وقتی کلمه استارت آپ را می‌شنوید، اولین موضوعی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ در واقع استارت آپ به مجموعه کسب‌وکارهای نوپایی است که توسط چند کارآفرین باهدف ارائه یک محصول یا خدمت به بازار تشکیل می‌شود. بیشترین چالشی که کارآفرین برای تأسیس یک چنین مجموعه‌ای دارند، تأمین بودجه می‌باشد. بدون تأمین بودجه اشتغال ایجاد نمی‌شود و درواقع امکان کسب موفقیت غیرممکن است. در ادامه به نکاتی در مورد اینکه استارت آپ چیست و عوامل موفقیت در این حوزه چیست می‌پردازیم. برای کسب موفقیت موفق شو را دنبال کنید.

استارت آپ چیست؟

استارت آپ

هنگامی‌که نام استارتاپ را می‌شنویم، اولین سؤالی که به ذهنمان خطور می‌کند این است که به‌راستی استارتاپ چیست و هدف شکل‌گیری آنچه بوده است؟

امروزه کسب‌وکارهای اینترنتی رونق زیادی پیداکرده است. در اصطلاح بازار به این‌گونه مجموعه‌های تولید، استارت آپ می‌گویند. حوزه فعالیت اکثر شرکت‌های استارت آپ تولید محصولات مبتنی بر نیاز بازار است .البته خدمات رسانی این مجموعه ها بر پایه تکنولوژِی است.مهم‌ترین نکته در مورد یک شرکت اینترنتی این است که در اوایل فعالیت خود توجه چندانی به سود نکند. طبق بررسی‌هایی که سایت موفق شو انجام داده است، رمز موفقیت یک کسب‌وکار شناسایی بازار هدف است. موفقیت شما درگرو سرمایه‌گذاری در جهت درست  می‌باشد.

در اواخر دهه 90 میلادی اولین شرکت خصوصی کوچک تشکیل می‌شود. مدیران این مجموعه تصور می‌کردند که جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری در این نوع کسب وکار استارت آپی سودآور خواهد بود. بعد از گذشت زمانی نه‌چندان دور آن‌ها متوجه شدند که باوجود درآمد کم و هزینه‌های گزاف ایجاد یک استارت آپ این کسب‌وکار در مقیاس کوچک هرگز به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد. به نظر شما رمز موفقیت یک استارت آپ چیست؟

راهبردهای کاربردی برای موفقیت استارت آپ

موفقیت استارت آپ

بی‌شک اولین موضوعی که فرد نوآور و یا کارآفرین باید قبل از راه‌اندازی یک استارت آپ به آن بیندیشد، سرمایه است. پشتوانه مالی قوی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در بازار محسوب می‌شود. برای دستیابی به منابع مالی قوی امکان‌های متنوعی در دسترس تأسیس کنندگان این نوع کسب‌وکارها وجود دارد. به‌عنوان‌مثال می‌توان به گرفتن وام از بانک‌ها و یا شریک کردن سرمایه گذران در کسب‌وکار اشاره کرد.

موفق شو به شما پیشنهاد می‌کند که با تبلیغ محصولات خود و تمرکز بر روی اهداف خود اقدام به جذب سرمایه‌گذار نمایید؛ زیرا مهم‌ترین اصل برای سرمایه گذران بازگشت پول و هزینه در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. شما با مطرح کردن درست اهداف خود می‌توانید آن‌ها را نسبت به استارت آپ خود علاقه‌مند کنید. این اولی گام برای کسب موفقیت است.

