برای یک کارآفرین، افتادن در چرخه ی فشار (یعنی، سخت کار کردن، استرس، رسیدن به هدف و تعیین بلافاصله هدفی دیگر) آسان است. این در حالی است که کارآفرینان به ندرت از قطار پرسرعت زندگی پیاده می شوند تا زندگی خود، فعالیت ها و هدف انجام آن ها را بررسی کنند. اخیرا مجله Success گفتگویی با یک کارآفرین جوان استرالیایی که خود درگیر این چرخه فشار است را منتشر کرده است. این کارآفرین جوان، جاستین، صاحب یک شرکت برندسازی دیجیتال است. او فردی سخت گیر است و بیش از هر کسی، زندگی را به خود سخت می گیرد. او هیچ گاه از فرصت هایش برای استراحت، جشن گرفتن موفقیت ها و یا آهسته کردن ریتم زندگی حرفه ای خود استفاده نمی کند. با توجه به این موضوع،

  • جاستین از کجا می داند که در کار خود موفق شده است؟
  • او دوست دارد تا کجا پیشرفت کند و ریتم زندگی سرسام آور خود را حفظ کند؟
  • مقصد نهایی جاستین کجاست؟

مقصد نهایی هر کسی با دیگری تفاوت دارد. اما موفق شو یک راه تاکتیکی را برای تشخیص دقیق مسیر پیشرفت ارائه می کند. به وسیله این توصیه های مالی، شما می توانید مسیر پیشرفت خود را با کمک پول، هدف گذاری کنید. اگرچه پول هدف نهایی کارآفرینان نیست، اما پایه مکانیسم پیشرفت آنها است. با کمک پول شما می توانید دستاوردهای خود را کمیت گذاری کنید. با توجه به این کمیت ها، اهداف، میزان تلاش و اپیزودهای فشار و آرامش زندگی خود را تعیین کنید. در ادامه توصیه های مالی مهم در زندگی که می توانند به شما در این راستا کمک کنند را معرفی خواهیم کرد.

توصیه های مالی : اولین گام از بین بردن بدهی ها است

توصیه های مالی

بزرگترین تغییر در زندگی هر شخصی، کسب درآمد بیشتر نیست؛ بلکه پرداخت تمامی بدهی هاست. داشتن بدهی به صورت مستقیم و غیر مستقیم، استرس زیادی را به شما وارد می کند. زمانی که بدهی های خود را پاس کنید، دیگر نگران پرداخت آن ها نیستید. در نتیجه مجبور به ادامه شغل یا تحمل استرس های بیشتر برای کسب درآمد بیشتر و پرداخت بدهی ها نخواهید بود. این امر آزادی بیشتری را به شما می دهد و شما نیز می توانید از فشارهای غیرضروری بکاهید. آزادی مالی، که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند، لزوما از انبوه کردن پول بسیار زیاد بدست نمی آید، بلکه یک وجه آن آزاد شدن از قید و بند بدهی ها است.

زمانی که بدهی نداشته باشید، ثروتمند بودن را بیشتر احساس خواهید کرد. این آسان ترین راه برای دستیابی به این حس است. شما می توانید با کسب پول بیشتر نیز به این احساس دست پیدا کنید. اما استرس و فشار بیشتر، مسیر را برایتان سخت و ناهموار خواهد کرد. بدهی های خود را مشخص کنید.کمترین و آسانترین راه برای پرداخت آن ها را پیدا کنید. به شما قول می دهیم که آزادی مالی شما بسیار نزدیک تر از چیزی است که بدان فکر می کند.

حقوق بازنشستگی خود را تخمین بزنید!

 

تخمین حقوق

بسیاری از کارآفرینان برای امروز خود بودجه کافی در اختیار دارند. اما شما برای آینده خود نیز باید بودجه رویایی را در نظر بگیرید. به زندگی امروز خود و آنچه که دوست دارید در آینده بدان دست پیدا کنید، نگاهی بیندازید.

  • چه مقدار هزینه و بودجه برای تامین این زندگی نیاز است؟
  • مخارج شما در هنگام بازنشستگی چقدر خواهد بود؟

از مهم ترین توصیه های مالی می توان به تخمین مخارج در دوران بازنشستگی اشاره کرد. سعی کنید سود و درآمد خالص خود از کسب و کارتان را در زمان بازنشستگی پیش بینی کنید. با مقایسه این دو عدد، شما می توانید متوجه شوید که کسب و کارتان را تا چه میزان باید رشد دهید. بدین شکل شما می توانید یک درک ملموس تری از دوران فشار و میزان تلاش خود داشته باشید.

به عنوان مثال، در کاری صد میلیون تومان سرمایه گذاری کنید. اگر به طور متوسط، 10 درصد از این سرمایه گذاری به منبع درآمد شما تبدیل شود، یعنی از محل سرمایه گذاری خود می توانید سالانه ده میلیون تومان درآمد داشته باشید. در این صورت بدون نیاز به تغییر سرمایه گذاری اولیه خود، می توانید از این مبلغ برای تامین هزینه های زندگی استفاده کنید. در صورتی که به سرمایه گذاری اولیه خود دست نزنید، این پول هیچگاه تمام نمی شود. همچنین شما می توانید تا آخر عمر خود، بدون در نظر گرفتن تورم، هزینه زندگی خود را فراهم کنید. بدیهی است که مبلغ سرمایه گذاری اولیه را باید با توجه به تخمین های خود از هزینه های زندگی آتی مشخص کنید.

کارآفرین بودن سخت است. ما برای دیدن سودهای بلند مدت، فداکاری های کوتاه مدت می کنیم. اما لازم نیست شغل شما که به یک ماراتن پر هرج و مرج  تبدیل شود. یافتن رقم بازنشستگی به شما پشتکار می دهد، به شما کمک می کند تا تصمیمات استراتژیک بگیرید.  همچنین مشخص می کند چه موقع زمان توقف یا حداقل، کاهش سرعت است. لازم نیست زندگی خود را به دویدن بر روی تردمیل تبدیل کنید، درآمد بازنشستگی خود را پیدا کنید و  خود را به مقصد نهایی برسانید.

آخرین توصیه مالی: به قدرت خدمات بی نهایت پی ببرید

کمک های مالی

کسب هیچ درآمدی، هیچ میزان از موفقیت و یا هیچ ثروتی نمی تواند در شما احساس رضایت ایجاد کند یا به زندگی شما معنا ببخشد. در مقابل، پرسیدن این سوال که” چگونه می توانم به شما کمک کنم؟”، می تواند هدف و معنای زندگی شما را به شکل قابل توجهی تغییر دهد. این بدان معنا نیست که شما نباید در زندگی خود سخت کار کنید و یا برای کسب موفقیت های بیشتر تلاش نکنید. بلکه این بدان معناست که پول و درآمد نمی تواند منبع اصلی معنا در زندگی شما باشد.

شما برای یافتن معنای زندگی، باید خود را در متن رابطه با دیگران قرار دهید. سریع ترین و کارآمد ترین راه برای رسیدن به احساساتی که همه ما به دنبال آنها هستیم (یعنی خوشبختی، شادی و رضایت) کمک به دیگران است. این چیزی است که همه ما، صرف نظر از درآمد خود و یا مقطعی از زندگی که در آن قرار داریم، می توانیم انجام دهیم. در برهه ای از زندگی، دیگر مقدار پول موجود در کیف شما آرامش و خوشبختی به همراه نخواهد آورد. بنابراین به جای جستجو هدف و معنای زندگی خود در دلار و پول، از خود بپرسید: به چه کسی و چگونه می توانم کمک کنم؟