وقتی 21 ساله بودم، خودم را آماده پیشرفت در زندگی می دیدم، اما همزمان احساس عدم تحرک می کردم. آن موقع هنوز در خانه والدینم زندگی می کردم، برای کار در یک کار پاره وقت ساعتی 8 دلار حقوق می گرفتم و درگیر یک دوره MBA طولانی مدت بودم. در اعماق وجودم، می دانستم که باید فرار کنم. اما بر خلاف گذشته، در قبال زندگی خودم حاضر به دل به دریا زدن نبودم.

اما یک بار تصمیم به ایجاد تغییر گرفتم. می خواستم هرطور شده موفق شوم، اما نمی دانستم چه کاری باید انجام دهم یا از کجا شروع کنم. با این وجود، آنچه که من به شدت اعتقاد داشتم این بود که اگر عادات خود را تغییر دهم، عادات جدیدم مرا تغییر می دهند. بنابراین به جای این که با فعالیت های متفاوتی مانند ورزش و تلویزیون وقتم را هدر دهم، شروع به خواندن کتاب و سخنرانی کردن کردم.

بعد از چند وقت نتایج مثبتی در خودم دیدم. از نظر حرفه ای، لیاقت بیشتری از خودم نشان می دادم و شخصاً اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده بودم. این موضوع که داشتن صلاحیت باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود، نکته اساسی بود که زندگی من را تغییر داد و این امکان را برای من فراهم کرد تا به قله موفقیت برسم، ثروت زیادی بدست آورم و الهام بخش بسیاری از افراد باشم.

عادت هایی که من در خود ایجاد کردم همان چیزی است که من را امروز متمایز کرده است. آنها چیزهایی هستند که من را از 8 دلار در ساعت در سن 21 سالگی به یک میلیونر خودساخته در سن 24 سالگی برد. این عادات همچنین می توانند زندگی شما را تغییر دهند.

عادت میلیونر خودساخته

1. سخنان خود را ساده کنید

پیام خود را چقدر خوب به گوش مخاطب خود می رسانید؟ میلیونرها می دانند چگونه پیام خود را با ساده ترین شیوه به اشتراک بگذارند. آنها کلمات خود را با دقت به کار می برند و معنای عمیقی در آنچه می گویند دارند. به شخصه، من هر روز فرهنگ لغت را مرور می کنم، اما هرگز سعی نمی کنم از تمام کلماتی که می شناسم استفاده کنم. با لفاظی کردن، بسیاری از افراد فرصت های خود را نابود می کنند. به طور خلاصه، هرگز مخاطب خود را درگیر معانی کلمات نکنید.

مهارتهای ارتباطی خود را از طریق داشتن روابط اجتماعی گسترده افزایش دهید. متأسفانه، بسیاری از افراد در قبال روابط اجتماعی خود تنبل می شوند و به طور آهسته با عادات دیگران خود را تطابق می دهند. اما میلیونرها با پشتکار در جهت بهبود آنچه می گویند و چگونگی بیان آن تلاش می کنند.

2. مسائل قدیمی را رها کنید

قبل از اینکه بتوانید با موضوعات جدید روبرو شوید، باید قدیمی ها را کنار بگذارید. اگر می خواهید ماشین یا خانه جدید داشته باشید، درگیر گذشته نشوید و یک مورد جدید را جستجو کنید. وقتی می خواهید به یک طرز فکر مثبت برسید، ابتدا باید از حالت منفی خلاص شوید. برای رها کردن عادات منفی خود، باید آنها را با موارد مثبت جایگزین کنید.

من یک روز این موضوع را فهمیدم که در حال خوردن برگرهای ارزان قیمت در مک دونالد بودم. تصمیم گرفتم برای پیدا کردن بهترین خانه های استیک در منطقه تلاش کنم تا به دنبال یک تجربه جدید و دلپذیر با وعده های غذایی خود باشم. از آن پس به جای این که چندین بار در هفته برگر 1 دلاری سفارش دهم، دوست داشتم که یک یا دو بار در ماه برای استیک های مقوی هزینه کنم.

“ما آنچه هستیم که مدام تکرار می کنیم. بنابراین، تعالی یک عمل نیست بلکه یک عادت است.” -ارسطو

3. برای هر روزتان هدف تعیین کنید

تعیین هدف

هر روز اهدافم را روی کاغذ می نویسم. این یک عادت الهام بخش است که من قول می دهم تا آخر عمر حفظ کنم. شاید در حال نوشتن پیش بینی های مالی، برنامه ریزی برای کارهای هفتگی خود هستید یا روش های جدیدی را برای ساختن امپراطوری خود طراحی کرده اید، در هر صورت شما می خواهید یک عادت تعیین هدف روزانه داشته باشید که برایتان انگیزه بخش باشد.

هنگامی که هر روز اهداف خود را تعیین می کنید، این کار به شما کمک می کند تا اولویت های خود را حفظ کنید و اول به سراغ کارهای مهمتر بروید. اولویت بندی یعنی در ابتدا کارهایی که بیشتر از همه مهم است، انجام دهید. به جای دنبال کردن کارهای 100 دلاری، این عادت شما را به تجسم فعالیت های 1000 دلاری ترغیب می کند. هنگامی که فعالیت های سودآور تری را در روز انجام می دهید، پول بیشتری ذخیره می کنید.

