پس از گذشت تقریبا یک دهه، تکنولوژی بلاک چین و رمزارزها هنوز هم به صورت کامل توسط جامعه جهانی پذیرفته نشده‌اند؛ اما می‌توان گفت که این دو تکنولوژی بدون شک عضو مهمی‌ از آینده ما خواهند بود و قسمت‌های مختلفی از زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار خواهند داد. بنابراین اگر قصد دارید یک قدم جلوتر از بقیه باشید و این تکنولوژی مدرن را زودتر درک کنید، خواندن کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم مفید خواهد بود.

نگهداری-دستنامه‌ای برای کیف پول بیت کوین (Hodling- A Bitcoin Wallet Handbook)

این کتاب تمام جنبه‌های مربوط به بیت کوین و تامین امنیت کیف پول‌های بیت کوینی را بررسی می‌کند. از میان سر فصل‌های جذاب این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقدمه‌ای بر کیف پول بیت کوینی
  • کلید خصوصی بیت کوین چیست؟
  • انواع مختلف کیف پول بیت کوین (کیف پول کاغذی، کیف پول سخت افزاری، کیف پول موبایل، کیف پول دسکتاپ، کیف پول اینترنتی)
  • ذخیره سرد در رمزارزها به چه معناست؟ (کیف پول‌های سرد و آفلاین)
  • کیف پول سخت افزاری بیت کوین چیست؟
  • کیف پول مغذی چیست و چگونه آن را ایجاد کنیم؟
  • کیف پول چند امضایی چیست؟
  • بهترین کیف پول‌های بیت کوین (سخت افزاری، موبایل و دسکتاپ)
  • خطرات امنیتی به هنگام استفاده از کیف پول‌های موبایل، دسکتاپ و اینترنتی
  • چه زمانی باید از کیف پول رمزارز موبایل استفاده کرد؟

انقلاب بلاک چین (Blockchain Revolution)

انقلاب بلاک چین (Blockchain Revolution)

این کتاب نشان می‌دهد که بلاک چین چگونه پول، کسب و کارها و جهان را تغییر خواهد داد. نویسندگان این کتاب یک پدر و پسر به نام‌های دان و الکس تپ‌اسکات هستند.

این کتاب پتانسیل استفاده از تکنولوژی بلاک چین در صنایع مختلف را بررسی می‌کند. البته تعدادی از این استفاده‌ها معادل غیر بلاک چینی ندارند و به همین دلیل ممکن است کمی ‌دور از ذهن به نظر برسند. با این وجود، «انقلاب بلاک چین» کتابی مناسب برای افراد تازه کار و کسانی که با تکنولوژی آشنایی کافی ندارند خواهد بود و خواندن آن به درک بهتر بلاک چین کمک فراوانی خواهد کرد.

استاندارد بیت کوین (Bitcoin Standard)

این کتاب تلاشی برای توضیح آسان بیت کوین و نشان دادن آن به عنوان جایگزینی برای سیستم بانکداری مرکزی محسوب می‌شود. نام کامل این کتاب نیز بیانگر همین موضوع است: استاندارد بیت کوین – جایگزینی نامتمرکز برای بانکداری متمرکز.

«استاندارد بیت کوین» از محبوبیت فراوانی برخوردار بوده و تعدادی از خوانندگان پیشنهاد استفاده آن در سیستم آموزشی مدارس را هم داده‌اند! در این کتاب تمامی موضوعات مربوط به بیت کوین به صورت کامل پوشش داده شده است.

کتاب عصر رمزارزی (The Age Of Cryptocurrency)

کتاب عصر رمزارزی (The Age Of Cryptocurrency)

یکی از بهترین کتاب‌های نوشته شده در مورد بیت کوین و رمزارز که افراد تازه کار بیشترین بهره را از آن خواهند برد. نویسندگان این کتاب سعی داشته‌اند با شفافیت کامل گذشته، حال و آینده احتمالی بیت کوین را بررسی کند. این آینده احتمالی سرنوشت رمزارزهایی که به دنبال بیت کوین پا به دنیای دیجیتال گذاشتند را هم مشخص خواهد کرد.

«عصر رمزارزی» مخاطبانش را قدم به قدم با کاربردهای گسترده بلاک چین و رمزارزها آشنا می‌کند. این کتاب به کسانی که قصد دارند بیت کوین و بلاک چین را با جزئیات بیشتر درک کنند توصیه می‌شود.

کسب و کار بلاک چینی (The Business Blockchain)

این کتاب کاربردهای بلاک چین در کسب کارهای مختلف را بررسی می‌کند و به صورت ویژه برای مدیرانی که به دنبال استفاده از تکنولوژی بلاک چین هستند مفید خواهد بود. نویسنده این کتاب، یعنی ویلیام موگایر خودش هم یک موسس است که به دلیل تحقیقات گسترده در زمینه بلاک چین شناخته می‌شود.

بر خلاف چند کتاب قبلی، خواندن کتاب «کسب و کار بلاک چینی» به افراد مبتدی پیشنهاد نمی‌شود. اما اگر به دنبال درک تاثیر تکنولوژی بلاک چین روی سرویس‌های مالی هستید و قصد توسعه پروژه در این زمینه را دارید، خواندن این کتاب برای شما ضروری است.

تکنولوژی‌های بیت کوین و دیگر رمزارزها (Bitcoin & Cryptocurrency Technologies)

تکنولوژی‌های بیت کوین و دیگر رمزارزها (Bitcoin & Cryptocurrency Technologies)

کتابی مناسب برای برنامه نویسان و افرادی که به خوبی با تکنولوژی‌های روز دنیا آشنایی دارند. نویسنده این کتاب یک داشمند امنیت رایانه‌ای به نام آندریاس ام. آنتونوپولس است که جایگاه ویژه‌ای در میان سخن گویان حوزه بیت کوین دارد.

اگر می‌خواهید جزئیات کامل اصلی‌ترین بخش‌های زیرساخت بیت کوین و المان‌های رمزنگاری به کار رفته در آن را به خوبی درک کنید، این کتاب انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

لطفا توجه داشته باشید که «تکنولوژی‌های بیت کوین و دیگر رمزارزها» مقدمه‌ای برای توضیح بیت کوین نیست و بیشتر فصل‌های کتاب در مورد برنامه نویسان و برنامه نویسی رمزارزی است. پیش از خواندن این کتاب باید دانش نسبی از زبان‌های برنامه نویسی پایتون (Python) و سی پلاس پلاس (C++) داشته باشید. اگر با چنین دانشی این کتاب را مطالعه کنید، بدون شک در پایان قادر خواهید بود تا توسعه رمزارز و بلاک چین مخصوص خودتان را آغاز کنید.

فراگیری تکنولوژی اتریوم (Mastering Ethereum)

کتابی جامع که تکنولوژی متن-باز اتریوم را برای توسعه دهندگان، علاقه‌مندان و مدیران سیستم‌های مختلف توضیح می‌دهد. نویسندگان این کتاب (گوین وود و آندریاس آنتونوپولس) نیز از فعالان محبوب حوزه بلاک چین محسوب می‌شوند. بنابراین اگر به تکنولوژی نوآور اتریوم که اولین بار مفهوم قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) و نرم افزارهای نامتمرکز (DApps) را معرفی کرد علاقمه‌مند هستید، خواندن این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.