بسیاری از کسب و کارها به صورت موقتی وارد دنیای بازاریابی در رسانه های اجتماعی می شوند. آنها می دانند که باید کاری را درباره سوشال مدیا انجام دهند اما دقیقا نمی دانند که باید چکار کنند. با این حال همه کسب و کارها نیاز دارند که درباره فعالیت در رسانه های اجتماعی استراتژی مناسبی را داشته باشند و حساب های مربوط به کسب و کار خود را به شکلی مناسب و سنجیده در پلتفرم های سوشال مدیا ایجاد نمایند.

اگر این کار را نکنید، این احتمال وجود دارد که از رقیبان خود عقب افتاده و عرصه را به آنها واگذار کنید. چرا که طبق آمار ارائه شده 71 درصد از مشتریان برندهای مختلف کسانی بوده اند که تجربه کاربری خوبی در خصوص خدمات ارائه شده در شبکه های اجتماعی داشته اند و آن برندها را به دیگران نیز توصیه می کنند. همچنین جالب است بدانید که 96 درصد از کسانی که درباره یک برند در دنیای آنلاین بحث می کنند، آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال نکرده اند.

تمامی این موارد باعث می شود که اهمیت رسانه های اجتماعی بیش از پیش مشخص شود. شما باید استراتژی بازاریابی خود در پلتفرم های شبکه های اجتماعی را در نظر گرفته و در این مسیر به درستی پیش بروید. در ادامه به 15 گام برای تدوین استراتژی بازاریابی برای کسب و کار خود در رسانه های اجتماعی خواهیم پرداخت.

15 گام برای تدوین استراتژی بازاریابی در رسانه های اجتماعی

  1. اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی مرتبط و واقع گرایانه ای را انتخاب کنید
  2. اصلی ترین معیارهای خود را مشخص نمایید
  3. تصمیم بگیرید که چه کسانی مخاطبین شما در رسانه های اجتماعی هستند
  4. مخاطبین خود در سوشال مدیا را درک کنید
  5. شبکه های اجتماعی مناسب را انتخاب کنید
  6. رفتار رقیبان خود در رسانه های اجتماعی را بررسی کنید
  7. نوع محتوایی که می خواهید به اشتراک بگذارید را مشخص نمایید
  8. حساب های خود را به درستی ایجاد نمایید
  9. بهترین زمان ها برای ارسال پست را مشخص نمایید
  10. محتوای مناسب برای اشتراک گذاری با دنبال کنندگان خود ایجاد نمایید
  11. کانال های خود در شبکه های اجتماعی را تبلیغ کنید
  12. با مخاطبین خود تعامل داشته باشید
  13. از تبلیغات پولی برای جذب مخاطبین بیشتر استفاده کنید
  14. از بازاریابی تاثیرگذار استفاده کنید
  15. نتایج خود را دنبال کرده و بررسی نمایید

در ادامه به توضیح هر یک از آنها به شکلی جامع و موثر خواهیم پرداخت.

  1. اهداف بازاریابی رسانه اجتماعی مرتبط و واقع گرایانه ای را انتخاب کنید

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی

یکی از مهم ترین مشکلاتی که کسب و کارهای مختلف فعال در رسانه های اجتماعی با آن رو به رو می شوند این است که آنها هرگز زمانی را به تعیین اهداف بازاریابی محتوا مرتبط و واقع بینانه اختصاص نداده اند. در واقع آنها می دانند که باید در رسانه های اجتماعی فعالیت داشته باشند اما هیچ ایده ای درباره جایی که در آن قرار گرفته اند ندارند.

البته اهداف بازاریابی شما در رسانه های اجتماعی باید با برنامه ریزی کلی کسب و کار شما در تناسب باشد. در حالت ایده آل، شما باید اهداف استراتژیک را درباره اینکه می خواهید کسب و کارتان به چه شکلی پیش برود تعیین نمایید. اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی شما باید تکیمل کننده اهداف تعیین شده برای کسب و کارتان باشند.

