اکثر انسان‌ها در طول زندگی احساس شکست یا به بن‌بست رسیدن را تجربه می‌کنند. همه ما ممکن است در نقطه‌ای از زندگی در تنگنا قرار گرفته باشیم و احساس کنیم که نمی‌توانیم دیگر اهداف خود را دنبال کنیم. از این که روز‌به‌روز از مسیر رسیدن به موفقیت فاصله گرفته‌ایم اندوهگین شده و خود را سرزنش کنیم و در نهایت سردرگم شده باشیم که اکنون باید چه کاری را انجام دهیم.

افراد موفق وقت خود را در این 8 کار تلف نمی‌کنند

برای حل چنین شرایطی، ابتدا باید ببینیم چه اعمالی سبب اتلاف وقت ما می‌شود. باید بررسی کنیم که ما زمان خود را صرف چه کارهای بیهوده‌ای کرده‌ایم که به جای حرکت دادن ما به سمت موفقیت‌هایمان، ما را به سمت خود سوق داده اند. این فعالیت‌ها به ما در جهت رسیدن به موفقیت یا خوشبختی کمک نمی‌کند اما باید بدانیم که اگه به دنبال رسیدن به موفقیت هستیم، هر ثانیه از روز آن چنان با ارزش است که نباید آن را هدر دهیم. باید بررسی کنید که روزهای زندگی‌تان را چگونه می‌گذرانید و با تجزیه و تحلیل ساعت به ساعت آن، مرتباً به دنبال روش‌هایی برای هوشمندتر زندگی و روش هایی برای از بین بردن اتلاف وقت باشید.

در این مقاله از موفق شو به هشت موردی که افراد موفق هرگز وقت خود را صرف انجام دادن آنها نمی‌کنند اشاره شده است. اگر شما هم می‌خواهید جز افراد موفق باشید پس به جمع آنها بپیوندید!

زمان افراد موفق

1. افراد موفق در رسانه های اجتماعی غرق نمی شوند

حضور در رسانه‌های اجتماعی و چک کردن اعلان‌های فیس بوک، پیمایش تصاویر در اینستاگرام و… اگرچه بخشی از زندگی روزمره ماست اما اگر کنترل نکنید که چقدر زمان را صرف آن می‌کنید، شاهد از دست رفتن بی حد و مرز زمان طلایی خود خواهید بود. اگر خودتان هم از این موضوع به تنگ آمده‌اید اما نمی‌دانید که چطور می‌توانید خود را از این غرق شدن نجات دهید، نگران نباشید. با ایجاد محدودیت زمانی بر روی شبکه‌های اجتماعی می‌توانید استفاده از آنها را به حداقل برسانید. هشدار بستن برنامه را پس از مدت زمان مورد نیازتان تنظیم کنید و پس از آن برنامه را ببندید و به کار دیگری مشغول شوید. می‌توانید پس از اتمام پروژه های کاری لازمتان، مجدد در شبکه‌ها فعال شوید یا اینکه پس از انجام شدن فعالیتتان از رسانه های اجتماعی به عنوان پاداش استفاده کنید.

غرق شدن در شبکه های اجتماعی

2. افراد موفق برنامه‌ ریزی روزانه دارند

افراد موفق در طول روز برای خود هدف تعیین می‌کنند و با یک فهرست از کارهای روزانه، هدف روزانه خود را متمرکز به انجام دادن آنها می‌کنند. در نظر داشته باشید که برای تهیه این لیست، یک لیست بلند و طولانی ننویسید و ابتدا اولویت‌های اصلی خود را یادداشت کنید و کارهای بزرگ دیگر را به مراحل بعد موکول کنید.

3. افراد موفق کارهایی انجام نمی‌دهند که از لحاظ عاطفی آنها را تخلیه کند

اگر می خواهید که یک زندگی واقعاً موفق داشته باشید، باید روی چیزهایی تمرکز کنید که زندگی شما را مثبت می‌کند. افراد موفق وقت خود را صرف چیزهایی نمی‌کنند که از نظر عاطفی آنها را تخلیه کنند. قبل از انجام فعالیت‌هایی که در برنامه خود دارید، مطمئن باشید این فعالیت مثبت، به زندگی شما می افزاید. اگر فکر می‌کنید این‌گونه نخواهد بود، پس در مورد آن فکر نکنید. همچنین در مواقعی که از شما خواسته می‌شود کاری انجام دهید، خود را ملزم به پاسخگویی نکنید. قبل از گفتن “بله” فکر کنید و بدانید که درست نیست که به درخواست های خود “نه” بگویید.

