تعریف موفقیت برای افراد مختلف متفاوت است. در غیاب ایجاد تعاریف خودمان از موفقیت، اغلب تعریف جامعه را درست در نظر می گیریم که معمولا شامل اعتبار، جایگاه، قدرت یا ثروت مالی و دارایی های مادی است. ما فکر می کنیم اگر کسی دارایی هایی با ارزش مادی بالا داشته باشد “موفق” محسوب می شود. جامعه غالبا در خصوص ارزیابی موفقیت به خطا می رود و مواردی مانند ثروت و اموال مادی زیاد در عین حال که جالب به نظر می رسند هیچ کاری برای تامین نیازهای دیگر انسان مانند داشتن هدف، تحقق رویاها و داشتن معنی برای زندگی انجام نمی دهند. قبول این واقعیت برای بسیاری سخت است.

در این مقاله 20 حقیقت در مورد موفقیت وجود دارد – که به عنوان دستیابی به یک هدف تعریف شده اند که ریشه در علم و روانشناسی دارند. اکثر مردم از این حقایق آگاه نیستند اما دانستن آنها ضروری است:

  1. بهره هوشی یا ضریب هوشی آنقدرها که فکر می کنید اهمیت ندارد.
  2. اینکه یک موضوع از نظر بقیه خوب به نظر برسد خیلی کم اهمیت تر از نظر و احساس واقعی شما نسبت به آن موضوع است.
  3. پاداش های بیرونی مانند پول، موقعیت اجتماعی و شهرت، شما را حقیقتا خوشحال نمی کند.
  4. اگر از نظر فکری به چالش کشیده شده باشید و کار شما با هدف شما مطابقت داشته باشد عملکرد شما بالا می رود و بهبود می یابد.
  5. توصیه ها و نصیحت های دیگران معمولا چکیده چیزهایی است که برای آنها خوب بوده است. اگر فکر می کنید این توصیه ها مناسب شما نیستند آنها را نپذیرید.
  6. بیشتر از اینکه به توصیه و نصیحت احتیاج داشته باشید به حمایت (مخصوصا حمایت روانی و اجتماعی) احتیاج دارید.
  7. اعتقاد به خود و وارونه کردن خودگویی های منفی ذهنی(مثبت کردن افکار) بیشتر از تحسین و تایید دیگران باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما می شود.
  8. دانستن تاثیری که بر بقیه می گذارید راهی برای نظارت بر موفقیتتان است.
  9. دانشگاه برای برخی افراد مناسب است و برای برخی دیگر نه. هیچ راه واحدی برای حرفه ای شدن در یک شغل وجود ندارد.

قانون موفقیت در دانشگاه

  1. ثبات، هرگز تسلیم نشدن و داشتن یک طرز فکر ارزشمند برای رشد و موفقیت- به این معنی که به توانایی رشد و یادگیری خود اعتقاد داشته باشید- رفتارهای مهمی هستند که به هر کسی امکان می دهد تا به اهداف شغلی مورد نظر خود برسد.
  2. خوشبختی عملی است که همه می توانند یاد بگیرند.
  3. دادن آگاهی به ذهن، زندگی در لحظه و آگاهی بیشتر از جزئیات زندگی به شما کمک می کند تا راحت تر پاسخ سوالات خود را بیابید.
  4. دانستن اینکه شما چه کسی هستید و به طور خاص، دانستن نوع نبوغ و استعدادتان یک گام مهم به سوی انجام کارهایی است که دوست دارید.
  5. دوست داشتن کار نقش مهمی در ایجاد موفقیت دارد که باعث کاهش استرس، خستگی و فرسودگی خواهد شد.

خستگی در کار

  1. اگر از کارتان لذت نمی برید یک جای کار ایراد دارد.
  2. مدیریت شغلتان یک مهارت است که می توانید یاد بگیرید.
  3. به دنبال کار گشتن می تواند سرگرم کننده باشد اگر بدانید واقعا چه کسی هستید و از ته دل چه می خواهید.
  4. مقایسه کردن خودتان با دیگران هرگز مفید نیست.
  5. شناختن وضعیت روانی و نیز آشنایی با شخصیت خودتان و تلاش برای بهبود آن، برای ساختن یک رهبر بزرگ و یک انسان سالم و فعال بسیار مهم است.
  6. باید از شکست هایتان ممنون باشید و از آنها یاد بگیرید.