آیا به دنبال راه های جدیدی برای انجام تحقیقات بازار هستید؟ نمی دانید چگونه می توانید از دنبال کنندگان پیگیر اینستاگرام تان بازخورد بگیرید؟ در این مقاله از موفق شو یاد می گیرید که چگونه از پنج ویژگی استوری های اینستاگرام برای بازاریابی و جمع آوری بازخورد های ارزشمند استفاده کنید.

چرا بازخورد مصرف کننده را از طریق استوری های اینستاگرام گردآوری کنیم؟

مشاغل می دانند که خوشحال کردن مشتریان روشی اثبات شده برای افزایش درآمد است. اگر می خواهید نظرات مشتریان خود را در مورد کسب و کار، محصولات یا خدمات خود بدانید، بدست آوردن بازخورد مشتری مهم است.

مصرف کنندگان در به اشتراک گذاشتن تجربیات مثبت یا منفی خود با سایر مشتریان بالقوه در رسانه های اجتماعی تردید نمی کنند. بنابراین چرا از استوری اینستاگرام تان در راستای تشویق مردم برای به اشتراک گذاشتن نظرات شان استفاده نمی کنید؟

با عمر کوتاه 24 ساعته، استوری های اینستاگرام احساس اضطراری را ایجاد می کنند که باعث می شود کاربران به تماشای این محتوای زودگذر بپردازند، بنابراین جای تعجب نیست که استوری ها  15 برابر سریعتر از پست اصلی دیده شوند. محتوای استوری، مخاطب را بیشتر و بیشتر درگیر می کند و ویژگی هایی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد با روش های جالب و جذاب با آنها ارتباط برقرار کنید.

در اینجا پنج روش برای استفاده از استوری های اینستاگرام برای بازاریابی و جمع آوری بازخورد مشتری وجود دارد.

1. اولویت های یکایک مشتریان خود را با استیکر نظرسنجی بفهمید

استیکر استوری اینستاگرام

برچسب نظرسنجی استوری های اینستاگرام راهی سریع و مؤثر برای درک ترجیحات مشتریان است. این امکان را به شما می دهد تا نظرسنجی های یک سوالی را در استوری های خود به اشتراک بگذارید و دنبال کنندگان صفحه شما می توانند رأی دهند و نتایج را در همان زمان (پس از رای دهی) مشاهده کنند.

وقتی برچسب نظرسنجی را به استوری خود اضافه می کنید، دکمه سوال بپرسید و دکمه های بله و خیر را می بینید. سؤال خود را در قسمت متن تایپ کنید. اگر می خواهید پاسخ های نظرسنجی خود را از بله و خیر تغییر دهید، روی بله و خیر ضربه بزنید و انتخاب های خود را تایپ کنید.

بسیاری از برند ها از استیکر نظرسنجی در استوری های خود استفاده می کنند. بیایید به عنوان نمونه به صفورا نگاه کنیم. برای شرکتی که بر اهمیت داشتن مکالمه های دو طرفه با مشتریانش تأکید دارد، استفاده از برچسب نظرسنجی در داستان های آنها کاملاً معنادار است. این امکان را به آنها می دهد تا با پیروان خود ارتباط برقرار کنند و ترجیحات آنها را بهتر بشناسند.

در یک رویداد اخیر، صفورا از افراد مشهور در مورد ترجیحات آرایش خود پرسید و فیلم های کوتاهی از پاسخ های خود را بارگذاری کرد. صفورا از برچسب نظرسنجی استفاده کرد تا به دنبال کنندگان خود اجازه دهد نظرشان را اعلام کنند.

از آنجا که برچسب نظرسنجی به شما امکان می دهد گزینه های ارائه شده خود را تنظیم کنید، می توانید خلاقیت داشته باشید تا دریابید که مخاطبان شما چه چیزی دوست دارند. برخی گزینه ها برای ارزیابی ترجیحات مشتری عبارتند از:

  • گزینه های محصول (رنگ، ظاهر ، شکل و غیره)
  • امکانات
  • قیمت گذاری

2. درک بهتری از علاقه دنبال کنندگانتان به محصولات جدید با استفاده از کشویی ایموجی ها کسب کنید

ایموجی اینستاگرام

آیا می خواهید یک لایه عاطفی اضافه کنید تا دریابید که پیروان شما درمورد مساله ای چه احساسی دارند؟ از برچسب کشویی ایموجی استفاده کنید. این یکی دیگر از ویژگی های استوری های اینستاگرام است که به شما کمک می کند تا بازخورد بهتری بگیرید.

برای استفاده بیشتر از این ویژگی، سؤال خود را تایپ کنید و سپس در بین ایموجی ها جستجو کنید تا یکی از آنها را که با روحیه سوال شما همخوان است پیدا کنید. وقتی طرفداران شما داستان شما را مشاهده می کنند، می توانند ایموجی را به سمت چپ یا راست بکشند و سپس آن را رها کنند تا پاسخ شان را ثبت کنند. بعد از مشارکت، افراد می توانند پاسخ سایر دنبال کنندگان را مشاهده کنند.