بر اساس نتایج تحقیقات بعد از جذب سرمایه کافی برای احداث استارت آپ خود باید بیشترین هزینه را برای بازاریابی وتواید محصول صرف کنید تا بتوانید در مدتی مشخص بازدهی قابل‌توجهی دست‌یابید. متأسفانه گاهی این امر به هر دلیلی میسر نمی‌شود. در این شرایط به نظر شما راه نجات یک کسب‌وکار چیست؟راه خروج از بحران این نوع فعالیت‌های اقتصادی اثبات نوآوری و خلاقیت در تولید محصول به صاحبان سرمایه است. نوع ارائه محصول بسیار مهم است. شما در معرفی محصول استارت آپ خود باید از ابزارهایی مانند شبکه‌های اجتماعی نهایت بهره را ببرید. صرف زمان برای ایده پردازی عملی مهم‌ترین مرحله شروع کسب‌وکار است که موفقیت شمارا تضمین می‌کند. یادتان باشد شما اگر بهترین محصول را داشته باشید ولی نتوانید صاحبان بازار آن محصول برای خرید یا سرمایه‌گذاری قانع کنید زحمات شما به موفقیت تبدیل نمی‌شود.

ابعاد استارت آپ چیست؟

استارت آپ و شرکت های بزرگ

سود کم و درآمد ناچیز در اوایل فعالیت یک استارت آپ یا همان کسب‌وکار کوچک امری طبیعی است. توسعه یک ایده و پیاده کردن آن بر روی یک محصول یا خدمت نیازمند صرف هزینه بالایی است. به نظر شما مهم‌ترین ابعاد یک کسب‌وکار چیست؟ موفق شو در رابطه می‌گوید که برای رشد یک استارت آپ تبلیغات و بازاریابی اصولی و درست بسیار اهمیت دارد.

برای جذب سرمایه همان‌طور که قبلاً هم ذکر شد بسیار وسیع است. یک کارآفرین گزینه‌هایی مانند دریافت کمک‌های دولت، وام‌های قرض‌الحسنه، کمک‌های بلاعوض را در اختیار دارد. با توجه نوع نیاز خود می‌تواند یکی برای گسترش و توسعه استارت آپ خود انتخاب کند.

به‌عنوان‌مثال اگر کسب‌وکار شما در حوزه جوجه‌کشی است، به‌راحتی می‌توانید با مراجعه به صندوق‌های قرض‌الحسنه بودجه‌ای مناسب برای تربیت نیروی انسانی متخصص، بذرپاشی و اجاره یک محیط اداری دریافت کنید. دستیابی به موفقیت تنها نیازمند کمی هوشمندی و استفاده به‌موقع از امکانات و فرصت‌ها است. سرمایه گذران عاشق دریافت سهم درازای کمی کمک به استارت آپ مادی هستند.

مفهوم ارزش گذاری برای استارت آپ چیست؟

ارزش گذاری برای استارت آپ

داشتن سابقه درزمینه کسب‌وکار و استارت آپ امتیازی مهم است که موجب جذب سرمایه‌ی وسیع می‌شود. ارزش‌گذاری برای استارت آپ چیست؟ یعنی قوی بودن یک ساختار درست و هدفمند که سودآوری بالا داشته باشد. به گفته موفق شو اکثر کسب‌وکارهای کوچک فاقد چنین ویژگی هستند. در این اوضاع ارائه یک ایده جذاب و موردنیاز بازار به‌طور بالقوه منابع مالی بالایی را به سمت خود جذب می‌کند. موفقیت سهم یک استارت آپ قوی است. یادتان باشد اعتبار خود ارزش می‌آفریند.

معرفی برترین ها در زمینه استارت آپ

براساس بررسی‌های لینکدین در سال 2018 صاحبان کمپانی‌های Rubrik، Aurora و Glossier دارای برترین استارت آپ بودند. احتمال زیاد نام آن‌ها خیلی کم به گوش شما خورده است. Rubrik یک استارت آپ است که در حوزه مدیریت داده فعالیت می‌کند و در سال 2014 تأسیس‌شده است. Aurora هم فعالیتی گسترده در مورد سخت‌افزار و نرم‌افزار وسایل نقلیه دارد. در آخر هم Glossier محصولات آرایشی و بهداشتی باکیفیتی را به بازار ارائه می‌دهد.

