استیو هاروی، کمدین ، مجری برنامه های رادیویی و تلویزیونی است. وی همچنین کتاب هایی در زمینه مشاوره روابط نیز نوشته است. موفق شو در این مقاله، زندگی نامه استیو هاروی، این مجری و بازیگر موفق را به صورت اجمالی، بررسی می کند.

استیو هاروی کیست؟

استیو هاروی با استندآپ کمدی آغاز کرد. وی در ادامه به مجری گری در یک برنامه تلویزیون با نام “نمایش در آپولو” پرداخت. همچنین در وبسایت طنز خود WB نیز برنامه اجرا کرد. او به یکی از چهار کمدین برجسته در  فیلم اسپایک لی، با عنوان “پادشاهان اصلی طنز” تبدیل شد. هاروی یک برنامه طولانی مدت رادیویی را در سال 2000 راه اندازی کرد. بر اساس تجربه ای که در این برنامه بدست آورد، کتاب های پرفروشی مانند “مانند یک زن رفتار کن، مانند یک مرد فکر کن” را نوشت. پس از آن، هاروی به عنوان مجری در چند برنامه گفتگو محور شرکت کرد. او هم اکنون مجری برنامه تلویزیونی “Family Feud” است. این برنامه یک بازی تلویزیونی است و برای مدت طولانی است که اجرا می شود.

زندگی نامه استیو هاروی؛ کودکی و زندگی حرفه ای

برودریک استیون هاروی در 17 ژانویه 1957 در شهر ولچ از ایالت ویرجینیای غربی متولد شد. وی کوچکترین فرزند از یک خانواده هفت نفری بود. پدر هاروی، الویز هاروی، معدنچی زغال سنگ بود. پدر او در سال 2000 میلادی به دلیل ابتلا به بیماری ریه سیاه درگذشت. هنگامی که هاروی جوان بود، خانواده اش به کلیولند نقل مکان کردند. وی در این مکان و در سال 1974 از دبیرستان گلنویل فارغ التحصیل شد. وی سپس به ایالت اصلی خود بازگشت تا در دانشگاه ویرجینیای غربی به ادامه تحصیل بپردازد. پس از پایان تحصیل، هاروی تمام دهه 20 زندگی خود را به مشاغل مختلف پرداخت. از جمله فروشنده بیمه، پستچی و حتی بوکسور حرفه ای. در تمام این مدت او نتوانست کار واقعی و علاقه شخصی خود را پیدا کند.

 

زندگی نامه استیو هاروی

 

در نهایت هاروی در سال 1985 برای اولین بار استند آپ کمدی خود را بر روی صحنه اجرا کرد. پس از چندین سال اجرا در جمع های کوچک تر و رستوران ها این کار را انجام داد. هاروی در اواخر این دهه توانست موفقیت قابل توجهی کسب کند. او در دومین مسابقات سالانه “در جستجوی کمدین” جانی واکر، در سال 1989 به مرحله فینال رسید.

“نمایش در آپولو” و “نمایش استیو هاروی”

پس از این مسابقات بود که زندگی حرفه ای هاروی اوج گرفت. در سال 1993 وی موفق شد به عنوان مجری در برنامه “نمایش در آپولو” انتخاب شود. این برنامه بسیار مشهور در تئاتر افسانه ای آپولو فیلم برداری می شد. هاروی تا سال 2000 در برنامه آپولو باقی ماند. اما مجری گری در این برنامه تنها فعالیت حرفه ای زندگی نامه استیو هاوری نبود.

در سال 1996، هاروی اولین برنامه طنز مخصوص خود، “نمایش استیو هاروی”، را در شبکه WB بدست آورد. تا پیش از ظهور برنامه هایی مانند “Dawson’s creek” و “Buffy the Vampire Slayer”، برنامه هاروی یکی از معدود نمایش هایی بود که توانست توجه مخاطب را به خود جلب کند. این برنامه بیشتر مورد توجه مخاطبان آفریقایی-آمریکایی قرار گرفت. تا سال 2002 این برنامه بر روی آنتن باقی ماند. این کار همچنین آغازگر یک همکاری حرفه ای بسیار موفق و مولد بود. همکاری میان هاروی و کمدین جوان سدریک. سدریک به عنوان دوست صمیمی هاروی در نمایش ظاهر شد. کمی بعد در تور استند آپ کمدی هاروی به او ملحق شد.

