با وجود محتوای متنی زیاد موجود، چگونه یک برند محتوایی را تولید و توزیع می کند که برای خودش و مخاطبانش مفید باشد؟ برای پاسخ به این سؤال، من و تیمم برای یافتن مثال هایی از بازاریابی جذاب با محتوا رسانه هایی مانند لینکداین و HARO را بررسی کردیم. به من اجازه دهید نکات برجسته این شش روش برای ایجاد مارکتینگ موفق مبتنی بر محتوا و بر اساس داستان های واقعی از کسب و کارها را با شما به اشتراک بگذارم. هر یک از این روش ها نشان می دهد که چگونه می توان از بازاریابی محتوا برای جذب مخاطبان و تبدیل آنها به خریداران کالا و خدمات استفاده کرد.

روش اول: تحقیق

مطالعه موردی: روندهای خلاق Shutterstock

بازاریابی محتوایی Shutterstock

Shutterstock عکس ها، نمودارها، تصاویر، فیلم ها و موسیقی دارای مجوز با کیفیت بالا را برای مشاغل، آژانس های بازاریابی و سازمان های رسانه ای در سراسر جهان فراهم می کند.

اکنون در هشتمین سال فعالیت خود، گزارش خلاق روندهای استفاده از اطلاعات و جستجوهای مشتری هایش طی سال گذشته را منتشر کرده است.

این گزارش روندهایی را ارائه می دهد که بر جهت گیری خلاقانه و زیبایی شناسی طراحی در تصاویر، فیلم ها و موسیقی تأثیر می گذارد. این یک محتوای واحد برای دو مخاطب اصلی Shutterstock است – مشاغلی که برای استفاده تصاویر را خریداری می کنند و هنرمندان تجسمی که کارشان را برای فروش ارائه می دهند. این یک مثال عالی برای استفاده از داده های تحقیقاتی و متعلق به تولید محتوای بسیار ارزشمند توسط اعضای جامعه و مشتریان برند است.

کریستینا پائلو، مدیر ارشد ارتباطات Shutterstock، جزئیات پاسخ به این مساله را ارایه می دهد. در ابتدای راه اندازی کسب و کار، اینفوگرافیک به 20 زبان منتشر شد و در دو هفته اول بیش از 170 مقاله و عنوان در وب به دست آورد. این مقالات برای مخاطبان خلاق، تجاری و بازاریابی از جمله Adweek ، Campaign ، Vogue استرالیا ، طراحی جنگل ، رنگ ها را دنبال کن و W&V محتوای خلاق تامین کردند. بسیاری از مقاله ها همچنین شامل تفسیر اعضای تیم خلاق ارشد Shutterstock بودند که روی این پروژه کار می کردند.

از جمله نتایج دیگر:

بیش از 160،000 بازدید از صفحه و 146،000 بازدیدکننده منحصر به فرد در دو هفته اول انتشار اینفوگرافیک 2019 (این تعداد تا به امروز تقریبا دو برابر شده است.)

میزان باز کردن ایمیل تبلیغاتی توسط کاربران 22٪ برای تبلیغ این اینفوگرافیک بود، که منجر به نتایج مستقیم درآمد نیز شد.

از داده هایی که در دسترس شماست استفاده کنید. از انتشار اطلاعات اختصاصی هراسی نداشته باشید به خصوص اگر این اطلاعات بینش خاصی را برای مخاطبان شما فراهم می کند.

روش دوم: گزارش وضعیت کنونی صنعت

مطالعه موردی: Coding Sans

بازاریابی محتوا برند Coding Sans

Coding Sans یک آژانس توسعه نرم افزار کوچک برنامه های تلفن همراه وب و متقابل را ایجاد می کند. این شرکت می خواست روشی برای ایجاد اعتماد آنلاین و در عین حال تعامل با کیفیت ایجاد کند. هدف تولید محتوای عالی، بدست آوردن بک لینک های با کیفیت و در نتیجه افزایش ترافیک ارگانیک و تعداد مشتری آنلاین بیشتر است.

