پیچای ساندارجان بیشتر بانام ساندار پیچای (Sundar Pichai) شناخته می‌شود. وی  یک تاجر آمریکایی _هندی است. پیچای ساندار جان مدیرعامل شرکت Alphabet و همچنین Google LLC  می‌باشد. پیچای فعالیت خود را به‌عنوان مهندس موارد شروع کرد. او در سال ۲۰۰۴  برای سمت مدیر اجرایی  گوگل  برگزیده شد. ساندار پیچای مسئول خرید  شد؛ و بعد از چند سال موفقیت به وی روی آورد. ساندار در سال ۲۰۱۲ مدیرعامل گوگل و در سال ۲۰۱۹ مدیرعامل شرکت الفبا را به عهده گرفت. در ادامه موفق شو به شرح زندگینامه یکی از افراد موفق دنیا یعنی ساندار پیچای می‌پردازد.

زندگینامه ساندار پیچای و مدیریت دنیای گوگل و جستجو برای، Android و Nest

انگار لری پیج و سرگی برین در اداره سایت گوگل به بن‌بست رسیده بودند.  زمان ایجاد تغییرات  فرارسیده بود زیرا محصولات گوگل تکراری شده بود خورشید این وب‌سایت رو به غروب بود. لذا در تصمیمی مشترک از مدیریت وب‌سایت اصلی گوگل یعنی آلفابت صرف‌نظر کردند. سرنوشت نامعلوم این شرکت و چالش‌های پیش رو به ساندار پیچای واگذار شد. در حال حاضر هم ساندار پیچای در سمت مدیر اجرایی  فعالیت دارند. در آن زمان  پیچای مدیرعامل شرکت آلفابت شد.

ساندار پیچای از طرف کمپانی وال‌استریت به‌شدت تحت‌فشار بود. آن‌ها به ساندار پیچای می‌گفتند که باید مطالب سایت را گسترش دهد تا درآمد گوگل افزایش یابد؛ اما اینجا یک سوأل مطرح می‌شود و آن این است که گوگل منابع مالی خود را از چه طریقی باید تأمین کند؟ سرمایه‌گذاری شرکا، دستگاه‌های پیکسل، تغییر سیستم‌عامل  گوشی‌ها و وسایل خود از اندروید به کروم به‌راستی کدام راه‌حل مناسب‌تر است. نتیجه نشان داده تمام گزینه‌های مذکور دردسر و مشکلاتی را برای کاربران این وب‌سایت به وجود آورده است. شهرت ساندار پیچای بیشتر به خاطر اخذ سمت مدیرعاملی شرکت آلفابت و گوگل است.

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل

قومیت و ملیت ساندار پیچای

ساندارپیچای بانام خانوادگی سانداراجان 12 ژوئن سال ۱۹۷۲ در چنای  نادو هند  متولد شد. ملیت وی آمریکایی – هندی می‌باشد. پدر ساندار پیچای به‌عنوان مهندس برق در شرکت GEC کنگلومرای بریتانیا مشغول به فعالیت بود. نام پدر ساندار ، رژوناتا پیچای بود. قومیت وی هندی بود. پدرش یک کارخانه تولیدکننده قطعات الکترونیکی را مدیریت می‌کرد. نام مادر ساندار پیچای ، لاکشمی بود که قبل از بارداری به حرفه ستاره‌شناسی مشغول بود. ساندار پیچای یک برادر هم دارد.

وی به Padma  Seshadri  Bala Bhavan رفت  و سپس در مؤسسه فناوری هند در خوارگپور  توانست موقعیت به‌دست آورد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته  متالوژی کسب کرد. یکی از موفقیت‌های وی در دوران تحصیل کسب بورسیه از دانشگاه استنفورد بود. وی در استنفورد به تحصیل علم مواد و فیزیک پرداخت.  درنهایت ساندار پیچای از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شد. وی در سال ۲۰۱۹ تولد ۴۷ سالگی خود را جشن گرفت.