این کسب‌وکارها توانسته‌اند در عرصه جهانی به موفقیت زیادی دست یابند. مهم‌ترین و بهترین استارت آپ چیست؟ در حقیقت مایکروسافت درزمینه استارت آپ بی‌نظیر عمل کرده است. این شرکت حاصل خلاقیت و نوآوری و دانش بی‌بدیل بیل گیتس، مک دونالد و هنری فورد می‌باشد.

موفقیت یک کسب‌وکار کوچک در گروه تعیین نوع رویکرد صاحبان آن است. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. رویکرد نقدی که بیشتر تمایل دارد تا استارت آپ دارای یک سرمایه در گردش باشد و اصلاً توجهی به مقدار آن ندارد. به گزارش موفق شو این راهبرد زیاد عملی نیست.

رویکرد توسعه که در آن حتی اگر استارت آپ در اوایل توانایی کسب سود و موفقیت چشم‌گیری را نداشته باشد، با راه‌اندازی یک وب‌سایت می‌تواند بخشی از محصولات و یا خدمات خود به فروش برساند. نکته قابل‌توجه این است که تمامی سرمایه‌گذاران تنها به یک‌چیز فکر می‌کنند و آن‌هم سودآوری و تجربه هیئت‌مدیره یک استارت آپ است. یادتان باشد بهترین آن‌ها هم حاضر به انجام ریسک نیست.

درمجموع می‌توان گفت سوالاتی مانند استارت آپ چیست؟ و اینکه چه ابعادی دارد و یا راه‌های کسب موفقیت در این زمینه چیست؟ ذهن تمان فعالان اقتصادی را به خود مشغول کرده است. جذب سرمایه، ارائه درست محصول به بازار، استفاده از تکنولوژی روز، تبلیغات و داشتن ساختار هدفمند همگی عواملی ضروری برای کسب موفقیت یک استارت آپ هستند.

برترین استارت آپ ها

نکاتی درباره استارت آپ

در اینجا سایت موفق شو لازم می‌داند تا به نکته‌ای تلخ اشاره کند. بیشتر شرکت‌های استارت آپ تنها در اویل فعالیت خود توسط سرمایه‌داران اصلی اداره می‌شوند. کسب‌وکارهای کوچک و اینترنتی به دلیل عدم نظارت درست و اصولی درآمد ثابتی نداشتند درنتیجه یا امتیازشان به شرکت‌های بزرگ فروخته‌شده و یا به‌طور کامل ورشکست شدند.

قبل از راه‌اندازی یک استارت آپ بیشترین وقت و سرمایه خود را صرف شناخت نیاز جامعه و چگونگی ارائه محصول موردنظر خود به بازار کنید. لذا برنامه‌ریزی جام یکی از اصلی‌ترین عواملی است که شانس موفقیت شما در بین شرکت‌های استارت آپ دیگر بالا می‌برد. به گزارش موفق شو در بازاری که روزبه‌روز بر حباب قیمت محصولات افزوده می‌شود، تنها شرکت‌های استارتاپ قوی و بزرگی نظیر e Bay،Face Book،Air benb، َ Ant Finical به موفقیت دست پیدا می‌کنند. یا به تعبیری دیگر درآمدهای بالا کسب می‌کنند.

به‌راستی برنامه‌ریزی جامع برای یک استارتاپ چیست؟ طبق بررسی‌ای سایت موفق شو یک برنامه راهبردی که موجب موفقیت شود شامل در نظر گرفتن اهداف کلی و ریز کردن آن‌ها به اهداف کوچک و قابل‌دسترس است. به‌عنوان‌مثال تأسیس شعبات زیاد در سراسر کشور، این برنامه باید تقسیم‌بندی شود که سالی چند شعبه ایجاد شود و چگونه این روند اتفاق بیافتد. مهم‌تر از مثالی که بالا ذکر شد، برنامه‌ریزی برای بازاریابی محصول است. یک استارت آپ با درآمد و مشتری زنده است. اینکه شما چه سبک مدیریتی را برای اداره استارت آپ و پرسنل خود در نظر گرفته‌اید هم از دیگر مسائلی است که برای موفقیت باید به آن توجه کنید.