تیم Coding Sans راهی را برای پاسخ به نیاز مخاطبان شان برای کسب اطلاعات جدید و به دست آوردن بک لینک های با کیفیت می شناختند و آن تولید محتوای با کیفیت بود. در سال 2017، شروع به انتشار گزارش وضعیت کلی توسعه نرم افزار در این صنعت  کرد. این گزارش که اکنون سالانه است و نتیجه یک بررسی صنعت است، روند و اطلاعات مربوط به توسعه نرم افزار را مورد بررسی قرار می دهد و چالش های اصلی که رهبران فناوری با آن روبرو هستند را بیان می کند. این گزارش ضمن اینکه برای مخاطبان هدف بسیار ارزشمند است، برای ایجاد پیوندها و اشتراک ها در دیگر وب سایت ها نیز به میزان بالایی جذاب است.

چنین گزارشی یک گام بزرگ است. Tamas Torok ، رئیس بازاریابی Coding Sans توضیح می دهد که این پروژه در مدت زمان کمی بیش از شش هفته 260 ساعت کار برده است. اما این تلاش به خوبی پاداش خودش را گرفته است. سال اولی که گزارش (2017) منتشر شد، ترافیک به سایت Coding Sans دو برابر شد و این تعداد همچنان حفظ شده است.

از جمله نتایج گزارش سال 2019:

26،700 بازدید

600 تا 700 دانلود در هفته اول

بیش از 5000 دانلود در هفته های بعد

291 بک لینک با کیفیت

تخمین زده می شود که بیش از 300 هزار دلار درآمد از پروژه های جدید ناشی از تأثیر مثبت غیرمستقیم این گزارش است.

نکته:  زمان خود را در ایجاد محتوایی که به مخاطب شما ارزشی عرضه می کند، سرمایه گذاری کنید.

روش سوم: لید جنریشن

مطالعه موردی: بازی سازی Colgate Palmolive

Colgate-Palmolive که یک کالای جهانی و از جمله کالاهای مصرفی است، می خواست آگاهی از محصول و فروش آنلاینش را برای چندین مجموعه هدیه در طول دوره کریسمس 2019 افزایش دهد. این امر به دنبال راهی غیر سنتی و شناخته نشده برای انجام این کار بود.

آلن کرونفلد ، مدیر عامل 24ttl ، مشاوره تجارت الکترونیکی و ارائه دهنده راه حل های فناوری برای Colgate-Palmolive ، می گوید که این تبلیغ ویژه شامل یک صفحه فرود ، سپس ترکیب بازی سازی و واقعیت افزوده فیس بوک برای جذب کاربران جدید بود. برای شرکت در این بازی، مردم باید برای شرکت در این کمپین خرید خود را اثبات کنند. سپس آنها یک بازی حباب ترکاندن با بینی در یک حمام پر از حباب را انجام می دادند.

مشاهده این شرکت از این تجربه تبلیغ تعاملی این بود:

12٪ افزایش در کل فروش در سال گذشته

بیش از 1 میلیون شرکت کننده در دو هفته در یک کانال (فیس بوک)

بیش از 10000 از شرکت کنندگان از صفحه فرود ویژه تبلیغاتی به وب سایت فروشنده هدایت شدند تا به صورت آنلاین خرید کنند.

نکته:  برای تعامل مخاطبان و آگاهی از برند و برند مارکتینگ ، محتوای تعاملی ایجاد کنید. در بازارهای بسیار رقابتی، رویکرد جدید می تواند تغییر ایجاد کند.

روش چهارم: استفاده از محتوای تولید شده توسط مصرف کننده

مطالعه موردی: تخته های سواری استیوارت

بازاریابی محتوا تخته های سواری استیوارت

تخته های سواری استیوارت یک برند نمادین در سان کلمنته، کالیفرنیا ، تخته های سواری سفارشی با طراحی هنری، دستی و خلاق را در صنعتی ارائه می دهد که در آن محصول تا حد زیادی به یک کالای تجاری تبدیل شده است.

