یکی از نقل قول های مورد علاقه من از جیم ران این است: “شخصیت شما میانگین شخصیت 5 نفری است که بیشترین وقت را در طی روز با آنها می گذرانید.” این کلمات چشم من را به این واقعیت باز کرد که افرادی که ما با آنها در ارتباط هستیم، افرادی که با آنها دوست می شویم، همه آنها در تصمیماتی که در زندگی می گیریم و در نتیجه در دستاوردهای ما، تاثیر می گذارند.

تعامل شخصیت منفی

متاسفانه، همه ما را به سمت بهتر شدن سوق نمی دهند. برخی از مردم ما را از دنبال کردن رویاهایمان متوقف می کنند یا از خطرات موجود با ما صحبت می کنند، اما ما همیشه بر این واقعیت واقف نیستیم. بنابراین مهم است که آگاه باشیم و آگاهانه بدانیم با چه کسانی وقت خود را می گذرانیم، اگر می خواهیم به دنبال پیشرفت و موفقیت باشیم باید از روابط خود با افراد منفی بکاهیم. این افراد در این پنج دسته جای دارند:

1. شکایت کنندگان

شکایت کنندگان

شکایت کنندگان افرادی هستند که همیشه درمورد زندگی یا شغل شان یا هرچیز دیگری که به نظرشان بد است، شکایت می کنند. آنها دائماً از همه چیز گلایه می کنند، اما هرگز کاری در موردشان انجام نمی دهند.

نزدیک بودن به یک فرد غرغرو می تواند به شما آسیب برساند – شاید شما شروع به پیوستن به شکایات کنید و قبل از اطلاع از این موضوع، همان روش تفکر منفی را اتخاذ کنید. این بدبینی مسری است. به همین دلیل است که باید قبل از همنشینی با یک شکایت کننده، جوانب کار را بسنجید.

2. مدعیان

مدعیان

این ها افرادی هستند که احساس می کنند در زندگی در مورد برخی از امور حق دارند، مثلا مجبور نیستند هر کاری را انجام دهند، به این دلیل که نسبت به اطرافیان خود طلبکار هستند. همچنین آنها کسانی هستند که در صحبت هایشان سعی می کنند شما را از دنبال کردن رویاهایتان باز نگه دارند.

چنین طرز فکری برای فردی که تلاش می کند موفق باشد، می تواند کشنده باشد. این موضوع عزم شما را مسدود می کند و می تواند انگیزه شما را در لحظه ای از بین ببرد. این را بدانید: شما یا هر شخص دیگری از دیگران طلبی ندارید. اگر زندگی خوب را می خواهید، باید آن را بسازید!

3. سازگارها

سازگارها

سازگارها بیشترین گونه از افراد این طبقه‌ بندی هستند. آنها کسانی هستند که با محدودیت های تعیین شده خود را وفق می دهند. این دسته از افراد هیچ رویایی را برای تعقیب کردن ندارند و کاری را انجام نمی دهند که خلاف مصلحت وضع موجود باشد. آنها به سادگی مانند ربات ها زندگی می کنند. بیدار شدن از خواب، هفته ای 40 ساعت در شغلی که از آن متنفر هستند وقت می گذارنند، به خانه می روند، می خوابند و دوباره این چرخه را تکرار می کنند.

افراد زیادی وجود دارند که از این امر راضی هستند و این کاملا خوب است. اما کسی که رویاهای خود را دنبال می کند به سادگی نمی تواند مطابق با این نوع سبک زندگی پیش برود. بنابراین هنگام کار در شغل تمام وقت خود، تلاش بیشتری کنید تا به ساختن وضعیتی بروید که مطابق با رویاهایتان باشد. در نهایت شما قادر خواهید بود شغل روزانه خود را ترک کنید تا اشتیاق خود را تمام وقت دنبال کنید.

4. خوش گذران ها

آنها کسانی هستند که پنج روز در هفته در حال خوش گذراندن می باشند. کسانی که هر شب برای وقت گذراندن بیرون می روند. مطمئنا، وقت گذراندن با خوش گذران ها می تواند سرگرم کننده باشد، اما مراقب باشید، زیرا آنها می توانند شما را از رویاهای که در سر دارید، منحرف کنند.

تفریح کردن و استراحت دادن به خود موضوع مهمی است، اما افراط در این مسائل جایز نیست چرا که زندگی که شما به دنبال آن هستید نیاز به سخت کوشی دارد. با اولویت دادن به تفریحات، خود را از هدفتان منحرف می کنید. در این دنیا چیزهای مهمتری از رفتن به مهمانی و مراکز خرید وجود دارد. برای تجربه رشد فردی ابتدا باید مثل افراد بالغ بیاندیشید.

5. شکاک ها

افراد شکاک می توانند اثر نامطلوبی بر آدم بگذرانند. آنها به رویاهای بزرگ شما گوش خواهند داد، اما اولین کسانی خواهند بود که به شما می گویند فکر نمی کنند ایده خوبی است یا نباید رویاهایتان را تحقق بخشید. آنها کسانی هستند که اعتقاد دارند شما باید “شخصی متمایز” باشید تا بتوانید کاری عجیب و غریب انجام دهید.

به عنوان کسی که رویاهای خود را تعقیب می کند، این موضوع می تواند بسیار دلسرد کننده باشد، بنابراین شناسایی افراد مشکوک اطرافتان، برای شما و موفقیت شما در آینده سودمند خواهد بود. به همین ترتیب، نگه داشتن افراد پشتیبان در اطراف خود، افرادی که شما را تشویق می کنند و روحیه شما را هنگام از دست دادن انگیزه بالا می برند بسیار مهم است.

در نتیجه خود را با افرادی که از شما حمایت می کنند و به شما در قبال تعقیب رویاهایتان روحیه می دهند، احاطه کنید. موفقیت شما به این گونه مسائل وابسته است.