گاهی ما در محل کار یا هر موقعیت اجتماعی به موفقیت لازم دست پیدا نمی‌کنیم. همیشه این سؤال را از خود می‌پرسیم که چرا من علی‌رغم داشتن توانایی و استعداد موفق نمی‌شوم. پاسخ این سؤال ضعف در مهارت‌های ارتباطی است. مهارت‌های ارتباطی رکن مهمی در روابط اجتماعی محسوب می‌شود. شما می‌توانید با NLP راه‌های بهبود این مهارت را آموزش ببینید. قدرت این مهارت را هرگز دست‌کم نگیرید. از طریق آشنایی با N.L.P می توانایی اثرگذاری بر ذهن دیگران در خود ایجاد کنید. این‌گونه راه‌های موفقیت برای شما بازخواهد شد. در این مقاله به بررسی مطالعاتی که درزمینه مهارت‌های ارتباطی صورت گرفته است، می‌پردازیم. در ادامه بیشتر در مورد معجزه مهارت‌های ارتباطی برای شما توضیح می‌دهیم.

تاثیر NLP بر بهبود مهارت های ارتباطی

مهارت ارتباطی nlp

برای اینکه تأثیر N.L.P بر بهبود مهارت‌های ارتباطی بهتر مشخص شود،موفق شو ماجرایی را برای شما از زبان یکی ازمدیران مطرح سامسونگ تعریف می کند. روزی پسر همسایه ما که در مدیرعامل یک شرکت بود و چالش های زیادی با پرسنل خود داشت. با من در مسیری هم‌صحبت شد. از او پرسیدم که اوضاع درس و دانشگاه چه طور است؟ او جواب داد کلاس‌هایی در مورد یک علم جدید به نام N.L.P در دانشگاه دایر است. به گزارش موفق شو  او فرد بسیار کنجکاوشد و از جورج بیشتر پرسید. جورج گفت در این کلاس‌ها یاد گرفتم که چگونه با اطرافیانم یک ارتباط مؤثر و خوب برقرار کنم. تازه متوجه شدم که داشتن مهارت‌های ارتباطی بالا چه قدر دارای اهمیت است. او گفت الان بعد از گذشت چند جلسه احساس می‌کنم که در حل کردن بسیاری از چالش‌های ارتباطی خود توانستم به موفقیت دست پیدا کنم. او گفت احساس می‌کنم بعد از آشنایی با N.L.P تحول بزرگی در زندگی من رخ‌داده است. در ادامه بیشتر به اهمیت مهارت‌های ارتباطی پرداخته می‌شود.

موفقیت در ازدواج و NLP

موفقیت در ازدواج و NLP

N.LP اصولاً علم شناخت ارتباطات و افراد است. اینکه شما بدانید که با یک فرد در موقعیت‌های گوناگون چگونه برخورد کنید در روابط مانند زناشویی از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از مطالعات بر روی کیفیت ارتباطات زوجین، دلیل اصلی طلاق و جدایی افراد از یکدیگر فقدان مهارت‌های ارتباطی است.

جان گاتمن یک پژوهشگر برجسته در دانشگاه واشنگتن است. او بیش از چهل سال در حوزه مهارت‌های ارتباطی و N.L.P مطالعه کرده است. وی می‌گوید کسانی که می‌توانند نقطه‌های حساس رابطه خود با همسرشان را پیدا کنند، موفقیت بیشتری در ازدواج خود کسب می‌کنند. شما از طریق N.L.P با راهکارهای کاربردی زیادی برای بهبود روابط اجتماعی خود آشنا می‌شوید.

دکتر گاتمن بر این اعتقاد است که چهار عامل موجب تخریب روابط بین فردی می‌شود. این چهار مورد جزو اصول مهارت‌های ارتباطی است. ما برحسب عادت در هنگام مواجهه با مشکلات از طرف مقابل خود انتقاد می‌کنیم و غالباً او را مقصر تمام اشتباه‌های موجود در رابطه می‌دانیم. این عامل ضربه‌ای مهلک به روابط شما با همسرتان خواهد زد.

آشنایی با اصول N.L.P از این اتفاق تا حد قابل‌توجهی جلوگیری می‌کند. تحقیر طرف مقابل و اجتناب از برقراری ارتباط در هنگام تعارض در زمره سمومی است که آسیب‌های جبران‌ناپذیر را در پی دارد. لذا به شما توصیه می‌کنیم در جهت بهبود مهارت‌های ارتباطی خود تلاش کنید.