مخاطبان استوارت مردانی میانسال هستند، که آنها “پدرهای تخته سوار” می نامند. استوارت در صدد تبدیل “تخته های پدرانه” به “تخته های خانوادگی” بود. آنها یک استراتژی اینستاگرام تهیه کردند که شامل محتوای تولید شده توسط مصرف کننده است.

Emmy Ciabattoni، مدیر محتوا و رسانه های اجتماعی برند بودا، یک آژانس تجاری که با تخته های سواری استیوارت کار می کند، توضیح می دهد که آنها چه کاری انجام داده اند. یک بخش از استراتژی اینستاگرام ایجاد محتوای مربوط به مسافرت است، مقوله ای که در همه سنین کاربرد دارد و از نزدیک با صنعت گردشگری گره خورده است. این نام تجاری را برای ایجاد تجربه “تخته های سواری استوارت” در اینستاگرام اضافه کرد و عکس های مردم از تخته های سواری استورات را در سراسر جهان به اشتراک گذاشت.

برای هر قطعه محتوایی که در صفحه اینستاگرام استوارت به اشتراک گذاشته شده است، استوارت نیز برای جذابیت بیشتر، آن را در بخش استوری اش ارسال کرده است. در طول زمان فعالیت، استوارت هر هفته چهار پست اینستاگرام و چهار استوری همراه آن منتشر کرد.

به تازگی، استوارت با استفاده از ویژگی سؤال اینستاگرام که به کاربران امکان می دهد تا افراد به طور ناشناس در استوری اینستاگرام شان پاسخ دهند، این سؤال را مطرح کرده است که “تخته استورات شما را به کجا برده است؟” این برند 47 پاسخ جالب و بامزه از Shark Attack Capital گرفته تا  World Unstad برای گشت و گذار در قطب شمال دریافت کرد. استوارت پیام های ارسالی کاربران را به یک ویدیو تبدیل کرد تا در تمام کانال های رسانه های اجتماعی دوباره بارگزاری شود تا تمام مکانهایی که تخته سوار در آن بوده است را به نمایش بگذارد.

نتایج (تمام آمارهای اینستاگرام) در مرحله فعالیت این کمپین:

اولین فروش مستقیم از رسانه های اجتماعی (چهار)

272٪ افزایش در میانگین تاثیر نمایش ماهانه استوری، از 550 به 1.500

افزایش از حدود سه به 17 در متوسط بازدید ماهانه از صفحه اینستاگرام

نکته: برای مشتریان خود فضایی فراهم کنید تا استوری های خود را در کانال هایی که می شناسند، به اشتراک بگذارند.

روش پنجم: تمرکز بر سئو

مطالعه موردی: پزشکی فیزیکی فلوریدا

بازاریابی محتوا برند پزشکی فیزیکی فلوریدا

به گفته ماریا مورا ، معاون استراتژی محتوا خلاق در دریای بزرگ، آژانس طراحی بازاریابی برای پزشکی فیزیکی فلوریدا ، پزشکی فیزیکی فلوریدا یک روش مراقبت های بهداشتی است که با استفاده از محتوای کلمه کلیدی محور، یک اقدام بازاریابی از طریق سئو با محوریت نیازهای مخاطبان ایجاد کرده است.

نقاط ویژه در سئو، معالجه جراحات وارده در تصادفات خودرو بوده است تا تمرکز گسترده تر بر جراحی های مفصل(پرمراجع ترین علل مراجعه به مراکز مراقبت های بهداشتی ارتوپدی). آنها با داشتن یک برنامه تولید محتوای مداوم، طی چهار تا شش ماه روی این کلمات کلیدی ویژه کار کردند.