  • اطمینان حاصل کنید که اهدافتان هوشمندانه است

موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که شما تنها اهداف خود را ایجاد نمی کنید. شما در واقع در حال ساختن آنها هستید تا بتوانید از آنها برای طراحی بهترین استراتژی های رسانه های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده کنید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که اهدافی که انتخاب می کنید هوشمندانه (SMART) هستند:

  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • قابل دستیابی
  • مرتبط
  • دارای محدودیت زمانی

هر چقدر که معیارهای بالا در انتخاب اهداف بیشتر رعایت شوند، احتمال اینکه بتوانید به آنها دست پیدا کنید بیشتر خواهد بود. اما موضوع مهم تری که وجود دارد این است که شما بدانید که می توانید آنها را برآورده کنید.

در حالی که می خواهید خودتان را به چالش بکشید، لازم است که اهداف واقعی و قابل دستیابی تعیین کنید. شما ممکن است دوست داشته باشید 1 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام داشته باشید اما بعید است که این اتفاق طی یک سال آینده برای شما اتفاق بیافتند. حتی اگر عملکرد فوق العاده ای را نیز داشته باشید باز هم نمی تواند طی یکسال به آن دست پیدا کرد. اینجاست که شما باید برای خودتان محدودیت هایی را قرار دهید. سعی نکنید در تمامی شبکه های اجتماعی موفق باشید. چرا که تععداد آنها زیاد است و منابعی که در اختیار شما قرار دارد محدود است. شما تنها نیاز دارید که در یک شبکه اجتماعی عملکرد خوبی را داشته باشید و روی همان زمان بگذارید.

  • اهداف خودتان در رسانه های اجتماعی را متناسب با اهداف کسب و کار خود تعیین کنید

اهداف شما باید در راستای اهداف کلی کسب و کارتان بوده و در واقع تکمیل کننده آنها باشد. با این حال شما می توانید یکسری اهداف معمول از فعالیت در رسانه های اجتماعی را نیز در نظر بگیرید:

  • افزایش آگاهی نسبت به نام تجاری خود
  • رسیدن به فروش بیشتر
  • بهبود ROI
  • هدایت افراد به سمت خرید حضوری از فروشگاهه شما
  • افزایش تعداد طرفداران خود
  1.  اصلی ترین معیارهای خود را مشخص نمایید

خیلی از کسب و کارها هستند که اقدام به داشتن فعالیت در رسانه های اجتماعی می کنند و زمان و منابع خود را در آنجا صرف می کنند. بدون اینکه هیچ وقت مشخص شود که آیا اقدامات آنها در این پلتفرم ها به موفقیت منجر شده است یا نه. متاسفانه تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی می تواند کار سختی باشد چرا که همه کسب و کارها به یک شکل نیستند.

معیارهای شما در سوشال مدیا باید با اهدافی که برای خودتان تعیین کرده ایت در تناسب باشد. هیچ وقت خودتان را معیارهای قابل اندازه گیری و در دسترس مثل تعداد دنبال کنندگان محدود نکنید. چرا که خیلی از این دنبال کنندگان تقلبی هستند و نمی توانند معیار مناسب و دقیقی برای تعیین نوع عملکرد شما بشمار بروند. در حالت ایده آل، شما باید اهداف بازاریابی سطح بالایی را برای خود تعیین کنید و بررسی کنید که آیا معیارهایتان پاسخی که انتظار داشته اید را ارائه داده اند یا نه.

به عنوان مثال اگر هدف شما افزایش آگاهی نسبت به نام تجاریتان است، پس Post Reach می تواند ک معیار مناسب برای شما به شمار برود. چرا که به کمک آن می توانید بفهمید که محتوای شما تا چه اندازه در کانال های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. اگر هم هدف شما افزایش فروش است، پس باید به تعداد کلیک ها توجه کنید. باید ببنید که کلیک های افراد به سمت خرید از شما هدایت شده اند یا نه. اگر هم تمایل دارید میزان تعامل افراد را بررسی نمایید، واکنش افراد به پست های شما می تواند معیار مناسبی باشد.

