در ابتدای شروع هر سال ،تعطیلات و سال نو زمانی برای تأمل و درون بینی است. ما علاوه بر جشن گرفتن با خانواده و دوستان معمولا تمایل داریم که در مورد مسیر زندگی و حرفه خود فکر کنیم. این باعث می شود که فکر کنید کجای کار و زندگی خود هستید و آیا در جهت صحیح و به سمت اهدافتان پیش می روید؟ عمیقا فکر کنید که آیا واقعاً خوشحال هستید و درگیر کاری معنادار هستید؟ ممکن است نگران باشید که دچار روزمرگی شده و یک کار ثابت و کم ارزش را در سال آینده و دهه بعد ادامه خواهید داد. گاهی اوقات از جبران کاستی های زندگی تان ناامید می شوید، در موارد دیگر شغل شما فاقد هدفی مشخص و ارزشمند اس، حتی اگر حقوق خوبی هم داشته باشید، شغل شما ممکن است باعث شود در درون خود احساس بی معنایی و بی ارزشی کنید.

گویی بیشتر افراد در حالت خلبان اتوماتیک هستند. آنها سر کاری می روند که از آن متنفرند، به خودشان قول می دهند که کاری در مورد آن انجام دهند ولی هرگز آن را عملی نکرده و سرانجام تبدیل به افرادی دلسرد، تلخ و ناراضی می شوند. این دسته همه وقت خود را در دفتر کارشان می گذرانند، منفعل هستند و سعی می کنند با انجام حداقل کار قابل قبول روزشان را بگذرانند و به طور کلی برای تعامل افرادی ناخوشایند هستند. اگر احساس می کنید که این روند در حال حاضر برای شما اتفاق می افتد ممکن است زمان آن باشد که زندگی خود را دوباره بررسی کنید. در این مقاله از موفق شو نحوه شروع دوباره آورده شده است:

  1. آماده باشید، ممکن است تغییر آسان نباشد. می تواند شما را مجبور به ترک یک شغل خوب، امن و حرفه ای کند. به احتمال زیاد هویت شما با موقعیت شما پیوند نزدیکی دارد و پس از ترک شغل وضعیت اجتماعی مرتبط با آن را از دست خواهید داد. خانواده، دوستان و همکاران با نگاهی متفاوت به شما نگاه خواهند کرد و تعجب می کنند که چه مشکلی در زندگی و فکر شما وجود دارد. از آنجا که آنها می ترسند چیز جدید و هیجان انگیزی امتحان کنند، فرض می کنند که شما از مسئولیت فرار می کنید.
  2. با دقت تصمیم بگیرید که واقعاً بعد از ترک شغل یا موقعیت فعلی می خواهید چه کار کنید. به احتمال زیاد قبلاً فکر کرده اید که دوست دارید با زندگی تان چه کار کنید. اکنون زمان آن رسیده است که یک برنامه عملی برای دستیابی به رویاهای خود داشته باشید. شما باید بدانید که چه مدت طول خواهد کشید تا مسیر انتقالی به یک حرفه جدید، شغل یا حتی رشته جدید را طی کنید.بازبینی مجدد خود در سال 2020
  3. بسیار مهم است که بتوانید ضمن شروع کار، سرمایه گذاری یا شغل جدید خود موقعیت فعلیتان را حفظ کنید. اطمینان حاصل کنید که برای صرف زمان تا کسب درآمد از شغل جدیدتان به اندازه کافی پس انداز دارید.
  4. شما باید با خودتان صادق باشید – آیا از قدرت ذهنی و عاطفی لازم برخوردار هستید تا همه چیز را دوباره شروع کنید؟ هر وقت دوباره شروع به کار کنید، موقعیت جدید همراه با استرس، اضطراب و عدم اطمینان همراه خواهد بود.
  5. با دقت عمل به کار، حرفه یا شغلی که می خواهید دنبال کنید، بپردازید. اطمینان حاصل کنید که حرفه جدید آن قدر که شما می خواهید قدرت رشد دارد. سعی کنید افرادی را پیدا کنید که در حال حاضر به طور حرفه ای مشغول انجام آنچه که شما می خواهید به آن بپردازید هستند. یک مربی را جستجو کنید که بتواند راهنمایی تان کند. به عنوان مثال اگر می خواهید از وکالت دست بکشید و معلم شوید، با بیشترین تعداد معلم که می توانید بیابید صحبت کنید. اگر نمی توانید در حیطه ای که وارد آن می شوید یک راهنما پیدا کنید پس در حد امکان مطالعه کنید. بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعاتی واقع بینانه داشته باشید.
  6. بیش از حد به خودتان فشار نیاورید. برای رسیدن به هدف مدت زمانی معقول و منطقی اختصاص دهید. اگر شغلی نیاز به آموزش و تحصیل بیشترداشته باشد، ممکن است چندین سال طول بکشد تا به این حوزه وارد شوید. پس احتمالاً از ورود به فضای جدید نیز به اندازه سابق درآمد کسب نمی کنید. با این حال، با گذشت زمان وضعیت مالی شما بسیار بهبود خواهد یافت، تجربه بیشتری کسب خواهید کرد و در فضای جدید رشد خواهید کرد. از آنجا که برای ایجاد تغییر انگیزه بسیار دارید، احتمالاً سخت تر از سایر کارمندان کار خواهید کرد. شما در این تلاش جدید خوشحال، هیجان زده و با انگیزه خواهید بود. اطرافیانتان متوجه این موضوع خواهند شد و به سرعت پیشرفت خواهید کرد.

بازبینی مجدد خود در سال 2020

  1. اگر متوجه شدید که شغل یا حرفه جدیدتان همان چیزی نیست که فکر می کردید، همیشه می توانید به حرفه گذشته خود بازگردید یا چیز دیگری را امتحان کنید. وقتی یک بار جرات انجام این کار را پیدا کردید، انجام دوباره آن راحت تر می شود. تا زمانی که به خود اطمینان داشته باشید، می توانید تلاش کنید تا جای مناسب خود را پیدا کنید تا باعث خوشبختی، موفقیت و تحقق آرزوهای شما گردد، کاری که باعث شود هر روز مشتاقانه از خواب بیدار شوید.