روند کنونی بازاریابی محتوا و سئو چیست؟ بگذارید این را بگوییم: محتوا مهمتر از همیشه است. به طور خاص، اگر می خواهید با خوانندگان و گوگل برنده شوید، کیفیت، نوع رسانه، اصالت و مخاطبانی که همه آنها را هدف قرار می دهید، نقش مهمی دارند.

این 5 مورد روندهای کنونی بازاریابی محتوا و سئو است که باید بدانید.

1. از محتوای سطحی فراتر بروید

ما می بینیم برندها به لطف وبلاگ ها و مقالاتی که عمق یک موضوع را بررسی می کنند، محتوای سطحی را پشت سر می گذارند و یک محتوای غنی و دست اول ارایه می کنند. این بدان معناست که وبلاگ ها بیشتر و گسترده تر، جامع و تحلیلی شده اند و – همانطور که شما هم حدس زده اید – مقالات آنها طولانی تر است.

به عنوان مثال، به جستجوی مثال های بازاریابی محتوا نگاه کنید. 4 نتیجه برتر به طور متوسط 2.2207 کلمه است. علاوه بر این، تمام این نتایج پر از مثال های، مطالعات، آمار و واقعیت های موجود در دنیای واقعی است. این تحقیق باید به طور دقیق و کاملی تدوین، ارجاع و استناد شود.

این چیزی است که لازم است این روزها به خوبی با خوانندگان و موتورهای جستجو انجام دهیم تا رتبه مناسب و مورد نظرمان را بگیریم. هنوز هم محتوای برنامه ریزی نشده، بدون تحقیق و متوسط منتشر می کنید؟ این کار دیگر جواب نمی دهد. در واقع، من می توانم استدلال کنم که این روش هرگز در وهله اول کار نمی کند.

محتوای سطحی در بهترین حالت نتایج سطحی به شما می دهد. به ندرت ارزشی در محتوا وجود دارد که سطح یک موضوع را بالا ببرد. بدون ارزشی = مورد علاقه مخاطبان نیست. عدم علاقه مخاطبان = نتیجه ای به همراه ندارد.

2. در فرآیندهای ایجاد محتوا سرمایه گذاری کنید

سئو و بازاریابی محتوا

برای ایجاد بهترین مطالب، برندهای بیشتری نسبت به همیشه در فرآیندهای تولید محتوا سرمایه گذاری می کنند. طبق تحقیقات B2C 2019 موسسه بازاریابی محتوا، 56 درصد از بازاریابان محتوا هزینه ها را در طول 12 ماه گذشته برای تولید محتوا افزایش داده اند. این هزینه ها شامل موارد زیر است:

  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موضوعات
  • برنامه ریزی آنچه محتوا را پوشش می دهد (و دلیل آن)
  • نوشتن محتوا
  • بهینه سازی
  • ویرایش
  • بهبود گرافیک، اضافه کردن عکس از صفحه نمایش یا استفاده از محتوای نوشتاری به چندرسانه ای
  • ارسال و تبلیغ مطالب در چندین کانال

البته علاقه در روال تولید محتوا امری بسیار مهم است. با توجه به وضعیت کنونی گوگل ترندز، بازاریابی محتوا طی چند سال گذشته به محبوبیت اوج رسیده است. بیشتر بازاریابان می خواهند یک قطعه از زمین موعود را بخرند. سرمایه گذاری بیشتر مالی در فرآیندهای تولید محتوا معنی دارد:

چگونه دیگر می توانید نوع محتوای بسته بندی شده و باکیفیت را ایجاد کنید که خوانندگان دوست دارند و موتورهای جستجو رتبه بندی می کنند؟ اگر سرمایه گذاری نکنید ، منابعی برای انجام درست آن ندارید. و این یعنی پایان داستان کسب و کار شما.

3. از شخصی سازی محتوا برای ساخت محتوای بسیار هدفمند استفاده کنید

تولید محتوا

یکی دیگر از گرایش های بازاریابی محتوا که به طور گسترده پذیرفته شده است، شخصی سازی محتوا است. طبق یک نظرسنجی 93٪ از بازاریابان از شخصی سازی حداقل یک کانال در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده می کنند.

این روش بر تولید مطالبی در سایت شما که کاملا متناسب کاربران مختلف مبتنی بر داده های شخصی در دسترس آنها مانند مشخصات جمعیتی، تنظیمات برگزیده و تاریخچه جستجو / مرور، است، تمرکز می کند.

طبق نظرسنجی اورایج، بیشتر بازاریاب ها موافق هستند که این روش:

  • به ارائه تجربیات بهتر مشتری کمک می کند.
  • وفاداری مشتری را افزایش می دهد.
  • ROI قابل اندازه گیری را تولید می کند.

نکته این است که محتوایی که با یک نوع کاربر صحبت می کند با دیگری ارتباط موثر برقرار نخواهد کرد. به عنوان مثال یک بازدید کننده تازه وارد به صفحه شما نسبت به بازدید کننده در بار بیستم خود نیازهای متفاوتی دارد. شخصی سازی محتوا به هر یک از آنها صفحات کمی متفاوت و پر از محتوا می دهد که به نیازهای شخصی آنها پاسخ می دهد.