زندگی حرفه‌ای ساندار پیچای

زندگینامه ساندار پیچای

ساندار پیچای کار خود را با McKinsey & Company شروع کرد و هم‌زمان به شرکت گوگل هم مشاوره می‌داد. وی همچنین دارای استعداد ویژه‌ای در مدیریت فروش و مهندسی مواد داشت. در سال 2004 ساندار پیچای به شرکت گوگل پیوست. او بر روی گسترش محصولات پرطرفدار  گوگل مانند Toolbar کارکرده است.  ساندار قبل از طراحی Toolbar روی  به‌روزرسانی  سایر محصولات این شرکت مانند Google Gears و Google Pack نیز کارکرده است. وی نوارابزارهای گوگل را گسترش داد و درنتیجه گوگل کروم به وجود آمد.

او مدیریت فروش محصولات را بر عهده گرفت و توانست محصولاتی مانند Google Chrome و Chrome OS را به کاربران ارائه داد. وی برای اولین بار  مرورگر کروم را به جهان معرفی کرد. بعداً در سال ۲۰۰۹ این افزونه را به‌روزرسانی کرد. وی در سال ۲۰۰۸ به یکی مهم‌ترین و مشهورترین چهره‌های گوگل مبدل شد. در سال ۲۰۱۵  ساندار پیچای به‌عنوان مدیرعامل گوگل شناخته شد. این اتفاق در زمان بازنشستگی لری پیچ اتفاق افتاد. ساندار مدعی بود که سمت  مدیرعامل مایکروسافت را هم باید به او بدهند؛ اما در این امر ناکام بود و در نهایت این پست به ساتیا نادلا رسید. وی در دسامبر سال ۲۰۱۷  بهترین سخنران کنفرانس اینترنتی جهان شناخته شد. وی بافاصله کمی موفقیت‌های یادی در حرفه خود کسب کرد.

 همسر ساندار پیچای کیست؟

ساندار پیچای متأهل است. وی با دوست‌دختر سابقش یعنی آنجلی پیچای  پیمان ازدواج بست. آن‌ها در خرگ پور با یکدیگر همکلاس بودند. آن‌ها دارای دو فرزند هستند. نام‌های  فرزندان آن‌ها کاویا و کران هست. این زوج از زندگی خود نهایت لذت می‌برند و هیچ‌چیزی وجود ندارد که آن‌ها را آزار دهد.

دارایی خالص ساندار پیچای چقدر است؟

ارزش خالص دارایی ساندار پیچای تا سال 2019  ششصد و پنجاه میلیون دلار بود. حقوق دقیق او ۱۹۹ میلیون دلار بود. ساندار پیچای دو خانه در شهرهای بروکلین و نیویورک دارد. ارزش این خانه‌ها 6 میلیون دلار است. ازآنجاکه وی در حال حاضر شهروند ایالات‌متحده  است. وی با خانواده خود در این کشور ساکن هست. ساندار پیچای از زندگی و درآمد خود راضی است و بسیار از زندگی خویش لذت می‌برد. لذت بردن از زندگی خود به‌تنهایی یک موفقیت است.

قد ساندار پیچای چقدر است؟

زندگینامه ساندار پیچای

ساندار پیچای  بسیار مهربان است و دارای قلبی نوع‌دوست می‌باشد. وی 5 فوت و 11 اینچ قد دارد و 66 کیلوگرم وزنش است. ساندار پیچای دارای موهای سیاه و چشمانی به رنگ قهوه‌ای تیره دارد. اندام او بسیار باریک است. جزئیات دیگری در مورد فیزیک او وجود ندارد.

آیا این نکات را از ساندار پیچای می‌دانید؟

ساندار پیچای در سال 2004 به گوگل پیوست و مدیریت اجرایی آن را به عهده گرفت. او در  دسامبر سال 2019 مدیرعامل شرکت الفبا شد. ملیت آمریکایی –هندی دارد.  ساندار یک برادر دارد.  ساندار پیچای تا سال 2012 مدیر ارشد گوگل کروم باقی ماند.

درنهایت در مورد ساندار پیچای می‌توان گفت که او یکی از برجسته‌ترین سخنرانان و طراحان وب در جهان است. وی شخصیتی مهربان و دلسوز می‌باشد. ساندار با توجه به پشتکارش توانست موفقیت‌های زیادی را به‌دست آورد. در حرفه‌ی خود بهترین موقعیت‌ها  را به‌دست آورد.