 

زندگی نامه استیو هاروی کمدین معروف

پادشاهان کمدی

در این تور استند آپ کمدی، که پادشاهان کمدی نام داشت، هاروی و سدریک به برنی مک و دی.ال. هیولی پیوستند. این ترکیب موفق به سرعت جلب توجه کرد و تور آن ها را به یک موفقیت در سطح کل کشور بدل کرد. در سال 1999 نمایش پادشاهان کمدی به عنوان موفق ترین و پردرآمدترین تور کمدی در تاریخ آمریکا شناخته شد. این تور با درآمد بیش از 19 میلیون دلار توانسته است رکورد خود را تا به امروز حفظ کند. هاروی و سه دوستش، سلبریتی های ملی شناخته شدند. این شرایط با انتشار مستند اسپایک لی در سال 2000 اوج گرفت. فیلم “پادشاهان اصلی طنز” قسمت های برجسته دو شب نمایش از طور پادشاهان کمدی در کارولینای شمالی را به تصویر می کشد.

این فیلم توانست موفقیت زیادی را در میان طرفداران این گروه جلب کند. طرفدارانی که این فیلم را دیدند احساسات مشابهی را با حاضرین در نمایش اصلی تجربه کردند. ساخت آن فیلم تنها سه میلیون دلار هزینه در برداشت. اما توانست فروش فوق العاده 38 میلیون دلار را در گیشه تجربه کند. تا به امروز نقش هاروی به عنوان یکی از چهار کمدین این فیلم و نمایش، نمادی ترین عملکرد حرفه ای او محسوب می شود. اما وی از این شهرت به دست آمده به عنوان پایه و اساس ساخت امپراطوری چند رسانه ای خود استفاده کرد.

 

زندگی نامه استیو هاروی پادشاه کمدی

 

نمایش رادیویی و نقش های بیشتر در فیلم و تلویزیون

در سال 2000 میلادی، هاروی یک برنامه رادیویی گفتگو محور با عنوان “صبح ها با استیو هاروی” را راه اندازی کرد. این برنامه رادیویی در ابتدا فقط در لس آنجلس و دالاس پخش می شد. اما در نهایت مورد تایید اتحادیه ملی قرار گرفت. این برنامه هم اکنون از ده ایستگاه رادیویی در سراسر کشور، به صورت روزانه، پخش می شود. هاروی به خاطر این برنامه رادیویی توانست در سال 2007 جایزه ملی سندیکای شخصیت/نمایش مجله رادیو و ضبط را از آن خود کند. هاروی در حالی که موفقیت های زیادی را به عنوان یک شخصیت رادیویی کسب می کرد، همچنان به دنبال بازیگری و اجرای برنامه های طنز بود. نمایش استیو هاروی در WB پس از شش سال اجرا، در سال 2002 به اتمام رسید.

اما هاروی خیلی سریع پروژه دیگری را آغاز کرد. او یک مسابقه تلویزیونی کوتاه با ژانر واقع نما (ریلیتی شو) را با نام ” Steve Harvey’s Big Time” آغاز کرد. این برنامه از طریق WB در خلال سال های 2003 تا 2005 پخش شد. او همچنین نقش کوتاهی را در فیلم وسوسه های مبارزه (2003) بر عهده داشت. پس از این نقش او توانست به عنوان بازیگر مکمل مرد در فیلم های “شما خدمت کردید” (2004) و “تعطیلات خانواده جانسون” (2004) بازی کرد. او همچنین به عنوان صداپیشه در انیمیشن “گورخر مسابقه” (2005) ایفای نقش کرده است.

 

زندگی نامه استیو هاروی؛ کتاب ها

در سال 2009، هاروی پرفروش ترین نویسنده کتاب های مشاوره روابط شد. پیش از این هاروی در برنامه رادیویی خود به زنانی که از روابط خود با مردان نا امید شده بودند، مشاوره های خنده دار و صریحی را ارائه می داد. کتاب های وی نیز با توجه به این مشاوره های خنده دار و جالب توجه نوشته شده اند. هاروی در کتاب های خود معتقد است که مردان مانند سگ های خانگی هستند و زنان باید از آنها مراقبت کنند. منتقدان بسیاری توصیه های هاروی در کتاب هایش را رد کرده اند و آنها را کلیشه‌ای دانسته اند. این در حالی است که طرفداران هاروی به شدت از این کتاب ها و لحن کمدی آن‌ها در ارائه کمک برای موضوعات حاد و مشکل، استقبال کرده اند. هر دو کتاب هاروی، با عنوان های “مثل یک زن رفتار کن، مثل یک مرد فکر کن” (2009) و “گفتگوی صریح و بی پرده” (2010) به لیست کتاب های پرفروش راه یافتند. از کتاب هاروی برای ساخت فیلم کمدی “مانند یک مرد فکر کن” (2012) استفاده شده است.