  1. تصمیم بگیرید که چه کسانی مخاطبین شما در رسانه های اجتماعی هستند

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که شرکت ها در رسانه های اجتماعی مرتکب می شوند این است که فکر می کند هر دنبال کننده ای می تواند برای آنها مفید واقع شود. اینکه شما هر فردی را به عنوان دنبال کننده خود داشته باشید هیچ ارزشی را برایتان نخواهد داشت. بهتر است افرادی شما را دنبال کنند که به محتوایی که به اشتراک می گذارید علاقه مند باشند.

این موضوع در واقع بزرگ ترین مشکلی است که خرید دنبال کنندگان تقلبی خواهد داشت. چرا که آنها هیچ وقت به مشتریان شما تبدیل نخواهند شد و حتی خیلی از آنها اصلا انسان واقعی نیستند. به اهدافی که در مرحله 1 تعیین کردهه اید نگاهی بندازید. داشتن دنبال کنندگان غیرمرتبط در رسانه های اجتماعی نمی تواند هیچ کمکی به شما کرده و تنها زمان و انرژی شما را تلف می کنند. پس سعی کنید با توجه به محصول یا خدمتی که ارائه می دهید، مخاطبین هدف خود را شناسایی و در راستای جلب نظر همان افراد تلاش کنید. به عنوان مثال اگر شما محصولی که مرتبط با یک منطقه جغرافیایی خاص است را به فروش می رسانید، پس داشتن دنبال کننده از کشورهای دیگر نمی تواند برای شما مناسب باشد.

  1. مخاطبین خود در رسانه های اجتماعی را درک کنید

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی

همه مخاطبین شما در رسانه های اجتماعی یکسان نیستند. افراد مختلف به شکل های متفاوت از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. اگر شما می خواهید به اهداف خود دست پیدا کنید، نیاز دارید که از شبکه های اجتماعی به عنونا مخاطب هدف خود استفاده کنید. به همین شکل اگر قصد دارید از بازاریابی تاثیرگذار استفاده کنید، نیاز دارید که اطمینان حاصل کنید که از افرادی استفاده می کنید که بیشترین مطابقت را با اهداف کسب و کار شما دارند.

به عنوان مثال اگر شما به دنبال جلب نظر افراد جوان هستید، می توانید از برنامه هایی مثب اینستاگرام استفاده کنید. اما اگر مخاطب هدف شما افراد بین 25 تا 34 سال است، فیسبوک می تواند محیط مناسب تری برای شما باشد. پس به اهدافی که برای بازاریابی رسانه های اجتماعی خود تعیین کرده اید، نگاهی بیندازید و ببینید که کدام یک از پلتفرمم های موجود بهتر می تواند شما را به آن اهداف نزدیک کند. برای اینکه بتوانید این موضوع را درک کنید، باید شناخت کافی از مشتریان هدف خود داشته باشید. اگر تاکنون برای تهیه پروفایل برای مشتریان خود اقدام نکرده اید همین الان این کار را انجام دهید. مشتریان شما چه شکلی هستند و به شکلی وقت خود را در اینترنت سپری می کنند؟ هر چقدر که  شناخت بهتری از آنها پیدا کنید، بهتر می توانید آنها را هدف قرار دهید.

  1. شبکه های اجتماعی مناسب را انتخاب کنید

برخی از افراد نگران این هستند که چگونه زمان و انرژی لازم برای فعالیت در رسانه های اجتماعی مختلف را پیدا کنند. در بیشتر موارد، شما نیازی به آنها ندارید. شما تنها باید یک شبکه اجتماعی مناسب را پیدا کرده و در همان فعالیت کنید. در واقع شما باید بفهمید که مخاطبین هدف شما در کدام رسانه اجتماعی زمان خود را سپری می کنند.

