در قرارملاقات های غیررسمی دنیای تجارت و در موقعیت های اجتماعی خانم ها برای نشان دادن اعتماد به نفس به راه هایی نیاز دارند. زبان بدن راهی عالی برای کنترل اوضاع و برقراری ارتباط و نشان دادن قدرت است. اما خانم ها چه باید و نبایدهایی را باید در زبان بدنشان رعایت کنند؟

در این مقاله چند نکته برای خانم ها در مورد چگونگی استفاده از زبان بدن برای قوی تر ظاهر شدن آورده شده است:

نبایدها در زبان بدن خانم ها

زبان بدن خانم ها

1. سرتان را پشت سر هم تکان ندهید

یک اشتباه رایج در زبان بدن که خانم ها مرتکب می شوند، درگیر شدن بیش از حد در بحث است. این اتفاق در زمان انجام مکالمه ها اتفاق می افتد که خانم می خواهد موافقت خود را نشان دهد و همانطور که شخص دیگر صحبت می کند، او را پشت سر هم تایید کند. اما از دور اینطور به نظر می رسد که شبیه یک عروسک به طور مکرر در حال سر تکان دادن است. در حالی که کمی سرتکان دادن می تواند دوستی و موافقت یک خانم را با یک موضوع نشان دهد، اما اگر به صورت افراطی استفاده شود نشانه فشار روانی و اضطراب است. بنابراین مطمئن شوید که وقتی با کسی موافق هستید از این حرکت کم استفاده کنید و همچنین از دیگر نشانه های گوش دادن فعال و زبان بدن موافق استفاده کنید.

2. لبخند مصنوعی نزنید

از سنین پایین به خانم ها یاد داده شده که “در هنگام مکالمه” لبخند بزنند تا دوست داشتنی به نظر برسند. اما مشکل این است که لبخند زدن مصنوعی نه تنها نشانه ضعف است بلکه کاملا با لبخند واقعی فرق می کند. به جای اینکه لبخند را مثل ماسک بر روی صورت تان بزنید، این گنجینه طلایی را پیش خودتان محفوظ نگه دارید و فقط وقتی واقعا خوشحال یا موافق هستید لبخند بزنید. این باعث می شود مردم از لبخند واقعی و زیبای شما قدردانی کنند.

3. از بالای عینک تان به دیگران نگاه نکنید

این حرکت خاص قاضی هاست که با نگاهی شماتت بار از بالای عینک به مجرمان در دادگاه نگاه می کنند. این حرکت غیرکلامی نشانه برتر دانستن خود و توهین به دیگران است. اگر عینک می زنید، سعی کنید اینگونه به دیگران نگاه نکنید. این باعث می شود شما خودخواه و بدجنس به نظر برسید!

4. حرکاتی که حواس طرف مذاکره را پرت کتد انجام ندهید

خانم ها وقتی عصبی هستند، تمایل دارند انگشتر یا دستبند خود را تکان دهند یا بچرخانند تا اضطرابشان کم شود. این حرکات نشان دهنده اعتماد به نفس پایین هستند. و همچنین این کار در جلسات رسمی حواس بقیه را پرت می کند و نشان می دهد شما بر روی بحث تمرکز کافی ندارید. بنابراین این کار را به هیچ وجه در شرایط کاری و رسمی انجام ندهید زیرا برخلاف رفتار یک فرد حرفه ای است.

5. مچ دستتان را تاب ندهید

خانمها دوست دارند آرنجشان را به جایی تکیه دهند و برای خوردن غذا یا انجام دادن کارهایشان از چرخش مچ دست استفاده کنند. در یک جلسه رسمی این کار هم عجیب و غریب و هم نشانه تسلیم شدن است و البته در مواردی حتی ممکن است کمی اغواکننده به نظر رسد. اگر می خواهید قدرتتان را نشان دهید، مچ دست خود را در معرض نمایش قرار ندهید.

6. با دست اشاره نکنید

مراقب باشید هنگام صحبت کردن در مورد یک مساله، به افراد یا اشیا با انگشت اشاره نکنید. انجام این کار غالبا یادآور خاطرات مردم از معلم مدرسه یا مادر مضطرب شان است. اگر می خواهید حین صحبت کردن به چیزی اشاره کنید از یک کف دست باز با انگشتان کشیده برای اشاره استفاده کنید. اینها نشانه های غیر کلامی مثبت هستند و به شما کمک می کنند دقیق و رسمی به نظر برسید.

باید ها در زبان بدن خانم ها

زبان بدن خانم ها

7. مراقب جهت پاهایتان باشید

پاها به عنوان یک بازتاب مستقیم از نگرش شخص در نظر گرفته می شود. هنگامی که پاها مستقیما به سمت شخص دیگری هدایت می شوند نشان دهنده علاقه واقعی است. از سوی دیگر اگر پاها به سمت عقب یا به سمت در خروجی قرار بگیرند بدان معنی است که شخص بیشتر از صحبت کردن با شما به فکر ترک محل است. هنگام صحبت با افراد قدرتمند، حتماً پای خود را صاف یا به سمت آنها نگه دارید زیرا این کار به آنها نشان می دهد که تمام حواستان مشغول مذاکره است و برای آنها احترام قائلید.

8. فضای شخصی ایجاد کنید

وقتی خانم ها می خواهند قدرت خود را به طرف دیگر مذاکره نشان دهند می توانند با پاهای کمی باز از هم بایستند. این “ادعای قلمرو” یک نشانه ناخودآگاه برای مردان است و به آنها نشان می دهد که شما احساس اطمینان می کنید. هنگامی که خانم ها عصبی هستند، تمایل دارند تا جایی که ممکن است فضای کمتری را به خودشان اختصاص دهند و اصطلاحا خودشان را جمع می کنند. به عنوان مثال گره کردن پاها و چسباندن بازوها خود به صندلی یا بستن دستها روی یکدیگر نشانه ضعف است. وقتی وارد یک اتاق می شوید به حرکات خود اطمینان داشته باشید. محکم و با اراده قدم بردارید و بنشینید. این باعث می شود شما قدرتمند و قوی به نظر برسید.

9. بیش از یک وسیله با خودتان حمل نکنید

مطالعات نشان داده است افرادی که بیش از یک چیز در دستشان دارند وقتی وارد جلسه ای می شوند مانند کیف پول، پلاستیک حاوی وسیله، کیف دستی یا پالتو، کمتر قوی و تاثیرگذار به نظر می رسند. بنابراین قبل از اینکه وارد یک جلسه یا یک رویداد شوید حتما وسایل خود را دسته بندی و منظم کنید. چیزهای اضافی را در ماشین یا خانه بگذارید و پالتوی خود را در صورت امکان به منشی یا نیروی خدمات بدهید تا آویزان کنند تا دیگر نیازی به حمل آن در هنگام ورود به جلسه نباشد.

10. ژست دست های قدرتمندان

وقتی پشت میز نشسته اید دست هایتان را روی میز بیاورید و نوک انگشتان دست هایتان را روی هم بگذارید. این یک ژست اعتماد به نفس داشتن و اطمینان از توانایی های خود است. این کار به راحتی می تواند حس قدرتمندی شما و اطمینان و آرامشتان را به دیگران منتقل کند.

به طور کلی، شما می خواهید مطمئن شوید که زبان بدن شما با کلمات شما مطابقت دارد. اگر به مردم می گویید که اعتماد به نفس دارید پس حتما اعتماد به نفس خود را به آنها نشان دهید. زبان بدن می تواند در تعامل شما حاشیه غیر کلامی مفید و بسیار موثری ایجاد کند.