یک فکر هیجان انگیز! چرا تمام وقت روی شغل خود کار نمی کنید و پاره وقت به ثروت خود نمی پردازید؟ و چه احساسی خواهید داشت زمانی که صادقانه بگویید: من برای ثروتمند شدن تلاش می کنم. من فقط برای پرداخت صورتحساب و قسط هایم کار نمی کنم. زمانی که برنامه ثروت شدن دارید، آنقدر انگیزه خواهید داشت که حتی شب ها سخت به خواب می روید.

بنابراین می خواهیم با شما یک فرمول ساده برای ایجاد ثروت به اشتراک بگذاریم. این مطلب از موفق شو در مورد چگونگی تخصیص پول است.

قانون 70/30

قانون 70/30

بعد از پرداخت مالیات ها، یاد بگیرید که بر اساس 70 درصد درآمدتان زندگی کنید. این میزان از درآمدتان ضروریات و تجملاتی که برای آن هزینه می کنید را تامین می کند. سپس، مهم است که ببینید چگونه 30 درصد باقی مانده خود را سرمایه گذاری می کنید. بگذارید آن را به روش های زیر اختصاص دهیم:

خیریه

از 30 درصد هزینه نشده، یک سوم باید در امور خیریه صرف شود. نیکوکاری عملی برای بازگشت به جامعه و کمک به کسانی است که به کمک نیاز دارند. تقریبا سهم 10 درصد درآمد پس از کسر مالیات، مبلغ خوبی برای صرف کردن در این راه است.

عمل هدیه دادن به این سبک باید از کودکی آموزش داده شود. اهدای یک سکه از یک دلار بسیار آسان است. اما دادن 100،000 دلار از یک میلیون دلار بسیار دشوار است. شما می گویید، “اوه، اگر من یک میلیون دلار داشتم، با پرداخت 100000 دلار مشکلی نخواهم داشت.” من مطمئن نیستم. 100000 دلار پول زیادی است. به همین دلیل بهتر است از کودکی شروع کنید تا قبل از آمدن پول های بزرگ به این کار عادت کنید.

سرمایه گذاری کلان

سرمایه گذاری کلان

با 10 درصد درآمد پس از مالیات تان، می توانید به ثروت و موفقیت برسید. این پولی است که شما برای خرید، تعمیر، ساخت یا فروش استفاده خواهید کرد. این نکته اصلی مشارکت در تجارت است، حتی اگر فقط به صورت پاره وقت انجام شود.

چگونه می توانید به دنبال ایجاد ثروت باشید؟ روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، اجازه دهید تخیل شما پرسه بزند. به مهارتهایی که در محل کار یا از طریق سرگرمی های خود ایجاد کرده اید، نگاهی دقیق بیندازید. ممکن است بتوانید این موارد را به یک شرکت سودآور تبدیل کنید.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید یاد بگیرید که محصولی را بصورت عمده خریداری کنید و آن را به صورت خرده فروشی بفروشید. یا می توانید یک قطعه ملک را خریداری کرده و آن را بهبود ببخشید. برای خرید تجهیزات، محصولات یا سهام خود از این 10 درصد استفاده کنید و شروع کنید. هنوز نمی توان گفت چه نبوغی در درون شماست که انتظار داریم از جرقه این فرصت بیدار شود.

پس انداز

پس انداز

10 درصد آخر باید پس انداز شود. این یکی از مهیج ترین قسمت های برنامه ثروت شدن است. زیرا می تواند با آماده سازی شما برای “زمستان های” زندگی، آرامش خاطر شما را فراهم کند. بگذارید عبارات “ثروتمند” و “فقیر” را برای شما تعریف کنیم: افراد فقیر پول خود را خرج می کنند و آنچه را که مانده است پس انداز می کنند. ثروتمندان پول خود را پس انداز می کنند و آنچه را که مانده است خرج می کنند.

بیست سال پیش، دو نفر در هر ماه 1000 دلار درآمد کسب می کردند و در طی سال ها افزایش حقوقی مشابه داشتند. یکی فلسفه ی زندگی اش صرف پول و صرفه جویی بود  و دیگری فلسفه صرفه جویی در اول و هزینه کردن آنچه را که مانده است برگزیده بود. امروز اگر شما هر دو را می شناختید، یکی را فقیر و ثروتمند می نامیدید.

بنابراین، به یاد داشته باشید که بخشیدن، سرمایه گذاری و پس انداز، مانند هر نوع نظم و انضباط، اثر کوچکی دارد. در پایان روز، هفته، ماه، نتایج آن به سختی قابل رویت است. اما بگذارید پنج سال بگذرد آن وقت اختلافات آشکار می شود. در پایان 10 سال، تفاوت ها چشمگیر است.

و همه این ها با همان یک مدل پول شروع می شوند، اما با یک فلسفه متفاوت.