4- دو برابر کردن وفاداری مشتری با اعتبار و شفافیت

مطابق نظرسنجی استاکلا در سال 2019 ، 90٪ از مصرف کنندگان قبول دارند که اصالت در برندهایی که دوست دارند و از آنها پشتیبانی می کنند، اهمیت دارد. اکثر بازاریابان از این روند آگاه هستند و می خواهند که صدای معتبری باشند که مردم دوست دارند.

مشکل چیست؟ 92٪ از بازاریابان فکر می کنند محتوایی که ایجاد می کنند بسیار با اصالت است، اما 51٪ از مصرف کنندگان فکر می کنند کمتر از نیمی از همه برندها این کار را انجام دهند.

با این حال، هنگامی که برندها اصالت را بدست می آورند، این دستاورد جوایز بسیار زیادی برای آنها به همراه دارد. در یک نظرسنجی مشخص شد تقریباً 90٪ از مصرف کنندگان مایل هستند با انجام اقدامی اصالت برند را پاداش دهند:

  • 52 ٪ گفتند که این برند را به افراد دیگر توصیه می کنند
  • 49 ٪ وفاداری خود را به این برند بالاتر می برند

اگر بازاریابان غالباً در مورد اصالت محتوای خود در اشتباه هستند، چگونه می توانند به اشتباه خود واقف شوند و آن را جبران کنند؟

برندهایی که درک می کنند در واقع اصالت به چه معنی است، در بالای همه کسب و کارهای مشابه شان ظاهر خواهند شد. مایکل فرتیک برای فوربس اینگونه توصیف می کند:

“معتبر بودن به معنای پاسخگو بودن و حمایت از قول برند شما است. این امر به شفافیت و آسیب پذیری نیاز دارد. وقتی یک برند معتبر است، مصرف کنندگان آن را می شناسند، از آن قدردانی می کنند و بر این اساس هزینه های خود را اولویت بندی می کنند. ”

برای نمونه ای از اصالت در مارک های بزرگ، به آمازون، اپل، لگو و اینتل نگاه کنید – همه این موارد در لیست کهن و گرگ در بین 100 برند معتبر رتبه بندی شده توسط مصرف کنندگان قرار دارد.

5. گسترش افق گذشته وبلاگ خود

وبلاگ برای سئو و بازاریابی محتوا

وبلاگ نویسی یک مساله مهم و بزرگ در بازاریابی محتوا است، اما همه چیز نهایی نیست. وبلاگ نویسی بسیار جذاب است، اشتباه نکنید.

آژانس من 99 درصد از هدایت به سایت و فروش ما را از طریق رتبه بندی محتوای ارگانیک ما مشاهده کرده است. به گفته آنها، ما در یک دنیای دیجیتال پویا، چند کاناله و پر از تجربه های متنوع زندگی می کنیم.

اگر فقط افرادی را مطالعه می کنید که وبلاگ و مقاله می خوانند، افرادی که ویدیو، فقط صدا، یا ترکیبی از دو یا سه مورد را در بررسی های خود ترجیح می دهند، از دست می دهید. بزرگسالان ایالات متحده بالای 18 سال اکنون تقریبا نیمی از روزهای خود را – بیش از 11 ساعت در کل – صرف مصرف مطالب می کنند. (بیش از 6 ساعت از این میزان به مشاهده محتوای ویدیویی اختصاص دارد!)

آنها محتوای خود را در همه جا دنبال می کنند: در تلویزیون زنده، تلویزیون با زمان تغییر یافته، اینترنت، تلفن های هوشمند، تبلت ها، کنسول های بازی، رادیو، دستگاه های پخش و دیگر دستگاه های متصل به اینترنت. بیشتر بازاریابان در این روند هوشمندانه عمل می کنند و از روند غیرقابل مشاهده یوتیوب، پادکست ها، وبینارها و پخش زنده در کنار استراتژی های بلاگ نویسی خود استفاده می کنند.

اگر هنوز فقط بلاگ نویسی می کنید، وقت آن است که به فکر اضافه کردن کانال یوتیوب، پادکست یا شکل دیگری از رسانه پویا به استراتژی محتوا خود باشید. برای بهترین نتیجه، به جایی بروید که مخاطبان شما آنجا زندگی می کنند. تاکتیک های محتوا و تاکتیک های سئو فقط آغاز کار هستند. با تکامل بازاریابی محتوا، این روندهای تازه نوید دهنده شروع تغییرات جدید در صنعت است.

فقط در طول یک سال گذشته، ما شاهد هستیم برندهایی در حال بازتعریف مخاطبان خود، تصمیم گیری مجدد در گفتن داستان های معتبر و تغییر مکان به کانال های بیشتر در استراتژی محتوا خود هستند. با پیشروی، برندهایی که در روندهای مناسب سرمایه گذاری می کنند، در کل شاهد رشد بیشتر خواهند بود. شما هم برای اعمل این تغییرات آماده اید؟