به همین دلیل شاید بهتر باشد قبل از شروع کار کمی در این باره تحقیق کنید. وقتی که مشتریان خود را بشناسید، دیگر فعالیت در رسانه های اجتماعی کار سختی است. اگر تاکنون متوجه این موضوع نشده اید، می توانید از آنها نظرسنجی کرده و شبکه اجتماعی مورد نظر آنها را شناسایی نمایید. سپس از شبکه اجتماعی مورد نظر آنها کار خود را آغاز کرده و به مرور دامنه فعالیت های خود را گسترش دهید. اما به طور کلی به بیشتر 3 تا 5 شبکه اجتماعی نیازی نخواهید داشت.

  • در شبکه های اجتماعی بدون مخاطب وقت خود را تلف نکنید

اگر بخش قابل توجهی از مخاطبین شما وقت خود را در یک شبکه اجتماعی می گذرانند، شما هم باید دقیقا در همان جا حضور داشته باشید. اگر هم در رسانه ای حضور فعال ندارند، پس وقت خود را در آنجا تلف نکنید. موضوع دیگری که می تواند به شما در زمینه مدیریت زمان کمک کند، امکان قرار دادن پست به صورت زمان بندی شده است. شما با استفاده از یک رسانه دارای مخاطب می توانید به هدف خود دست پیدا کنید و نیازی نیست با فعالیت در چند رسانه وقت خود را تلف کنید.

  1. رفتار رقیبان خود در رسانه های اجتماعی را بررسی کنید

به طور قطع شما در حوزه فعالیت خود رقیبانی را دارید که از یک استراتژی در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. شما باید بدانید که آنها چه کارهایی را انجام می دهند و روی چه مواردی تمرکز دارند. مخاطبین هدف آنها چه کسانی هستند؟ آنها از چه کلمات کلیدی در مسیر بازاریابی خود استفاده می کنند؟

شما می توانید با تجزیه و تحلیل رقبای خود نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی نمایید. این امر به شما کمک می کند تا بفهمید که مشتریان بالقوه شما چه انتظاراتی را از شما دارند. همچنین ممکن است بتوانید نقاط ضعف آنها را شناسایی و از این ضعف ها به نفع بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. مثلا ممکن است رقیب شما در فیسبوک عملکرد خوبی را داشته باشد، اما اینستاگرام را رها کرده باشد. بدین ترتیب شما می توانید روی شبکه اجتماعی اینستاگرام کار کنید و مخاطبین این حوزه را جذب کنید.

  1. نوع محتوایی که می خواهید به اشتراک بگذارید را مشخص نمایید

مطمئنا برای اینکه بتوانید در رسانه های اجتماعی عملکرد خوبی را داشته باشید، باید روی کیفیت محتواهایی که به اشتراک می گذارید دقت کافی را داشته باشید. یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که کسب و کارهای مختلف دارند این است که بیش از اندازه مطالب تبلیغاتی را به اشتراک می گذارند. به خاطر داشته باشید که رسانه های اجتماعی به گونه ای طراحی شده اند که اجتماعی باشند. آنها به هیچ عنوان قرار نیست به محیطی برای تبلیغات و بازاری برای فروش محصولات شما تبدیل شوند.

بنابراین شما نیاز دارید که درباره محتوایی که در شبکه های اجتماعی می گذارید تعادل را رعایت کنید. محتوا شما باید براساس یک استراتژی محتوا و آموزنده و سرگرم کننده بوده و درصد کمی تبلیغات نیز به آن اضافه شده باشد. همچنین بهتر است که شما نیز محتوا افراد دیگر را لایک کرده و به اشتراک بگذارید.

این موضوع مهم ترین دلیلی است که می توان برای موفقیت یک فرد تاثیرگذار در نظر گرفت. آنها مخاطبین خود را به خوبی می شناسند و محتوای خود را مطابق خواسته آنها تهیه کرده و به اشتراک می گذارند. شما نیز به عنوان یک نام تجاری باید به همین شکل عمل کنید. اگر شما اهداف خود را شناسایی کرده و می دانید که چه چیزهایی برای رقیبان شما جواب داده است و چه چیزهایی نه، الان می توانید بهترین محتوا ممکن را تولید نمایید.