تخلیه عاطفی

4. افراد موفق نگران چیزهایی نیستند که قادر به کنترل آنها نیستند

افراد موفق می‌دانند که نگرانی آدمی را به هیچ نقطه مثبتی در زندگی نمی‌رساند، به خصوص اگر نتوان در مورد آن وضعیت، کاری انجام داد بنابراین به افکار خود جامه عمل بپوشانید و روی کارهایی که می توانید انجام دهید تمرکز کنید.

5. افراد موفق با افراد منفی در ارتباط نیستند

حتما شنیده‌اید که شخصیت انسان، میانگین شخصیت 5 نفریست که بیشترین وقت را با آنها سپری می‌کند پس اگر می‌خواهید بهترین خود باشید، باید خود را با بهترین افراد محاصره کنید. اگر قصد دارید در زندگی صعود کنید، حتماً انرژی منفی و سمی موجود در اطراف خود را از بین ببرید و بار وزن خود را سبک کنید.

دوری از افراد منفی

6. افراد موفق، اشتباهات گذشته را تکرار نمی‌کنند

افراد موفق هم مانند هرکس دیگر در زندگی خود اشتباه می‌کنند اما نکته اصلی موفقیت در زندگی، اشتباه نکردن دوباره اشتباهات و یادگیری از آنها و بزرگ شدن از اشتباهات است. این اشتباهات باید به شما کمک کنند که به فرد بهتری تبدیل شوید بنابراین وقتی اشتباه می‌کنید، به این فکر کنید که اشتباه اکنون انجام شده است و نمی‌توانید به گذشته بازگردید، به جای این کار روی آنچه آموخته‌اید متمرکز شوید و یک استراتژی طراحی کنید تا مثبت از آن پیش بروید.

7. افراد موفق به کاری که دیگران انجام می‌دهند توجه نمی‌کنند

بسیار خوب است اگر از زندگی افراد موفق، برای پیمودن مسیر موفقیت الهام بگیرید، اما وقتی دائماً خود را با شخص دیگری مقایسه می‌کنید، روحیه خود را به شدت برای ادامه مسیر پایین می‌آورید. اگر تاکنون این کار را می‌کردید وقت آن است که طرز فکر خود را تغییر دهید. از دیگران الهام بگیرید اما تنها با مهمترین فرد رقابت کنید: خودتان.

8. افراد موفق خود را در آخرین اولویت قرار نمی‌دهند

همه ما زمان‌هایی را پشت سر گذاشته‌ایم که برای انجام یک پروژه بزرگ یا مهم مجبور شده باشیم کمتر بخوابیم و ورزش نکنیم اما باید توجه داشته باشید که ارزش قائل نشدن برای خود به منظور تمرکز روی هدف به شما کمک چندانی نمی‌کند چراکه برای موفقیت و خوشبختی طولانی مدت، باید خود را در اولویت قرار دهید.

برای شروع می‌توانید روز خود را با انجام دادن کارهایی که برایتان لذت‌بخش است آغاز کنید. این کار می‌تواند تمرین یوگا، روزنامه نگاری یا خواندن کتاب مورد علاقه‌تان باشد. زمانی که روز خود را با انجام کاری که دوست دارید آغاز می‌کنید تا انتهای روز احساس سرخوشی و پیروزمندی خواهید داشت و می‌توانید راحت‌تر روی انجام دادن دیگر کارهایتان تمرکز داشته باشید.

دوست داشتن خود

آیا اکنون توانستید مواردی که باعث اتلاف وقتتان در زندگی می‌شد را بیابید؟ آنها را از بین ببرید تا بتوانید به بهترین قسمت زندگی خود سفر کنید.