برای نمونه، نگاهی بیندازید که H&M چگونه از نوار لغزنده ایموجی استفاده کرده و از دنبال کنندگان ش سؤال می کند که در مورد لباس های دنباله دار چه احساسی دارند.

و در اینجا مثال دیگری از Missguided است. این شرکت مشهورترین لباس های افراد مشهور را بر روی فرش قرمز از جوایز 2020 BRIT منتشر کرد و شامل اسلایدر ایموجی شد تا پیروان بتوانند نشان دهند چقدر عاشق لباس هستند.

زمانی که از برچسب کشویی ایموجی در استوری های خود استفاده می کنید، می توانید ببینید چه کسی پاسخ داده است و هر شخص چگونه رأی داده است. این فرصتی مناسب برای برقراری ارتباط شخصی با طرفداران خود برای ایجاد وفاداری و اعتماد به برند می دهد.

چرا با پیام مستقیم اینستاگرام به زحمت بیفتید؟ براساس گزارش اینستاگرام ، 150 میلیون نفر هر ماه از پیام مستقیم اینستاگرام برای برقراری ارتباط مستقیم با یک برند استفاده می کنند و یک سوم از این تعامل ها با استوری اینستاگرام شروع می شود. کاربران می خواهند با برندها در اینستاگرام ارتباط برقرار کنند، بنابراین مسیری اضافی را طی کرده و از طریق پیام های مستقیم به آن افراد پاسخ دهند تا ارتباط شخصی برقرار کنند.

3. نقاط ضعفتان از نظر مصرف کننده را با استفاده از سؤالات جمع کنید

سوال استوری اینستاگرام

براساس تحقیقات اجتماعی، 78٪ از مردم می خواهند برندها از رسانه های اجتماعی استفاده کنند تا آنها بتوانند با برندها ارتباط برقرار کنند. بنابراین بازاریابی رسانه های اجتماعی اهمیتی بیش از پیش یافته اند. اگر به دنبال راه هایی برای شروع گفتگو با دنبال کنندگان اینستاگرام خود هستید، از برچسب سؤالات استفاده کنید.

برچسب سوالات به شما امکان می دهد در استوری های خود یک سؤال باز بپرسید. این به دنبال کنندگان شما این فرصت را می دهد که بازخورد خود را بدون کلمات محدود به مجموعه ای از گزینه های مشخص، با کلمات خودشان ارایه دهند. این یک روش عالی برای جمع آوری نقاط منفی از نظر مشتری است تا بتوانید راه حل بهتری ارائه دهید.

در ژوئیه سال 2019 ، Dunkin گزینه جدید منوی گیاه خواری، ساندویچ های صبحانه گیاهی را راه اندازی کرد که در ابتدا فقط در شعب منهتن دانکین موجود بود. به افتخار راه اندازی، دانکین از برچسب سؤال ها برای جمع آوری بازخورد از طرفداران اینستاگرام خود در مورد گزینه گیاهخواری منو خودش استفاده کرد.

با تجزیه و تحلیل پاسخ های مصرف کنندگان، دانکین فهمید که منوی گیاهی مورد درخواست مشتریان است، بنابراین شرکت بعداً صبحانه گیاهی خود را به بیش از 9000 شعبه گسترش داد.

در مطلب زیر ، Milk Makeup از برچسب سؤالات برای معرفی کردن یک محصول جدید استفاده کرده و از طرفداران اینستاگرام خود دعوت کرده است که حدس بزنند این محصول چیست. این شرکت صدها پاسخ دریافت کرد که نشان دهنده قدرت انتظار مشتری است. این بازخورد باعث شد شرکت به درک بهتری از نیازها و انتظارات مشتریان از محصول خود بپردازد و فرصت های بیشتری را برای ارایه محصولات جدید کشف کند.

برای دیدن لیست پاسخ های طرفداران خود هنگام استفاده از برچسب سؤالات، به قسمت پاسخ های استوری های اینستاگرام تان مراجعه کنید ، همانطور که در زیر مشاهده می کنید.

4. برای نظر سنجی از دنبال کنندگانتان از لینک استفاده کنید

لینک در استوری اینستاگرام

آیا شما یک حساب کاربری تأیید شده در اینستاگرام هستید؟ یا شما بیش از 10K دنبال کننده دارید؟ برای به دست آوردن نظرات عمیق مشتری، بیشترین استفاده از لینک “بالا بکش” را در استوری های خود داشته باشید. شما می توانید با لینک دادن به آن در استوری خود، دنبال کنندگان تان را به نظرسنجی رضایت مشتری هدایت کنید.