  • درباره آنچه که تولید می کنید واقع بین باشید

شما نیاز دارید هرگونه محدودیتی که در هنگام ایجاد محتوا با آن رو به رو می شوید را شناسایی نمایید. به عنوان مثال ممکن است شما یک صفحه بسیار خوب را در اینستاگرام دارید اما تجهیزات، نفرات، دانش یا زمان لازم برای ایجاد ویدیوهای با کیفیت ندارید. شما باید محتواهایی که در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک می گذارید را به بهترین نحوه ممکن تولید کرده و از بهترین تجهیزات برای تولید آن استفاده کنید تا بتوانید رضایت کاربران خود را جلب نمایید.

  • سلیقه خود را با سلیقه مخاطبین خود یکی نکنید

شانسی که شما می توانید داشته باشید این است که خودتان یا شخصی که حساب های شما در رسانه های اجتماعی را مدیریت می کند یک حساب شخصی مجزا نیز برای خود داشته باشد. شما باید میان این دو دسته تفاوت قائل شوید. اینکه شما تمایل دارید که یک پست مشخص را در صفحه شخصی خود منتشر کنید به این معنا نیست که می توانید آن را در حساب کسب و کار خود قرار دهید. در یک حساب کاری شما باید تنها به سلیقه مخاطبین هدف خود فکر کنید. شما باید پست هایی را بسازید که باعث خوشحالی، سرگرمی و آموزش مخاطبین هدف شما شوند.

  1. حساب های خود را به درستی ایجاد نمایید

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی

اینکه حساب های خود را به درستی ایجاد و تنظیم کنید امری بسیار مهم است. حساب شما در رسانه های اجتماعی باید از نظر بصری بسیار مناسب بوده و در آن از رنگ ها، آرم ها و گرافیک های مناسب برای شبکه های اجتاعی استفاده شود.

زمان گذاشته و روی بیوگرافی و پروفایل خود کار کنید. اطمینان حاصل کنید که به مکان های مرتبط لینک داده و حساب خود را به شکلی درست مدیریت نمایید. همچنین بررسی کنید که عکس های مناسب برای پروفایل و بیوگرافی خود انتخاب کنید. عکس های شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. مخاطبین هدف خود را در هنگام ایجاد حساب خود در رسانه های اجتماعی را در نظر داشته باشید و ببینید که آنها به چه سبک پروفایل هایی علاقه مند هستند.

  1. بهترین زمان ها برای ارسال پست را مشخص نمایید

شما ممکن است تاکنون پست های خود را در شبکه های اجتماعی به صورت دستی تهیه نمایید که این کار زمان بر بوده و کارایی مناسبی ندارد. بیشتر شبکه های اجتماعی در حال حاضر از یکسری الگوریتم استفاده می کنند که به کمک آنها می توانند نتایجی را به به اشتراک می گذارند را فیلتر کنند. این امر بدین معنا است که اگر شما در زمانی متفاوت از زمان آنلاین بودن مخاطبین خود پستی را قرار دهید، ممکن است آنها هیچ وقت پست شما را نبینند.

در حالت ایده آل می توانید از ابزارهایی که برای قرار دادن پست به صورت زمانبندی ایجاد شده اند، استفاده نمایید. با استفاده از این برنامه ها شما این امکان را دارید که پست های خود را زمانبندی کرده و در یک زمان مشخص انتشار دهید.

  1. محتوای مناسب برای اشتراک گذاری با دنبال کنندگان خود ایجاد نمایید

شما باید در هنگام تولید یک محتوای مناسب چهار سوال زیر را از خودتان بپرسید:

  • تعداد کاراکترهای بهینه برای نوشتن محتوا در رسانه های اجتماعی مختلف چقدر است؟
  • در هر رسانه از چه تعداد هشتگ می توان استفاده کرد؟
  • آیا استفاده از ایموجی در پیام های رسانه های اجتماعی مختلف امری مناسب است؟
  • بهترین نوع محتوا برای هر شبکه اجتماعی کدام است؟

اهمیت تصویر و فیلم را فراموش نکنید. محتوای بصری 40 برابر بیشتر از سایر محتواها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. به عنوان مثال اینستاگرام طی چند سال گذشته به سرعت رشد کرده است و دلیل ان نیز استفاده از محتوای بصری بوده است.

