بیشتر اوقات، مردم از انسان های موفق درباره دلایل پیشرفت و موفقیت خود را سوال می کنند. پاسخ، واضح است. آن‌ها استراتژی هایی را برای حل پازل زندگی شان دارند و سعی می کنند این استراتژی ها و راهکارها را به عادت تبدیل و در نهایت به فرهنگ افراد خانواده و جامعه تبدیل کنند. قبل از مطرح کردن 5 استراتژی برتر رسیدن به موفقیت، ابتدا اجازه دهید مقدمه ای در مورد اولین استراتژی ارائه دهیم تا در آینده بتوانید از این مقاله و مطالب مهم دیگری که می خوانید بهتر بهره مند شوید.

فرض کنید شما امروز یک کتاب جذاب و مفید را خواندید و خیلی از آن خوشتان آمد. یک سال بعد، با همان کتاب روبرو خواهید شد. در وهله اول، اصلا نمی‌توانید مطالبی که دوست داشتید و از آن کتاب یاد گرفتید را به یاد آورید. حتی بدتر از آن، شما نمی‌توانید موضوع کتاب را به خاطر آورید. علت این امر این است که شما مطالب خوانده شده را از حافظه کوتاه‌مدت به حافظه بلندمدت منتقل نکرده و از این حافظه به عادت خود تبدیل نکردید. اگر دوست ندارید ایده های جذابی که می خوانید باعث موفقیت و تغییرات شگفت انگیز در زندگی شما شوند، پس اصلا چرا  آن‌ها را می خوانید؟

استراتژی های رسیدن به موفقیت

بنابراین، از نگاه موفق شو برای رسیدن به موفقیت از طریق برترین استراتژی ها، اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که با تکرار کردن، صحبت کردن و استفاده از آن استراتژی، عمدا از حافظه کوتاه‌مدت به حافظه بلندمدت بروید و آنقدر این کار را تکرار کنید تا به عادت تبدیل شود؛ و چه خوب می‌شود اگر بتوانید استراتژی ها و راهکارهای موفقیت خود را به فرهنگ خانواده و یا محیط کار و جامعه خود نیز منتقل کنید؛ اما این تنها راه استراتژیک و رسیدن به موفقیت، برای خود و اطرافیان تان نیست. موارد زیر 4 نمونه دیگر از برترین استراتژی های موفقیت می باشد:

1. ارتباط با انسان های موفق و قدرتمند

این مرد همه را می شناسد، همه! چون او آنقدر موفق و دوست داشتنی است که باعث می‌شود شما در دلتان با خود بگویید، “چگونه یک فرد می تواند اینقدر موفق باشد؟” این اولین چیزی است که بعد از روبرو شدن با انسانهای قدرتمند به زبان خواهید آورد. الگو گرفتن از انسانهای قوی و موفق، یکی دیگر از برترین استراتژی های رسیدن به  موفقیت می باشد.

2. سلامتی

سلامتی برای موفقیت

یکی دیگر از استراتژی های موفقیت، رعایت بهداشت و سلامت جسمی بدن خود است. این استراتژی، می تواند شامل مواردی مانند مصرف مکمل ها، یک تمرین ورزشی وکششی، یک نوشیدنی سالم و یا خوردن یک غذای مقوی باشد. حتی، شما برای حفظ سلامتی روحی و جسمی خود می‌توانید به دعا و مراقبه نیز بپردازید. موفق شو، به شما برای رسیدن به موفقیت، همه موارد بالا را توصیه می کند.

3. برنامه ریزی

برنامه ریزی برای موفقیت

یادتان باشد، برای تعیین اهداف بلندمدت خود، باید ابتدا اهداف ماهانه، هفتگی و روزانه خود را تعیین کنید و به آن‌ها وفادار باشید. به ذهن خود اجازه دهید چیزهایی را که برای شما مهم هستند، جذب کند تا اهداف شما به واقعیت تبدیل شوند. برخی از افراد هیچ موقع هدفی برای خود تعیین نمی کنند و بعضی افراد دیگر، هدف هایی را تعیین می کنند ولی فقط در ذهن خود آن‌ها را یادگاری نگه می دارند. اگر اهداف خود را یادداشت کنید، آن‌ها را تجسم کنید و با انرژی مثبت درباره آن‌ها گفت و گو کنید، دیر یا زود به همه آن‌ها دست خواهید یافت. به خود ایمان داشته باشید.

4. قدردانی

تا به حال برایتان پیش آمده هنگام تشکر از شخصی، به شما بگوید: لطفا از من قدردانی نکن!

به احتمال خیلی زیاد پاسخ منفی است. بله از نظر روانشناسی، یکی دیگر از استراتژی های رسیدن به موفقیت، پیدا کردن راه های مختلف برای قدردانی و خوشحال کردن مردم است. می‌توانید تقدیرنامه ها و یا یادداشت های تشکرآمیزی در محل زندگی و کار خود داشته باشید و آن‌ها را هر چند مدت یک بار به همسر، فرزندان و کلا اطرافیان خود بدهید. شما می‌توانید برای انجام این استراتژی، از ارسال پیام و ایمیل نیز استفاده کنید.

و سخن آخر…

شک نکنید رعایت این استراتژی‌ها می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در زندگی شما داشته باشد. البته شما می‌توانید در کسب‌وکار و زندگی شخصی خود روش‌های خلاقانه و مختلفی را برای رسیدن به موفقیت، کشف و اعمال کنید. به خاطر داشته باشید، روش استراتژیک با آگاهی (تجربه حسی) شروع می‌شود، از حافظه کوتاه‌مدت به حافظه بلندمدت منتقل و سپس به عادت تبدیل می‌شود، بنابراین، اگر واقعاً آن‌ها را به‌صورت مداوم و درست انجام دهید، در نهایت به فرهنگ مثبتی در جامعه تبدیل خواهد شد.