پزشکی فیزیک فلوریدا در پی این بود که در صدر صفحات نتایج موتور جستجو برای اصطلاحات مربوط به تصادفات رانندگی و جراحات و عواقب ناشی از آن و روند درمان آن باشد. آنها مطالب بسیار ارزشمندی را ایجاد کردند که به سوالات اساسی قربانیان حادثه های رانندگی پاسخ می داد (هدف آگاهی از نام تجاری شان بود) و در نهایت خوانندگان را به دنبال ارزیابی رایگان برای تعیین بهترین دوره درمان (هدف تولید ترافیک در سایت) به وب سایت اصلی می کشاند. آنها با ارائه ایمیل های خودکار و تبلیغات مجدد برای ارائه منابع مرتبط و تشویق قربانیان حادثه به تعیین برنامه قرار ملاقات آنلاین (تبدیل خوانندگان به مشتریان) پیگیری کردند.

نتایج پس از چهار تا شش ماه:

153٪ افزایش در باز کردن سایت نسبت به سال گذشته

121٪ افزایش در ترافیک وب سایت (51 تا 133) در طول سال

کلمات کلیدی موجود در گروه 10 کلمه برتر: 152٪ بیش از سال گذشته (134 تا 338)

نکته:  کلمات کلیدی خود را بر روی نقاط ویژه و بعضا مغفول مانده موجود در صنعت تان متمرکز کنید و قیف فروش را نیز در نظر بگیرید.

روش ششم: برنامه ریزی محتوا بر اساس داده

مطالعه موردی: LogoMaker

بازاریابی محتوا برند LogoMaker

LogoMaker یک پلتفرم خود-طراحی است که به مشتریان اجازه می دهد تا در عرض چند دقیقه یک لوگو ایجاد کنند. صاحبان مشاغل کوچک و استارت آپ ها بیشتر مخاطبان این کسب و کار را تشکیل می دهند.

LogoMaker استراتژی بازاریابی محتوایی خود را با محوریت درخواست اطلاعات و راهنمایی هایی که استارتاپ های نیاز دارند و جستجو می کنند پایه گذاری می کند. این برنامه محتوایی است که نشان می دهد طراحی یک لوگو حرفه ای چقدر می تواند آسان باشد. مباحث پست های وبلاگ بر جنبه های مختلف طراحی لوگو مانند اشکال، رنگ ها، سبک های قلم و صفحه بندی تمرکز دارد. این شرکت همچنین دارای مقالات “چگونه انجام دهم”، در مورد بازاریابی مشاغل کوچک و نیازهای استارتاپ ها، مانند نحوه نامگذاری مشاغل، نحوه تجاری سازی یک لوگو و نحوه ایجاد لوگو برای یک صنعت خاص است.

محتواها برای استفاده در بازه زمانی طولانی ساخته شده است. به عنوان مثال، مقاله 2012 در مورد نحوه ایجاد امضای ایمیل با یک لوگو هنوز هم تقریباً ماهانه 5000 بازدیدکننده داشته است.

آدری استراسبنبورگ، استراتژیست سابق SEO در LogoMaker، نتایج مبتنی بر درصد را به اشتراک می گذارد:

47٪ افزایش در بازدید از وبلاگ در سال گذشته

548٪ افزایش درآمد نسبت به سال گذشته

49٪ افزایش کاربران جدید نسبت به سال گذشته

نکته: برای برنامه ریزی و اولویت بندی ایجاد محتوا از داده ها از جمله جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید.

نتیجه گیری

از آنجا که بازاریابی محتوا همچنان به عنوان اولویت برای شرکت ها، به ویژه برای کسانی که چرخه فروش طولانی تر و پیچیده تری دارند، مطرح است، این شش روش موفق می تواند به عنوان الهام بخش و نمونه هایی از آنچه می تواند اجرا شود، باشد و اینکه چگونه بازاریابی محتوا به هر مرحله از سفر مشتری ارزش واقعی می افزاید.