4. انعطاف پذیر باشید

شما باید کاری را انجام دهید که می گویید می خواهید انجام دهید. بارها در زندگی شما وجود خواهد داشت که از شما خواسته می شود تا ارزش های شخصی خود را فدای اهداف حرفه ای کنید. این کار را نکنید. هیچ چیز با ارزش تر از انعطاف پذیر بودن در زندگی شخصی و حرفه ای شما وجود ندارد. این موضوع به شما امکان می دهد تا “تجارت را با لذت” مخلوط کنید.

بسیاری از مردم به شما خواهند گفت که شما نمی توانید تجارت را با لذت مخلوط کنید، اما آنها در اشتباه هستند. وقتی آنچه را که دوست دارید انجام می دهید، از تجارت لذت می برید. وقتی زندگی را پیش می برید که مبتنی بر صداقت باشد، شهرت شما رشد خواهد کرد و خود و بسیاری دیگر را در این فرآیند پربار می سازید. هرگز شهرت خود را به دلیل عدم هماهنگی با بالاترین ارزشها و آرمانهای خود، در معرض خطر قرار ندهید.

5. تصمیم گیری کنید

هرچه تصمیم بیشتری بگیرید، موفق تر خواهید شد. در حالی که یک نفر می تواند در طی روز ده تصمیم گیری انجام دهد، دیگری می تواند صدها تصمیم بگیرد. کسی که بیشترین تصمیم را می گیرد برنده خواهد شد، حتی اگر تصمیمات آنها منجر به شکست شود. تنها بدانید اگر در حال حرکت در خیابان یک طرفه در خلاف جهت سایر اتومبیل ها هستید، باید به سرعت بتوانید تغییر جهت دهید!

اما بیشتر مردم از تصمیم گیری های مهم می ترسند زیرا با ترس تسخیر می شوند و همین امر باعث ناتوانی آنها می شود. ناتوانی شان آنها را از تصمیم گیری باز می دارد و مجبور به از بین بردن فرصت ها می کند. همیشه تصمیم بگیرید، حتی اگر نمی دانید به کجا منجر خواهد شد. چرا که به زودی پاسخ های لازم را پیدا خواهید کرد.

6. سؤال کنید

اکثر مردم تصور می کنند که آنها جواب همه چیز را می دانند. فرضیات آنها در واقع آنها را از دانستن حقیقت باز می دارد. شما می خواهید برای به دست آوردن شفافیت در مورد مسیری که پیش می روید، سؤالاتی بپرسید، اما واقعیت این است که بسیاری از افراد هیچ سؤالی نمی پرسند. آنها معمولاً راه خود را حدس می زنند. چرا؟ بسیاری از افراد نمی خواهند از آنها سؤال کنند، زیرا آنها را در مواجهه با واقعیت شرایط موجود قرار می دهد، که این مسئله ممکن است آنها را بترساند، یا سؤال کردن آنها را وادار به انجام کار پرزحمت “فکر کردن”، می کند، به همین دلیل آنها در انجام این کار ناتوانند.

برای تبدیل شدن به یک میلیونر، به سوالات خود پاسخ ندهید، بلکه پاسخ هایتان را زیر سوال ببرید. هنگامی که شما نیاز به دانستن واقعیت ها دارید، باید سؤال کنید – تنها به فرضیات خود متکی نباشید.

“یک مرد را به جای جواب هایش، از روی سوالات او قضاوت کنید.” ولتر

7. استاد شوید

تعیین هدف

روزی یک پیانیست خوب در یک مهمانی اجرا داشت. پس از تمام شدن اجرای او، یک زن از میان مهمانان به هنرمند گفت: “من حاضرم هر کاری انجام دهم تا مثل شما پیانو بنوازم.” هنگامی که استاد پیانیست قهوه خود را با حرکت آهسته نوشید، مکث کوتاهی انجام داد و گفت: “اوه نه شما نمی خواهید.” به زودی، همهمه ای بزرگ اتاق را پر کرد زیرا همه در حیرت و سردرگمی شدیدی فرو رفتند.

او ادامه داد: “شما حاضر هستید هر کاری انجام دهید تا مانند من پیانو بنوازید، به جز یک کار و آن هم صرف زمان. شما نمی توانید ساعت ها، روزها و سالها بنشینید و تمرین کنید. سپس در حالی که مجدداً فنجان قهوه خود را باز کرد لبخند گرم زد. او گفت: “لطفا متوجه باشید که من انتقاد نمی کنم. من فقط به شما می گویم که وقتی می گویید حاضرم هر کاری را انجام دهم که مثل من پیانو بنوازم، واقعاً منظور شما این نیست. شما اصلاً چنین منظوری ندارید. ”

“هر استاد روزی یک فاجعه بود.” -تی. هارو اکر

عادت های خوب به اندازه عادت های بد اعتیاد آور هستند. هنگامی که یک عادت خوب را به کار گرفتید، به دنبال به دست آوردن عادات جدید باشید. یک فرد به طور متوسط در سال حداکثر 10 عادت جدید ایجاد می کند، این بدان معناست که بسیاری از عادات قدیمی را رها می کند. صرف نظر از این موضوع، به عادت های روزانه خود و نحوه تأثیرگذاری آنها در این زمینه فکر کنید. و به یاد داشته باشید، شما در ابتدا عادات خود را انجام می دهید – سپس عادات شخصیت شما را به وجود می آورند!