 

کتاب های استیو هاروی

 

‘دشمنی خانوادگی’ و برنامه های گفتگو محور

در سال 2010 هاروی بار دیگر به تلویزیون بازگشت. او به عنوان مجری برنامه Family Feud جلوی دوربین رفت. در این برنامه تلویزیونی، هاروی جایگاه بسیار مطلوبی پیدا کرد. وی توانست با زیرکی مخاطبان خود را سنجیده و مطالب جدیدی را ارائه کند. محتوای برنامه تلویزیونی وی هم برای جامعه‌ای از مردمان عادی و هم برای سایر ساکنین کشور آمریکا در سطح ملی جذاب بود. او در خصوص این برنامه گفته است:” تولیدکنندگان از توانایی من در مدیریت مخاطب شگفت زده شدند. و بله من این تجربه را اخیرا بدست آورده ام”.

در سال 2012، استیو هاروی برنامه گفتگو محور خود را راه اندازی کرد. این برنامه که “استیو هاروی” نام داشت با استقبال خوبی روبرو شد. همچنین توانست چندین جایزه Emmy و جایزه تصویر NAACP را برای وی به همراه داشته باشد. در سال 2017 میلادی، هاروی تولید برنامه را متوقف کرد و به عنوان مجری یک برنامه گفتگو محور جدید، “استیو”، مشغول به کار شد. این برنامه بیشتر بر روی زندگی افراد مشهور متمرکز است. در این کار کمتر به داستان های جذاب زندگی های عادی (که موضوع برنامه گفتگو محور قبلی هاروی بود) می پردازد.

 

میزبان Miss Universe و ‘Little Big Shots

در سال 2015 ، هاروی به عنوان مجری  برنامه  مجلل Miss Universe در لاس وگاس انتخاب شد. در پایان برنامه، هاروی با یک اشتباه بزرگ به جای معرفی برنده اصلی از کشور فیلیپین، شرکت کننده کلمبیایی را برنده مسابقه اعلام کرد. با وجود این اشتباه، هاروی بار دیگر در سال های 2016، 2017 و 2018 در برنامه Miss Universe به مجری گری پرداخت.

در همین حین، هاروی به عنوان مجری برنامه تلویزیونی دیگری به نام “Little big shots” نیز انتخاب شد. این برنامه در ماه مارس 2017 بر روی آنتن شبکه NBC رفت. در این برنامه کودکان با استعداد های مختلف خود، از جمله حیطه موسیقی، رقص و هنرهای رزمی، شرکت می کردند. این برنامه برای فصل دوم در سال 2017 و سپس فصل سوم تمدید شد. در ماه مه 2019 اعلام شد که ملیسا مک کارتی، جایگزین هاروی در این برنامه خواهد شد.

 

زندگی نامه استیو هاروی؛ زندگی شخصی و خانوادگی

هاروی که یک  مسیحی است. او تا به حال سه بار ازدواج کرده است. وی از ازدواج اول خود دارای دو دختر دوقلو به نام های برندی و کارلی و یک پسر به نام برودریک جونیور است. او از دومین همسر خود یک پسر به نام وینتون دارد. او از گذراندن وقت با خانواده پرجمعیت و ترکیبی خود لذت می برد. همسر فعلی وی، مارجوری بریج هاروی، که در سال 2007 با وی ازدواج کرده است، سه فرزند از ازدواج قبلی خود دارد. این کمدین همچنین رئیس افتخاری بنیاد استیو هاروی است. این بنیاد، برنامه های مشاوره را به مردان جوان ارائه می دهد.

هاروی در مصاحبه ای با نیویورک تایمز در سال 2010، در خصوص اهمیت خانواده و امور خیریه توضیح داده است: “من 53 ساله هستم و در بیشتر مواقع به مسئولیت پدر بودن و شنوندگانم فکر میکنم. در این مرحله از زندگی دستاورد های عجیب و جالبی داشتم. شاید باور نکنید، اما امروز دغدغه من این است:

  • که دیگران در مورد من چگونه فکر می کنند؟
  • آیا دوست دارم مردم من را تنها به عنوان پادشاه طنز بشناسند؟

این برای من کافی نیست. من پادشاه طنز بودم، کارم را به خوبی انجام داده ام. اما حالا می خواهم زمانی که در پیش دارم را وقف انجام یک کار با معنی کنم”.