برای جلب توجه بینندگان و تشویق آنها برای تکمیل نظرسنجی، بهتر است از جوایزی به عنوان پاداش پر کردن فرم نظرسنجی استفاده شود. از آنجا که داستان های اینستاگرام فقط برای مدت زمان کوتاهی در دسترس هستند، دنبال کنندگان شما به احتمال بیشتری برای کسب جایزه افکار خود را با شما در میان می گذارند.

جشنواره واحه از استوری اینستاگرام استفاده کرد تا پیروان خود را درباره جشنواره جدید آگاه کند و در ازای ارائه بازخورد از سمت مشتری، چهار بلیط واحه 2020 را به عنوان جایزه در نظر گرفت.

برای دیده شدن هرچه بیشتر، آنها نظرسنجی رضایت مشتری را به یک پست اینستاگرام نیز ارتقا بخشیدند.

همچنین ممکن است برای ایجاد انگیزه در مورد پیروان وفادار خود، از جوایز انتشار پست استفاده کنید تا کلمه ای را درباره نظرسنجی خود در جوامع خود پخش کنید. این می تواند به شما کمک کند حتی افراد بیشتری را جذب کنید که می توانند نظرات خود را برای فرصتی برای به دست آوردن چیزی ارزشمند به اشتراک بگذارند.

5. برای تعیین اینکه آیا فالوئرهای شما برند تان را می فهمند، از کوئیز استفاده کنید

کوئیز استوری اینستاگرام

اول: درصورتی که بازخوردهایی از کاربرانی که مشتری شما نیستند جمع می کنند، اینستاگرام منبع قابل توجهی برای تحقیقات بازار نیست. برای انجام تحقیقات کیفی، باید مطمئن شوید که اینستاگرام شما مخاطب مورد نظر شما را در بر می گیرد.

چطوری این کار را انجام میدهیم؟ با استفاده از برچسب مسابقه، از دنبال کنندگان تان سؤالات چند گزینه ای بپرسید. وقتی انتخاب خود را انجام دادند، جواب درست را در زمان واقعی می بینند. این ویژگی نه تنها جذب کاربر را افزایش می دهد بلکه به شما کمک می کند تا ارزیابی کنید که طرفداران شما از برند شما چه چیزی می دانند.

Booking.com اغلب از بخش “حدس می زنید اینجا کجاست” در استوری اینستاگرام خود استفاده می کند تا مسافران پرشور را آزمایش کند و آنها را درگیر نگه دارد. پیش از به اشتراک گذاشتن برچسب مسابقه، این شرکت سرنخ های مختلفی را برای جلب علاقه و کمک به افراد در انتخاب صحیح پاسخ ارسال می کند.

بعد از رای دادن به مسابقه، کاربران می تواند ببیند که آیا پاسخ صحیح داده اند یا خیر. این شرکت همچنین یک استوری را به پاسخ صحیح اختصاص داده که شامل یک پیوند کامل است که به بینندگان این امکان را می دهد تا درباره کشور پاسخ اطلاعات بیشتری کسب کنند.

وقتی از استیکر مسابقه در استوری خود استفاده می کنید، می توانید ببینید که هر گزینه به چه میزان رای آورده است و هر شخص چگونه رأی داده است. برای مشاهده نتایج مسابقه، کافی است انگشت خود را بکشید تا لیست بیننده ها باز شود. اگر اکثر دنبال کنندگان شما برند شما را به خوبی می شناسند، احتمالاً هنگام استفاده از استوری تان داده های کیفی از بازخورد مصرف کننده دریافت خواهید کرد.

نتیجه گیری

وقتی استوری های اینستاگرام در سال 2016 ارائه شد، هیچ کس نمی توانست پیش بینی کند که این قالب با محتوای کوتاه از نسخه اصلی اسنپ چت پیشی خواهد گرفت. فقط در سال اول، استوری اینستاگرام باعث افزایش مدت زمانی که کاربران در اینستاگرام صرف می کنند از 15 دقیقه به 32 دقیقه در روز شد. امروز، روزانه 500 میلیون نفر از اینستاگرام استوری استفاده می کنند.

با ماندگاری 24 ساعته، استوری های اینستاگرام باعث درگیر شدن هرچه بیشتر کاربر می شوند و به ایجاد انگیزه در دنبال کنندگان تان برای برقراری ارتباط با برند شما کمک می کنند. اگر می خواهید طرفداران خود را بهتر بشناسید و نظرات مشتریان را جمع آوری کنید، استفاده از استوری های اینستاگرام را در نظر بگیرید. این نرم افزار بسیاری از ویژگی های خاص تجاری را ارائه می دهد که می تواند به شما در سهولت گرفتن بازخورد از مصرف کننده کمک کند.

شما چه فکر می کنید؟ آیا قصد دارید از تاکتیک های بازخورد مشتری که در اینجا نشان داده شده استفاده کنید؟ اگر چنین است، چه ویژگی استوری اینستاگرام برای شما جالب تر به نظر می رسد؟ لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.