  • محتوای خود را برایر رسانه های اجتماعی مختلف بهینه کنید

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که همه شبکه های اجتماعی یکسان نیستند. در حالت ایده آل شما باید برای هر رسانه اجتماعی محتوای مناسب همان را ایجاد کنید.

  • توییتر

توییتر دارای یکسری محدودیت است. شما نمی توانید بیش از 280 کاراکتر را در یک توییت قرار دهید. بنابراین پیام شما باید کوتاه و قابل توجه باشد. شما می توانید میان توییت ها و هشتگ هایی که قرار می دهید لینک دهید. همچنین توییت هایی که با تصویر هستند عملکرد به مراتب بهتری را نسبت به نمونه های بدون تصویر دارند.

  • فیسبوک

پست های فیسبوک می توانند از توییت ها طولانی تر باشند اما بهتر است آنها را خیلی طولانی نکنید. در فیسبوک قرار دادن دیدگاه های شخصی همیشه ایده خوبی به شمار می رود. استفاده از ویدیوهای کوتاه در فیسبوک می تواند انتخاب خوبی باشد. به پست های خود عکس و ویدیو مرتبط با موضوع اضافه کنید و از لینک سازی برای عملکرد بهتر آن بهره ببرید.

  • اینستاگرام

ایسنتاگرام در واقع یک شبکه رجتماعی مبتنی بر تصویر است. بنابراین شما نیاز دارید که تصاویری جذاب و مرتبط و ویدیوهایی کوتاه و جالب را به اشتراک بگذارید. شما می توانید از تصاویر و ویدیو برای ایجاد استوری استفاده کنید که این مزیت را دارد که در فید بالای صفحات اینستاگرام افراد قرار گرفته و احتمال اینکه در میان پست های دیگر گم شوید را کاهش دهید.

  • پینترست

پینترست نیز یک رسانه تصویر محور است. در واقع افراد تصاویر را روی بردهای موجود پین می کنند. بنابراین نیاز دارید که روی محتوای پینترست درباره یک تصویر پین شدهه تمرکز کنید. پینترست می تواند برای نمایش محصولات خلاقانه بسیار مناسب باشد به ویژه اگر مخاطبین شما خانم باشند.

  • لینکدین

لینکدین یک شبکه حرفه ای است. بنابراین شما نیاز دارید که اطمینان حاصل کنید که تمامی پست هایی که به اشتراک می گذارید برای این نوع از افراد مناسب می باشد. افراد معمولا به منظور پیشرفت در حوزه کاری خود محتواهای لینکدین را مطالعه می کنند.

  1. کانال های خود در شبکه های اجتماعی را تبلیغ کنید

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی

اگرچه محتوای خوب می تواند به تبلیغ کسب و کار شما کمک کند، اما باز هم می توانید از آن برای جلب نظر مخاطبین خود استفاده کنید. افراد باید بتوانند شما را پیدا کنند تا بتوانند در ادامه  دنبالتان کنند. شما می توانید کانال های خود را به روش های مختلف تبلیغ کنید.

استفاده از دکمه در قسمت های مختلف وب سایت مثل صفحه اصلی، پاورقی و … می تواند بسیار کمک کننده باشد. به عنوان مثال اگر یک لیست ایمیل دارید، می توانید برای آنها آدرس شبکه های اجتماعی خود را ارسال نمایید. برای اینکار می توانید در قسمت پاورقی ایمیل های خود دکمه کانال های اجتماعی خود را قرار دهید.

همچنین می توانید رسانه های اجتماعی خود را به صورت آفلاین تبلیغ کنید. برای اینکار باید از روش های تبلیغات قدیمی استفاده کنید. شما حتی می توانید تبلیغات خود را در کانال های اجتماعی محبوب و با مخاطبین هدف بالا قرار دهید تا بتوانید تعداد مخاطبین خود را افزایش دهید.

