موفق­ شو راهکارهایی را برای موفقیت سریع‌تر، در زندگی و کسب ­و­ کار، به شما آموزش می­ دهد. گاهی اوقات، ما تصور می­ کنیم که شرط موفقیت در یک کار، انجام آن، به تعداد دفعات زیاد می ­باشد تا بالاخره، به‌درستی انجام شود. ولی اگر شما، عادت به انجام کار یکنواخت و روتینی هم داشته ­اید، متوجه شده ­اید که گاهی اوقات، در انجام آن‌هم به مشکل بر­می­ خورید.

برای موفقیت در زندگی و یا کسب­ و­ کار خود، باید به هنر قوام، تسلط داشته باشید. هنر قوام، ترکیبی از سه جز کلیدی می ­باشد و برای موفقیت، به هر سه جز آن باید توجه نمود:

  • جز اول موفقیت: به ارزش‌های خود، باور داشته باشید.

باور به ارزش ها

این جز، مهم‌ترین عامل موفقیت می­ باشد. هر یک از ما در زندگی خود، دارای ارزش ­هایی هستیم و باید به آن‌ها اعتقاد قلبی و کامل داشته باشیم. اینکه فقط بگوییم، ارزش‌های خود را باور داریم، کافی نیست و آن ارزش‌ها باید در هرلحظه زندگی ما، حضور داشته باشند.

به‌عنوان‌مثال، یکی از ارزش‌های زندگی من، توجه همیشگی به کمترین، آخرین و فراموش ­شده ­ها است؛ و این ارزش، به چگونگی برخورد من با افراد، انتخاب پروژه­ های کاری و همچنین نحوه سرمایه­ گذاری پولم، شکل می­ دهد.

  • جز دوم موفقیت: به چرایی انجام فعالیت‌های خود در زندگی، توجه کنید.

از دیگر اجزا مؤثر در موفقیت، توجه به علت و چرایی انجام رفتار و فعالیت‌ها در زندگی می ­باشد. همیشه به یاد داشته باشید که علت و چرایی انجام فعالیت‌ها است که باعث می­ شود با وجود خستگی، استرس زیاد و یا بی­ انگیزگی، به فعالیت خود ادامه دهید.

به‌عنوان‌مثال، من از این به بعد، بیشتر مراقب سلامتی خود خواهم بود و علت و چرایی آن، به این عامل، مربوط می­ باشد: من می­ خواهم سالم باشم تا مدت‌زمان بیشتری با بچه‌ها و نوه­ های خود، زندگی کنم و نه صرفاً به دلیل اینکه، در آینه، بهتر به نظر برسم. هنگامی­ که شما این طرز فکر را در ذهن خود ایجاد نمایید، آنگاه هر چیزی پیرامون شما نیز تغییر می­ کند؛ و این تغییر نگرش، شما را به یک انسان موفق، تبدیل می­­ کند.

  • جز سوم موفقیت: یک اختلال کوچک

رهنمود برای موفقیت با هنر قوام

این جز، اثر جادویی بر موفقیت دارد. منظور از اختلال، « حرکت یا بهبود تدریجی از وضع کنونی، به موقعیت بهتر» است. حرکت یا بهبود تدریجی، نه‌تنها شما را به هدفتان نزدیک­تر می­ کند، بلکه باعث عدم ایجاد یکنواختی در امور روزمره زندگی شما نیز می­ شود.

من یکی از طرفداران بزرگ خود­ارزیابی 90 روزه هستم. این دوره زمانی، به‌اندازه کافی، طولانی هست که مطمئن شوید، هدف خود را تغییر نمی‌دهید؛ و همچنین به‌اندازه کافی، منطقی هست که دچار روزمرگی نشوید.

در پایان دوره خود­ارزیابی، این سؤالات را از خود، بپرسید: بزرگ‌ترین موفقیت من در طی 90 روز گذشته چه بوده است؟ چه میزان، در اهداف خود پیشرفت داشته­ ام؟ آیا هنوز در همان جهت پیش‌بینی‌شده، حرکت می­ کنم؟ آیا راه بهتری، برای من وجود دارد؟

با ترکیب این سه جزء، اعتمادبه‌نفس شما افزایش می­ یابد و از زمان و انرژی خود، به‌صورت هدفمند­تری استفاده می­ نمایید.