مهارت های ارتباطی و درآمد بالاتر

طبق نظر انجمن ارتباطات اجتماعی برخورداری از مهارت‌های ارتباطی بالا یک برگ برنده در بازار فروش قرن بیست‌ویک محسوب می‌شود. ارتباط قوی با شبکه وسیعی از افراد به معنای توانایی تأثیرگذاری بر آن‌ها و فروش بالا است. مهارت‌های ارتباطی چندین برابر تبلیغات در کسب موفقیت تعیین‌کننده می‌باشد. آشنایی با N.L.P درصد موفقیت شما به‌ویژه در مکان‌هایی مانند بورس نسبت به رقبا به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

در طی مصاحبه‌ای که با 100 مدیر منابع انسانی صورت گرفت، معلوم شد آن‌ها بیشتر تمایل به استخدام افرادی با مهارت‌های ارتباطی بالا دارند. آن‌ها معتقدند چنین اشخاصی موجب افزایش بهره‌وری سازمان می‌شوند و همچنین سازمان چالش‌های کمتری را تجربه خواهد کرد. لذا مهارت اجتماعی بالا مساوی با شغل خوب و درآمد بالا است.

NLP و افزایش عزت نفس

NLP و افزایش عزت نفس

به‌تازگی مقاله ای در مورد ارتباط عزت‌نفس و مهارت‌های ارتباطی را بررسی کردیم که در مورد N.L.P اشاره‌ای کرده بود. دوست داشتیم نتایج آن را با شما به اشتراک بگذاریم. جالب است بدانید که مهارت‌های ارتباطی در افراد باشخصیت برون‌گرا بسیار بالاتر از افراد درون‌گرا است.

نتایج این مقاله نشان داد که افراد برون‌گرا تمایل بیشتری دارند در جهت خودباوری و عزت‌نفس تلاش کنند. همین ویژگی، آن‌ها را در جهت برقراری ارتباط با دیگران سوق می‌دهد. آن‌ها عاشق ارتباطات وسیع و عمیق هستند. به‌راحتی با اشخاص غریبه صمیمی می‌شوند. برون‌گراها می‌توانند با استفاده از فن‌های N.L.P مسیر کسب موفقیت را سریع‌تر طی کنند.

NLP و روابط خانوادگی

انجمن بین‌المللی ارتباطات شیکاگو بر اساس یک سری مطالعات متوجه شد که سلامت روان، کیفیت زندگی و روابط خانوادگی رابطه مستقیم با مهارت‌های ارتباطی دارد. این نکات را می‌توان در دوره‌های N.L.P آموزش دید و با تمرین در خود نهادینه کرد. یادتان باشد هیچ‌وقت برای تغییر دیر نیست. با به‌کارگیری نکاتی نظیر حمایت، خود افشایی، درک متقابل و توجه به نیازهای طرفین موفقیت بیشتری در روابط خانوادگی خود به دست آورید.

NLP و قدرت رهبری

مهارت ارتباطی nlp

یکی از اصول N.L.P تمرین بر وی قدرت صدا است. بیشتر ازآنچه تصور کنید صدای شما بر روی مخاطب تأثیر می‌گذارد. صدای شما معرف شخصیت و میزان تسلط بر موضوع موردبحث می‌باشد. این اصل N.L.P به شما قدرتی وصف‌ناشدنی در ایجاد ارتباطات بین فردی می‌دهد.

N.L.P مزایای زیادی برای افرادی که در ارتباط مستقیم با مردم هستند در بردارد. به‌عنوان‌مثال می‌توانید اعتمادبه‌نفس خود را در گفتار افزایش دهید. قدرت رهبری شما افزایش می‌یابد و همچنین موجب بهبود عملکرد شما در محیط شغلتان می‌شود. اهمیت مهارت‌های ارتباطی به‌قدری است که بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری موجود در نوجوانان و کودکان به خاطر نقص در این توانایی است. مشکلات تحصیلی، پریشانی رفتاری، افسردگی ، اضطراب، رفتارهای پرخطر جنسی همگی حاصل عدم توانایی این اشخاص در بیان نیازها است.

کاربرد مهارت‌های ارتباطی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. تمام مطالبی که گفته شد نشانگر این مسئله است که مهارت‌های ارتباطی نقش بسزایی در موفقیت در موقعیت‌های گوناگون دارد. یکی از روش‌های مؤثر برای تقویت این مهارت بهره‌گیری از N.LP. یا همان برنامه عصبی- شناختی است. با استفاده از N.L.P می‌توانید یاد بگیرید که هر موقعیتی چگونه برخورد کنید. راه‌حلی مناسب برای چالش‌ها پیدا کنید. این روش راه‌های برقراری ارتباط مؤثر را با دیگران آموزش می‌دهد. استفاده از این راهبردها موفقیت شمارا تضمین می‌کند.