  1. با مخاطبین خود تعامل داشته باشید

افراد تنها برای خواندن یا تماشای مطالب به شبکه های اجتماعی مراجعه نمی کنند. آنها برای تعامل با افراد دیگر و اجتماعی بودن به اینترنت می روند. کسب و کارهای موفق تنها مخاطبین را جذب نمی کنند، بلکه آنها را درگیر نیز می کنند.

به همین دلیل است که شما نباید در همه شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید. مگر اینکه یک بازار هدف متنوع و یک تیم قوی برای کار در آنها داشته باشید. با تمرکز دقیق روی شبکه های اجتماعی بازار هدف خود می توانید از منابع موجود به شکلی موثر استفاده کنید. برخی از شرکت ها ایجاد هشتگ های سفارشی را بسیار مناسب می دانند. از دید آنها این کار نه تنها افراد را به بحث و تبادل نظر تشویق می کند بلکه جستجو تصاویر مربوط به کسب و کار شما را نیز آسان تر می کند. در حالت ایده آل، شما باید به تمامی منشن هایی که درباره کسب و کارتان می شود پاسخ دهید و نشا دهید که مشتری اولویت اول شما است.

  1. از تبلیغات پولی برای جذب مخاطبین بیشتر استفاده کنید

اکثر شبکه های اجتماعی به شما این امکان را به شما می دهند تا از تبلیغات پولی استفاده کنید. اکثر آنها شما را قادر می سازند تا روی جمعیت مورد نظر خود تبلیغات هدفمند داشته باشید. تبلیغات پولی به شما این شانس را می دهد تا به مخاطبین هدف خود که به آنها دسترسی نداشته اید، دسترسی پیدا کنید. شما می توانید از تبلیغات برای معرفی برند خود استفاده کرده یا تصویر، ویدیو یا حتی محصولات خود را تبلیغ کنید.

  1. از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

ما به خوبی از مزایای کار با اینفلوئنسرها و مشارکت در اینفلوئنسر مارکتینگ آگاه هستیم. اگر بتوانید افراد تاثیرگذار مناسبی را انتخاب کنید، این شانس را خواهید داشت که به مخاطبین هدف بیشتری دست پیدا کنید. مخاطبینی که به کسب و کار شما علاقه مند بوده و محصولات شما را خریداری می کنند.

افراد تاثیرگذار در زمینه بازاریابی در رسانه های اجتماعی حرفه ای هستند و علاوه برآن دارای دنبال کنندگان زیادی هستند و می توانند در این زمینه به شما کمک بسزایی کنند. اگر شما بتوانید فردی را پیدا کنید که مخاطبین هدف شما را به عنوان دنبال کننده دارند، می توانید خیلی راحت به آنها رسیده و توجهشان را جلب کنید.

  1. نتایج خود را دنبال کرده و بررسی نمایید

هر چقدر هم که برای شبکه های اجتماعی خود تلاش کنید، باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که همه چیز آنگونه که انتظار داشته اید پیش برود. در واقع اگر نتایج خود را دنبال نکنید، هرگز نمی توانید به موفقیت در خصوص کمپین های رسانه های اجتماعی خود دست پیدا کنید.

شما باید این فرآیند را با تعیین اههداف شرع کرده و سپس اصلی ترین معیارهای خود را تعیین نمایید. بنابراین، شما می توانید پیشرفت خود را دنبال کرده و ببینید تا چه اندازه در اینن مسیر موفق بوده اید. به عنوان مثال بخش Influencers می تواند به تحلیل نتایج به دست آمده کمک کند. برای هر رسانه یک برنامه یا ابزار تحلیلی وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود از آنها استفاده نمایید. این کار سبب می شود تا بتوانید نقاطط قوت و ضعف فعالیت های خود را شناسایی کرده و عملکرد خود را بهبود ببخشید.