصل را حضور داشت. وی اولین موفقیت خود که پیروی در این مسابقه بود را پس از ۵ سال  کسب کرد. در آوریل ۲۰۱۹ وودز  توانست در پس از ۱۴ سال پیروز شود. او دنیای گلف در متحیر کرد. او رکورد تازه‌ای را ثبت کرد. وی در ۴۳ سالگی به‌عنوان دومین گلف باز برتر و قدیمی پس از نیکلاس شناخته شد و موفق شد تا ژاکت سبز را برنده شود. تایگر وودز مدال آزادی را از رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ دریافت کرد.

تایگر وودز و ترامپ
دریافت مدال آزادی تایگر وودز از دونالد ترامپ

درنتیجه می‌توان گفت که تایگر وودز ستاره‌ی بی‌بدیلی در زمین کلف بود که شاید نمونه وی تا سال‌ها به وجود نیاید. تایگر وودز موفقیت‌های زیادی را کسب کرد. او به دلیل مشکلاتی که داشت بارها میادین معتبر جهانی را ترک کرد ولی دوباره به آن بازگشت. عناوین قهرمانی تورنمنت‌های PGA و مسترز ازجمله افتخارات این ورزشکار می‌باشد. موفق شو قصد داشت تا شما با زندگینامه حرفه‌ای تایگر وودز بیشتر آشنا کند.