جذب مشتری استارت آپ

محل و ساختار حقوقی یک استارت آپ چگونه است؟

شما قبل از تأسیس یک استارت آپ به مکان و محل شرکت خود فکر کنید. آیا اصلاً قصد تهیه یک مغازه و یا حتی زیر پله رادارید یا قصد دارید و کسب‌وکار اینترنتی خود به‌صورت اینترنتی راه‌اندازی کنید.

البته این مسائل کاملاً بستگی به نوع محصولی که می‌خواهید در استارت آپ خود بفروشید دارد. به‌عنوان‌مثال اگر استارتاپ شما ارائه‌دهنده قطعات سخت‌افزار است، شما حتماً نیازمند اجاره یک مکان به‌عنوان مرکز عرضه دارید. دلیل این کار هم این است درفروش برخی از محصولات شما باید با مشتری روبه‌رو شوید زیرابه گزارش موفق شو این راه تأثیرگذاری فوق‌العاده‌ای دارد.

با استفاده از این راهکار مشتری‌های شرکت استارت آپ شما دوچندان می‌شوند. هدف شما از ایجاد استارتاپ چیست؟ آن را بررسی کنید و از الان در جهت موفقیت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید.

به گزارش موفق شو ساختار حقوقی یک استارتاپ باید به‌صورت تیمی باشد. چند نفر به‌عنوان مالک امور مالی را اداره کنند. این روش یکی بهترین انواع مدیریت است زیرا مسئولیت بر دوش یک فردی خاص نیست و وظایف به‌صورت عادلانه تقسیم می‌شود. ایده شما برای راه‌اندازی یک استارت آپ چیست؟

منابع مالی یک استارت آپ

استارت آپ

در نگاه اول اولین رکن برای تأسیس یک استارت آپ سرمایه است. منابع مالی یک استارت آپ چیست و از کدام نهاد باید تأمین شود. امروزه جذب پول یک هنر به‌حساب می‌آید. شما باید منابع مالی از طریق شرکت های سرمایه گذاری این نوع کسب وکار ها (سایت سیلیکون در آمریکا سرمایه گذاری در استارت آپ ها را انجام می دهد) دریافت کنید زیرا هم منابع زیاد دارند و هم سود معقولی از شما دریافت می‌کنند. به‌هرحال این اولین گامی است شما برای موفقیت باید بردارید.

بهتر است استارت آپ خود را با دریافت یک وام کوچک تأسیس کنید. معمولاً بانک‌ها ، شتابدهنده ها تسهیلات بلندمدت خوبی به کسب‌وکارهای کوچک و اینترنتی ارائه می‌دهد. دقت کنید که سرمایه خود را از چه طریقی جذب می‌کنید و اینکه همیشه احتمال شکست یک استارتاپ را هم همیشه در نظر داشته باشید تا بتوانید شرایط را کنترل کنید.

درمجموع می‌توان گفت که موفقیت اتفاقی نیست. شما قبل از راه‌اندازی یک استارت آپ نیازمند سنجش عوامل مختلفی هستید. به‌عنوان‌مثال داشتن یک برنامه‌ریزی جامع که شامل چشم‌انداز آینده، اهداف و منابع تأمین بودجه، بازار هدف، میزان فروش سالیانه باشد جزو ملزومات یک کسب‌وکار کوچک و اینترنتی است. اصلاً برای شما مفهوم استارت آپ چیست؟ به نکاتی که موفق شو در این مقاله اشاره کرد عمل کنید تا با چشمان خود ببینید که موفقیت ازآنچه شما فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است.